یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سید محمد سعیدی

حوزه/ تولیت حرم مطهر بانوی کرامت سرعت، امانت‌داری و حفاظت از مرسولات پستی را حائز اهمیت دانست و گفت: باید از کشورهایی که در زمینه پست در دنیا موفق عمل کرده‌اند الگوبرداری شود تا توانایی‌های خود را ارتقا دهیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار ابوالفضل باقری منش مدیرکل پست استان قم که امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد اظهار کرد: در آیات سوره نمل چند بار موضوع پست از جمله ارسال نامه و دریافت مرسوله توسل حضرت سلیمان (ع) مطرح شده است که نکاتی دررابطه‌با پست به ما می‌آموزد.

وی پست را یک مأموریت سنگین و دارای ریشه‌های قرآنی دانست و گفت: در ماجرای ارسال نامه حضرت سلیمان به ملکه سبا توسط هدهد و آوردن تخت ملکه سبا به ملک حضرت سلیمان توسط فردی که علم کتاب داشت هر دو بحث سرعت مطرح است که نشان‌دهنده اهمیت این موضوع در مسئله پست است و باید تلاش کنید که سرعت ارسال مرسولات تا جای ممکن افزایش دهید.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به اینکه باید در پست از افراد متخصص و متعهد استفاده شود، افزود: امانت‌داری در پست از اهمیت زیادی برخوردار است و پست باید به‌گونه‌ای حفاظت شده و امن باشد که نفوذ در آن امکان نداشته باشد تا مردم از هر قشر و گروهی که باشند به آن اعتماد کنند.

وی با بیان اینکه در حفظ امانت فرقی بین نیکوکار و فاجر وجود ندارد، افزود: امام سجاد علیه‌السلام فرمودند اگر قاتل پدرم شمشیری که با آن پدرم را به شهادت رساند را نزد من امانت بگذارد و آن امانت را به او بر می‌گردانم.

آیت‌الله سعیدی تصریح کرد: باید از کشورهایی که در زمینه پست در دنیا موفق عمل کرده‌اند الگوبرداری شود تا توانایی‌های خود را ارتقا دهیم.

در ابتدای این دیدار باقری منش مدیرکل پست استان قم با بیان اینکه استان قم سالانه ۱۲ میلیون مرسوله وارده و صادره در حوزه‌های مختلف دارد ابراز کرد: پست نقش اساسی در حوزه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارد و در سال جاری تنها در نمایشگاه مجازی کتاب تهران با ۱۴۱ هزار مرسوله رتبه دوم را کسب کرد.

وی با بیان اینکه در ارسال گذرنامه‌های اربعین تخفیف ۷۵ درصدی در نظر گرفته شد اظهار کرد: در کارهای زیرساختی هم در زمینه به‌هنگام‌سازی کد پستی ده‌رقمی ۱۰۰ درصد اماکن مسکونی و تجاری قم به‌هنگام‌سازی شده و مردم می‌توانند به‌صورت برخط کد پستی خود را دریافت کنند.

مدیرکل پست استان قم با بیان اینکه استان قم روزانه به‌صورت میانگین ۳۵ هزار مرسوله صادره و وارده دارد که با ۱۵۶ نیروی رسمی و قراردادی و ۲۵۶ نیروی بخش خصوصی در سطح استان توزیع و یا دریافت می‌شود، گفت: فعالیت‌های پستی شبانه‌روزی است و همکاران ما تنها ۴ روز در سال تعطیل هستند و در بقیه ایام سال مشغول خدمت‌رسانی به مردم هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha