شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه قزوین

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت:شبکه ولایت شبکه مهمی است، مقاومت اسلامی ثمره شجره طیبه ولایت است، شبکه امامت هم مجری منویات شبکه ولایت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی شب گذشته در دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا عزت‌زمانی، معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: خداوند در آیه ۱۰۳ سوره آل‌عمران می‌فرماید «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا»، این آیه یعنی خداوند ما را به توحید دعوت می‌کند، مطابق این آیه خداوند وحدتی را تولید می‌کند که محور آن توحید است.

وی ادامه داد: وحدت‌های ما «ما عندکم ینفد» است، وحدتی که خدا ما را به آن دعوت می‌کند «ما عندالله باق» است، خداوند در آیه ۹۶ سوره نحل می‌فرماید «مَا عِنْدَکُمْ یَنْفَدُ وَمَا عِنْدَ اللَّهِ بَاقٍ»، یعنی (آنچه پیش شماست تمام می‌شود و آنچه پیش خداست پایدار است)، بنابراین هماهنگی‌ها و هم‌افزایی‌ها باید بر این اساس باشند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: اگر هم‌افزایی و وحدت برای رضای خدا نباشد، عاقبت خوبی ندارد، گاهی چند فاسد با یکدیگر هماهنگ می‌شوند و نقشه می‌ریزند که چطور می‌توانند زمین‌خواری کنند تا کسی مزاحم آن‌ها نشود، بنابراین هماهنگی‌ها و وحدت باید بر مبنای ارزش‌های دینی باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: نزدیک‌ترین افرادی که لازم است با یکدیگر هماهنگ و هم‌افزا شوند حوزه علمیه، سازمان تبلیغات، حوزه هنری، ارشاد اسلامی، اوقاف و دفاتر نمایندگی‌های ولی‌فقیه در ارگان‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: هدف و حرکت به‌سوی هدف خیلی مهم است، نباید هدف را گم کرد، برای مثال تمام فعالیت‌های اربعین و راه‌اندازی موکب‌ها یک سخت‌افزار هستند، نرم‌افزار این حماسه نیز تولید محتوای معرفتی است.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: خداوند در آیه ۳۹ سوره احزاب فرموده «الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَکَفَی بِاللَّهِ حَسِیبًا»، یعنی (همان کسانی که پیام‌های خدا را ابلاغ می‌کنند و از او می‌ترسند و از هیچ کس جز خدا بیم ندارند و خدا برای حسابرسی کفایت می‌کند)، اگر همین آیه جدی گرفته شود و جنس آدم‌ها این گونه باشد کارها به خوبی پیش می‌رود.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: در سازمان تبلیغات و همه سازمان‌ها اگر همه نیروها «یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ» بودند و فقط از خدا خشیت و واهمه داشته باشند، حتی اگر تعداد نیروها اندک باشد کارها انجام می‌شود اما اگر غیر از این باشد با تعداد نفرات بالا و بودجه‌های کلان هم کاری از پیش نمی‌رود، چون کارها در چنین جایی برکت پیدا نمی‌کند.

وی یادآور شد: یکی از مهم‌ترین شاخه‌های رسالات الله، امر به معروف و نهی از منکر است، باید از آجر به آجر سازمان تبلیغات آهنگ امر به معروف و نهی از منکر شنیده شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: در طول تاریخ سازمان تبلیغات، این معنا متأسفانه در آن به‌صورت برجسته دیده نمی‌شده است، در حالی که سازمان تبلیغات باید با این عنوان شناخته شود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی عنوان کرد: امیرالمؤمنین (ع) در آخرین لحظات عمرشان فرمودند امر به معروف و نهی از منکر را ترک نکنید، اگر ترک کنید دعایتان اجابت نمی‌شود و وقتی داد می‌زنید کسی شنوای حرف شما نیست، برای اینکه هیبت شما فرو ریخته است، چرا که خداوند در امر به معروف یک عزتی برای شما قرار داده که اگر از آن استفاده کردید عزیز می‌شوید و اگر از آن استفاده نکردید عزتی برای شما وجود نخواهد داشت، اگر عزت وجود نداشته باشد شما نفوذ کلام نخواهید داشت.

وی بیان کرد: امام حسن عسکری (ع) فرمودند هیچ آدم با عزت و اقتداری حق را ترک نکرد مگر اینکه ذلیل و خوار شد و هیچ آدم ضعیف و ناتوانی به حق نچسبید مگر اینکه خدا به او عزت داد.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: رهبر حکیم انقلاب همه جا پای حق ایستادند، آبرو، سلامتی و آزادی خود را پای حق دادند و اکنون در دنیا عزتمندترین شخصیت جهانی هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: در روایات آمده هر کس امر به معروف و نهی از منکر را بزرگ و عزیز نگه دارد خدا به او عزت می‌دهد و هر کس این‌ها را ضعیف کند خدا او را ذلیل خواهد کرد.

وی تصریح کرد: ما نیازمند شبکه ولایت و امامت هستیم، این دو شبکه تفاوت دارند، برای مثال ما می‌گوییم در شبکه ولایت، حضرت زهرا (س) ولیّ خدا هستند اما امام نیستند، امام لبه اجرایی ولیّ است، حضرت زهرا (س) یازده امام را استادی کرده و مشاور و حامی یک امام یعنی امیرالمؤمنین (ع) بوده و برای پیامبر (ص) نیز ام‌ابیها بوده است.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین یادآور شد: خداوند در آیه ۶۷ سوره توبه می‌فرماید «الْمُنَافِقُونَ وَالْمُنَافِقَاتُ بَعْضُهُمْ مِنْ بَعْضٍ یَأْمُرُونَ بِالْمُنْکَرِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمَعْرُوفِ وَیَقْبِضُونَ أَیْدِیَهُمْ نَسُوا اللَّهَ فَنَسِیَهُمْ إِنَّ الْمُنَافِقِینَ هُمُ الْفَاسِقُونَ»، یعنی (مردان و زنان دو چهره همانند یکدیگرند به کار ناپسند وامی‌دارند و از کار پسندیده باز می‌دارند و دست‌های خود را از انفاق فرو می‌بندند خدا را فراموش کردند پس خدا هم فراموششان کرد در حقیقت این منافقانند که فاسقند).

امام جمعه قزوین اظهار کرد: آیه ۶۷ تا ۷۰ سوره توبه راجع به منافقین است، خداوند در آیه ۷۱ سوره توبه می‌فرماید «الْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِیَاءُ بَعْضٍ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَیُقِیمُونَ الصَّلَاةَ وَیُؤْتُونَ الزَّکَاةَ وَیُطِیعُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ أُولَئِکَ سَیَرْحَمُهُمُ اللَّهُ إِنَّ اللَّهَ عَزِیزٌ حَکِیمٌ»، یعنی (و مردان و زنان با ایمان دوستان یکدیگرند که به کارهای پسندیده وا می‌دارند و از کارهای ناپسند باز می‌دارند و نماز را بر پا می‌کنند و زکات می‌دهند و از خدا و پیامبرش فرمان می‌برند آنانند که خدا به زودی مشمول رحمتشان قرار خواهد داد که خدا توانا و حکیم است).

وی عنوان کرد: خداوند در سوره منافقون فرمود منافقان مانند چوب خشک هستند، چوب خشک نسبت به چوب خشک دیگر هیچ قرابتی ندارد اما درختان نسبت به هم حس نزدیکی دارند و بودن آن‌ها در کنار هم باعث رشد و بالندگی بیشترشان می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: بنابراین شبکه ولایت شبکه مهمی است، مقاومت اسلامی ثمره شجره طیبه ولایت است، شبکه امامت هم مجری منویات شبکه ولایت است.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: رسول گرامی اسلام (ص) فرمودند شما را به قرآن سفارش می‌کنم، قرآن را امام و قائد خود قرار دهید، شهید ابومهدی المهندس درباره حاج قاسم می‌فرمود ایشان قائد ماست، گویا می‌خواستند بگویند رهبر حکیم انقلاب اسلامی امام است و حاج قاسم قائد میدانی این امام است.

وی تأکید کرد: کارآمدی مکتوم مساجد از دیگر مسائل حائز اهمیت است، در ایام قدیم در مساجد به دانش‌آموزانی که در درس‌هایشان ضعیف بودند درس می‌دادند، پزشکان در مساجد بیماران نیازمند را رایگان ویزیت می‌کردند، مشکلات مردم در مساجد حل می‌شد، این‌گونه مساجد نمونه همان مسجد دوران امیرالمؤمنین (ع) است که برای رفع مشکلات مردم پیشگام است.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: مسجد گنج‌خانه‌ای است که هر چه ما جست‌وجو کنیم این گنج‌های انسان‌ساز، امنیت‌بخش و افتخارآفرین از آن پیدا می‌شوند، ما هنوز گنج‌های مسجد را کشف نکرده‌ایم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: محوریت قرآن بسیار حائز اهمیت است، امام صادق (ع) فرمودند خانه‌ای که در آن قرآن، ذکر و یاد خدا مطرح است، ملائکه در آن خانه رفت‌وآمد می‌کنند، شیاطین از آن خانه فرار می‌کنند و آن خانه بابرکت می‌شود، این خانه در آسمان‌ها برای اهالی آسمان می‌درخشد.

وی اظهار کرد: اگر قرآن در خانه دل هم برود، این دل مثل همان خانه نورانی می‌شود، اگر یک محله‌ای قرآنی شود آن محله بابرکت می‌شود، اگر یک شهر یا کشوری، قرآنی شوند با برکت شده و برای اهالی آسمان‌ها می‌درخشند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: این‌ها صدور انقلاب و جذب ملت‌های دیگر به دین است و ما باید بدانیم خیلی کارهای زمین مانده داریم که باید آن‌ها را انجام دهیم.

مقاومت اسلامی ثمره شجره طیبه ولایت است

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • غلام IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
    0 0
    مساجد شبکه امامت و هیآت شبکه ولایت هستند