یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1111286
۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵
موقوفات و منابع پایدار حوزه علمیه کرمانشاه

حوزه/ مسئول دفتر موقوفات و منابع پایدار در حوزه علمیه کرمانشاه گفت: موقوفات حوزوی دارای۲۳ عنوان مختلف بوده که ۱۷ عنوان دیگر به آن اضافه گردید.

محمد رسول پرواز مسئول دفتر موقوفات و منابع پایدار حوزه علمیه کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کرمانشاه ضمن تبریک هفته وقف، اظهار داشت: در دوره جدید موقوفات حوزوی، حدود ۱۷ عنوان دیگر در شهرستان‌های کرمانشاه شناسایی و ثبت و یا در حال ثبت می‌باشد.

مسئول دفتر موقوفات و منابع پایدار حوزه علمیه کرمانشاه، گفت: نیت موقوفات حوزوی، کمک به معیشت طلاب، اساتید، خدام، تعمیر و نگهداری مدارس علمیه، خرید کتب حوزوی و علوم قرآنی می‌باشد.

وی در خصوص مکان‌هایی که جهت تبدیل به منابع پایدار، برای مدارس علمیه شهرستان‌ها شناسایی شده، یادآور شد: در طول فعالیت دفتر موقوفات و منابع پایدار، ۱۱ عنوان جهت ایجاد منابع پایدار، در حوزه‌ علمیه شناسایی و به ستاد معرفی شده است.

پرواز، خاطرنشان کرد: کمک به حوزه‌های علمیه و نیت و عمل به وقف برای حوزه‌های علمیه قدمتی دیرینه دارد و در استان کرمانشاه نیز نیت موقوفات حوزوی، به ۲۰۰ سال پیش بر می‌گردد.

مسئول دفتر موقوفات و منابع پایدار حوزه علمیه کرمانشاه با بیان اینکه این دفتر در راستای منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های کلان حوزه‌های علمیه قدم بر می‌دارد، خاطرنشان کرد: در صدد شناسایی و حفظ موقوفات حوزوی و ایجاد منابع پایدار جهت مدارس علمیه و کمک به طلاب هستیم.

وی تصریح کرد: شناسایی، ثبت و پیگیری نیت موقوفات حوزوی، ایجاد منابع پایدار جهت حوزه‌های علمیه و عدم وابستگی آنها، معرفی امناء موقوفات و ایجاد وقف جدید، تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف در بین آحاد جامعه، ایجاد خوابگاه جهت استفاده طلاب متأهل، شناسایی و تجلیل از خیرین و واقفین حوزوی از اقدامات آینده این دفتر خواهد بود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha