چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
آیین عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه آل طیب

حوزه/ آیین عمامه گذاری جمعی از طلاب مدرسه علمیه آل طیب اهواز با حضور آیت الله موسوی جزایری در مسجد چیت ساز اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، آیین عمامه گذاری جمعی از طلاب مدرسه علمیه آل طیب اهواز با حضور آیت الله موسوی جزایری رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین بلادیان مدیر حوزه علمیه خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین آل طیب مسئول مدرسه، جمعی از شخصیت‌های حوزوی و جمعی از مردم ولایتمدار اهواز شب گذشته در مسجد چیت ساز اهواز برگزار شد.

در این مراسم ابتدا آیاتی چند از کلام الله مجید قرائت و در ادامه به ذکر و ثنای اهل بیت(ع) پرداخته شد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین آل طیب ضمن خیرمقدم به حاضرین با اشاره به روایت «إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاقِ» اظهار داشت: از پیامبر اکرم(ص) در روایت مشهوری نقل شده که ایشان فرموده اند من از آن جهت مبعوث شدم تا شرافت‌های اخلاقی را کامل و تمام کنم. ایشان آنقدر در جهت فضایل اخلاقی تلاش کردند و آن چنان در جامعه با اخلاق نیکو رفتار کردند که خداوند متعال به وجد آمده و آیه ی «وَإِنَّکَ لَعَلَیٰ خُلُقٍ عَظِیمٍ» را نازل کرد. خداوند متعال برای هیچ شخص دیگری این جمله را بیان نفرموده است.

وی در ادامه گفت: یکی از ابزارهای پیامبر برای جذب مردم به دین اسلام و توسعه دادن به اسلام، اخلاق ایشان بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین آل طیب در پایان ضمن تبریک به طلابی که مفتخر به پوشیدن لباس مقدس روحانیت می شوند، ابراز داشت: ان شاء الله بتوانند در همان مسیری که پیامبر اسلام قدم برداشتند با رعایت فضایل اخلاقی مردم را به دین جذب کنند.

آیت الله موسوی جزایری رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان هم عنوان کرد: یکی از مدارس موفق ما در استان خوزستان مدرسه علمیه آل طیب است و بنده خاطرات بسیار شیرین و زیادی از این مدرسه، آیت الله سیدکاظم آل طیب و مسجد چیت ساز دارم.

وی ادامه داد: یکی از مراکزی که در سال ۴۲ یعنی اوایل انقلاب عصر هر جمعه برنامه می گذاشت و محل گردهمایی مومنین انقلابی و طرفدار امام خمینی(ره) بود همین مسجد چیت ساز بود تا بالاخره در سال ۵۷ انقلاب به پیروزی رسید.

رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان بیان کرد: دشمن (رژیم پهلوی) ضعیف نبود ساواک و ارتش قوی ای داشت ولی در برابر اراده ی ملت و شخص امام خمینی(ره) که واقعا از نظر صلابت اراده، قدرت تصمیم گیری و عزم آهنین شخصیت بی نظیری بود شکست خورد. امام فتوا و نظرش این بود که شاه مظهر کفر و وابسته به آمریکاست و وجودش به صلاح ملت ایران نیست مردم هم متوجه شده بودند که حق با امام است و امام با صداقت، دلسوز و خیرخواه ملت است فلذا همه پشت سر امام درآمدند و با وجود اینکه تمام دنیا از شاه پشتیبانی می کرد ولی فایده ای برای شاه نداشت و در آخر شاه مجبور به فرار شد.

وی در ادامه با اشاره به روایت «رَأسُ العِلمِ التَّواضُعُ......» از امیرالمومنین(ع) تصریح کرد: نصیحت و توصیه ی امشب بنده برای فرزندان روحانی و کسانی که امشب لباس تبلیغ دین را به تن می کنند این است که اگر می خواهید در زمره ی علما باشید باید متواضع و بسیار فروتن باشید یعنی در برابر مردم گردنتان از مو باریک تر باشد.

آیت الله موسوی جزایری گفت: انسان در صورتی می تواند متواضع باشد که خود را خدمتگزار مردم بداند. فرق متکبر و متواضع در این است که متکبر می گوید من رئیسم و باید مردم در خدمت من باشند ولی عالم متواضع احساس می کند که خدمتگزار مردم است و با اینکه ممکن است دریایی از علم را داشته باشد ولی هیچ ادعایی ندارد.

وی ادامه داد: البته باید توجه داشت که درست است که ما خدمتگزار مردم هستیم ولی خب همه ی کارهای مردم را نمی توانیم انجام دهیم و همه ی نیازهای آنها را نمی توانیم برطرف کنیم ولی باید هر کاری از دستمان بر می آید برای مردم انجام دهیم.

رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان در پایان با اشاره به آیه ی «یَأَیهَا الَّذِینَ ءَامَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لا تَفْعَلُونَ»، عنوان کرد: امیدوارم اول خودم و بعد شما فضلا و مردم ولایتمدار به مطالبی که امشب عرض کردم عمل کنیم و متواضع و خدمتگزار مردم باشیم، چرا که خداوند بسیار ناراحت می شود از اینکه انسانی چیزی را بگوید که به آن عمل نمی کند و حرفی را بزند و به حرفش عمل نکند.

در بخش پایانی این مراسم ۱۰ نفر از طلاب مدارس علمیه آل طیب اهواز و علی بن ابی طالب(ع) ایذه به دست آیت الله موسوی جزایری معمم شدند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha