یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیین تجلیل از خادمان اربعین حسینی (ع) ، استان کرمانشاه

حوزه/ آیت الله علماء با بیان اینکه باید موکب‌ها مردمی باشند و هیچ وابستگی به دولت نداشته باشد، گفت: فرزندان خود را برای خادمی امام حسین(ع) آماده و تربیت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کرمانشاه، آیت الله علماء، پیش از ظهر امروز در آیین تجلیل از خادمان اربعین حسینی (ع)، با بیان اینکه خدمت به امام حسین(ع)، بالاترین ریاست است، اظهار داشت: هر کس به سیدالشهداء(ع) خدمت کند، بالاترین ریاست را دارا می‌باشد، زیرا خدمت به سیدالشهداء (ع)، خدمت به اسلام و دین است.

وی افزود: هیچ پیامبر و امامی، اربعین ندارد و این مخصوص سیدالشهداء(ع) است، دستگاه امام حسین(ع)، پر رونق‌ترین دستگاه است، زیرا اسلام را حضرت رسول(ص) آورد اما بقای اسلام با سیدالشهداء (ع) صورت گرفت.

آیت الله علماء، اظهار کرد: انقلاب اسلامی با تاسوعا و عاشورا شکل گرفت و به برکت خون مطهر ۷۲ تن شهدای کربلا است که اسلام تا کنون پرقدرت و پابرجا مانده است، بنابراین همین باعث شده که اسلام زنده است و در جهان معرفی می‌شود.

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه، در خصوص سابقه خوب مردم کرمانشاه، در خدمت به زائران اربعین تصریح کرد: از دیرباز کرمانشاه از زائران سیدالشهداء(ع) تکریم و تجلیل می‌کرده و این سنت بزرگ معنوی، سالیان سال در عملکرد گذشتگان ما باقی بوده است.

وی در خصوص اهمیت خدمت به اسلام نیز تأکید کرد: اسلام را باید نگه داشت، زیرا گذشتگان ما اسلام را با همه وجود نگه داشتند و برای ما به یادگار و امانت گذاشتند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در برنامه‌های امام حسین(ع)، خستگی معنی ندارد، زیرا از حضرت زینب(س) و امام سجاد(علیه السلام) خسته‌تر کسی نبود.

آیت الله علماء با بیان اینکه باید موکب‌ها مردمی باشند و هیچ وابستگی به دولت نداشته باشد، تصریح کرد: فرزندان خود را برای خادمی امام حسین(ع) آماده و تربیت کنیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha