دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدیرکل اوقاف فارس

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس از برگزاری کارگاه های آموزشی سبک زندگی اسلامی با شرکت ۲ هزار و ۱۱۱ مبلّغ در ۱۵ بقعه متبرکه استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین سید عباس موسوی پیش از ظهر امروز در نشست رسانه ای با خبرنگاران که به مناسبت آغاز هفته وقف در اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس برگزار شد، با اشاره به ارائه گزارش عملکرد یک ساله اوقاف استان، اظهار کرد: عملیات اجرایی ساخت پرورشگاه و مجموعه درمانگاهی موقوفه زالی در شهر جدید صدرا با مساحت ۵ هکتار و با زیربنای بالغ بر ۴۸ هزار مترمربع شامل مجموعه درمانگاهی، آموزشی، ورزشی و اقامتی سال گذشته با حضور استاندار فارس از دو سال پیش آغاز شد.

وی از تکمیل ۵۰ درصد فاز نخست پرورشگاه شهر صدرا خبرداد و افزود: این پروژه در سه فاز اجرایی خواهد شد، که با اعتبار بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان تومان تکمیل شده این مجموعه بزرگ‌ترین پرورشگاه خاورمیانه به شمار می‌رود همچنین برای تکمیل این پروژه بیش از یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با تامین از محل درآمد موقوفه ظرف مدت ۴ سال آینده به اتمام خواهد رسید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس به جمع کل اجرای نیت واقفان از هفته وقف سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: جمع کل اجرای نیت واقفان از هفته وقف سال گذشته تاکنون ۷۱۷ میلیارد ریال بوده است.

عضو جامعه روحانیت شیراز با اشاره به فعالیت های اداره کل اوقاف در ایام اربعین عنوان کرد: ۱۵ موکب در ایام اربعین حسینی توسط اداره اوقاف فارس امسال برپا شد که ۱۴ موکب در داخل کشور و موکب امام جواد (ع) در شهر نجف به مدت ۱۵ روز به پذیرایی از زائران در قالب اطعام،‌ اسکان و میان وعده پرداختند، یکی از ویژگی موکب امام جواد (ع) اوقاف فارس در شهر نجف، برپایی درمانگاه تخصصی بود که به صورت روزانه ۷۰۰ نفر توسط پزشک ویزیت شدند. همچنین بخش عمده داروها از محل دارو و درمان موقوفات فارس و بخشی دیگر از هلال‌احمر جمهوری اسلامی تهیه شد.

وی دیگر خدمات اوقاف فارس را مورد توجه قرار داد و گفت: در یک سال گذشته مساعدت برای خرید عینک از محل موقوفه مرحوم پوستچی برای یک هزار و ۷۰۰ نفر با اعتبار ۷ میلیارد ریال، خرید و نگهداری تجهیزات تخصصی درمانگاه موقوفه پوستچی بالغ بر ۲۰ میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال، خرید و حفظ تجهیزات تخصصی موقوفه نمازی ۶۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال انجام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس از برگزاری کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی در ۱۵ بقعه متبرکه استان خبر داد و گفت: ۲ هزار و ۱۱۱ مبلغ علوم دینی در این کارگاه ها، آموزش های سبک زندگی اسلامی را فرا می گیرند و توزیع بسته های معیشتی به خانواده های نیازمند در قالب برنامه «قرار دوازدهم» در بقاع متبرکه استان هر ماه اجرا می شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در پایان اظهار کرد: مسابقات سراسری قرآن کریم هرساله توسط سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می شود که در استان فارس نیز امسال شاهد برگزاری چهل و ششمین دوره این مسابقات با همکاری شورای عالی قرآن استان بودیم و افراد برگزیده برای شرکت در مرحله کشوری معرفی شدند. همچنین تکمیل، توسعه و نوسازی پروژه‌های عمرانی بقاع متبرکه و اماکن مذهبی از جمله اقدامات اداره اوقاف و خیریه است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha