شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام سید موسی محمودی

حوزه / مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار با اشاره به اینکه مسئولان متولی وقف باید در اجرای نیات واقفین بسیار حساس و تعهدپذیر باشند، گفت: باید دقت کنیم عایدات وقف در حوزه‌هایی که واقف تأکید کرده، هزینه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام سید موسی محمودی مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار امروز در دیدار با جمعی از فعالان حوزه وقف در شهرستان بیجار ضمن تبریک هفته وقف، اظهار داشت: وقف، یک سنت حسنه ماندگار و اصیل دینی است که همه باید در حفظ و گسترش آن در جامعه تلاش کنیم.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار عنوان کرد: باید از امکانات موجود همانند رسانه‌ها، فضای مجازی و به‌ویژه رسانه ملی برای ترویج این سنت حسنه نهایت استفاده را ببریم.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: در صورتی که همه جامعه نسبت به وقف و موقوفات نگاه ویژه‌ای داشته باشند، بخش مهمی از مشکلات اقتصادی برادران دینی ما نیز از بین خواهد رفت.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار، با اشاره به اینکه وقف یک سنت ماندگار برای واقف محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: افرادی که سنت حسنه وقف را انجام می‌دهند و آن را ادا می‌کنند، بی‌شک هم در این دنیا و هم در آخرت از حسنات این کار نیک خویش بهره‌مند می‌شوند.

حجت الاسلام محمودی، با اشاره به اینکه مسئولان متولی وقف باید در اجرای نیات واقفین بسیار حساس و تعهدپذیر باشند، یادآور شد: باید دقت کنیم عایدات وقف در حوزه‌هایی که واقف تأکید کرده، هزینه شود.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار اظهار کرد: امروز با توجه به‌شرایط خاص اقتصادی و فرهنگی، واقفین می‌توانند وقف خود را در این بخش‌ها هزینه کنند، زیرا نیاز ضروری جامعه ما در شرایط کنونی این قبیل مسائل می‌باشد.

وی تصریح کرد: وقف در دین مبین اسلام به‌عنوان صدقه جاری محسوب می‌شود و خود رسول اکرم(ص) نیز به‌عنوان اولین واقف در دین اسلام شناخته می‌شوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha