شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
گنبد امام زاده حسین

 حوزه / به مناسبت ولادت حضرت محمد (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) و هفته وقف، گنبد جدید آستان مقدس امامزاده حسین (ع) قزوین رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه کشور شب گذشته در مراسم افتتاحیه طرح های عمرانی آستان مقدس امامزاده حسین (ع) قزوین که به مناسبت هفته وقف برگزار شد، گفت: به خاطر عشق و ارادتی که مردم به این بزرگواران دارند، این بقاع متبرکه در حال تبدیل شدن به قطب های فرهنگی در کشور هستند.

وی خاطرنشان کرد: باید بقاع متبرکه محلی برای ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت (ع) باشد و با برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در این اماکن متبرک به عنوان یک پایگاه اجتماعی، محلی برای رفع مشکلات احتمالی مردم شود.

عادل ادامه داد: بقاع متبرکه در عرصه فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و ... نقش بسزایی در توسعه همه جانبه کشور و جایگاه ویژه ای در جمهوری اسلامی و بین مسئولان نظام دارند.

وی اظهار کرد: یکی از دلایل حضور پرشور ملت ایران اسلامی در آیین های مختلف در بقاع متبرکه علاقه و اعتقاد آنان به این اماکن مقدس است که باید قدردان آن باشیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه کشور ضمن تبریک ولادت حضرت محمد (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) بیان کرد: پیامبر اسلام(ص) اسوه حسنه برای تمام عالم است و سیره رفتاری ایشان ذاتا نیکوست.

عادل بیان کرد: قرآن به صراحت پیامبر را به عنوان الگوی رفتاری ما معرفی می‌کند و در عبارت "لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ" می فرماید پیامبر اسلام اسوه حسنه و تابلوی زندگی برای همه بشریت است که اختصاص به قومیت خاصی ندارد و همه ملت ها می‌توانند از سیره بابرکت ایشان استفاده کنند.

وی ادامه داد: در جامعه جاهل قبل از اسلام، پیامبر(ص) با سیره رفتاری خود وحدت را معنا کرد و مردم را به صراط مستقیم رهنمود کرد.

گنبد جدید آستان امام زاده حسین (ع) رونمایی شد / وجود ۸ هزار بقعه متبرکه در کشور


انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha