شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام مسعودی

حوزه/ حجت‌الاسلام مسعودی، وقف مشارکتی را یکی از رویکردهای جدید اوقاف دانست و گفت: این طرح با هدف مشارکت عموم مردم در تشویق و ترویج فرهنگ وقف است که بازدهی خوبی در جامعه داشته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان حجت‌الاسلام سید عباس مسعودی مدیر کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان، ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل دفتر این اداره کل برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن هفته وقف، اظهار داشت : از ۱۰ تا ۱۶ مهر ماه به عنوان هفته وقف نامگذاری شده، از جمله مظلومیت‌های وقف آن است که آنچه در جریان موقوفات و اجرای نیات باشد قاطبه مردم حتی مسئولین بی‌خبر هستند که با اطلاع رسانی درست این مورد مهم برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ وقف در جامعه نیازمند مقدمه سازی است، افزود: ملزومات این مقدمه بهره‌گیری از کرسی‌ها و تربیون‌های تخصصی مانند حوزه و دانشگاه و اهالی رسانه می‌باشد و بخش دیگر به خود اوقاف بر می‌گردد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان گفت: در این هفته ۱۳۰ عنوان برنامه در سراسر استان هرمزگان از محل اجرای نیت واقفات اجرا خواهد شد.

حجت‌الاسلام مسعودی عنوان کرد: در هرمزگان ۷هزار ۷۵۵ موقوفه انتفاعی و منفعتی وجود دارد که غالب آن انتفاعی است و بر این اساس ۴ هزار ۱۰۰ مسجد، ۶۰۰ حسینیه انتفاعی وجود دارد که با همکاری اکثر مردم اداره می‌شود.

وی اظهار کرد: ۲هزار ۵۴۰ موقوفه مسکونی، تجاری و زارعی منفعتی دارای درآمد یا قابلیت درآمدزایی در هرمزگان وجود دارد که ۵۹۰ موقوفه داری درآمد است و بقیه قابلیت درآمدزایی دارند که باید تلاش شود از محل اجرای نیات انجام گیرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان تأکید کرد: یکی از ارکان مهم وقف اجرای نیت واقف است که سفارش شده تا فرق بین وقف و وصیت به مردم گفته شود تا فرهنگ وقف در جامعه نهادینه شود.

حجت‌الاسلام مسعودی، یادآور شد: وقف چشمه جاری است که واقفین خیر اندیش با توجه به نیاز سنجی‌های روز جامعه می‌توانند در حوزه‌های مختلف توسعه و فناوری، اشتغال، ازدواج، کمک تحصیلی به نیازمندان، تربیت قرآنی و دیگر کارها از آن بهره برداری کنند.

وی اضافه کرد: تعداد ۶۹مورد وقف جدید در استان هرمزگان اتفاق افتاده و شهرستان میناب رتبه اول وقفیات در استان را دارد.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه هرمزگان ابراز کرد: طرح شمیم خدمت در حوزه‌های مختلف از کمک به خانواده‌ها در حوزه‌های آموزش، ایجاد اشتغال و بازاریابی است که تعداد ۲۳ نفر مستقیم و ۵۵ نفر غیر مستقیم در سه بازارچه مشغول به فعالیت هستند.

حجت‌الاسلام مسعودی، وقف مشارکتی را یکی از رویکردهای جدید اوقاف دانست و عنوان کرد: این طرح با هدف مشارکت عموم مردم در تشویق و ترویج فرهنگ وقف است که بازدهی خوبی در جامعه داشته است.

وی تصریح کرد: بیش از ۳هزار برنامه وقف در طول سال انجام می‌گیرد که پایگاه سلامت، مشاوره برای خانواده، خیمه‌های معرفت با استفاده از ظرفیت کارشناسان اعزامی از قم و برپایی موکب در ایام اربعین از جمله برنامه‌ها است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان گفت: ۲۷ مورد پرونده تصرف موقوفات در هرمزگان وجود دارد و همچنین ۲۶۰ رقبه دارای سند شده که ۹۱ سند دفترچه‌ای و ۵۰۷ سند مالکیت اخذ شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha