شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
بازدید رئیس اوقاف جم از مدرسه علمیه خواهران جم

حوزه/ رئیس اداره اوقاف شهرستان جم در جمع طلاب مدرسه علمیه خواهران این شهر گفت: خواهران طلبه مبلغه حکم الهی وقف را در جامعه تبلیغ و خدمات و برکات در این زمینه را برای مردم تبیین کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، بهروز رومزی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جم صبح امروز به مناسبت هفته وقف با حضور در مدرسه علمیه حضرت معصومه سلام الله علیها این شهر از روند آموزشی و فرهنگی طلاب مدرسه بازدید و در نشست با طلاب به معرفی جایگاه وقف و اوقاف پرداخت.

وی در این نشست به تعریف لغوی و اصطلاحی وقف پرداخت و گفت: وقف در لغت به معنای توقف و حبس و در اصطلاح فقهی از عقود اسلامی به معنای حبس کردن مال و جاری کردن منفعت یا ثمره آن برای استفاده عموم مردم، بدون دریافت عوض است.

رومزی عنوان کرد: وقف یکی از برترین مصادیق احسان و نیکوکاری است که در سامان‌دهی زندگی فردی و اجتماعی، نقش فراوانی دارد.

وی افزود: وقف فاصله طبقاتی میان اقشار مختلف جامعه را به حداقل می‌رساند و سبب می شود که نیازمندان جامعه نیز از امکانات رفاهی و مادی بهره‌مند شوند .

رئیس اداره اوقاف شهرستان جم در این دیدار علاوه بر تاکید بر لزوم اهتمام به وقف در جامعه گفت: امیدواریم که خواهران مبلغه حکم الهی وقف را در جامعه تبلیغ و خدمات و برکات در این زمینه را برای مردم تبیین کنند.

/انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha