یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مدیر کل اوقاف قزوین

حوزه / مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از آزاد سازی ۲۷ زندانی جرائم غیر عمد با کمک خیرین به‌مناسبت هفته وقف در روز ولادت حضرت محمد (ص) خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی شب گذشته در جمع اصحاب رسانه استان قزوین، با بیان اینکه نظام اسلامی حامی وقف است، اظهار داشت: حرکت امام خمینی(ره) وقف را احیا و رهبر معظم انقلاب نیز این حرکت را استمرار بخشیدند.

حجت الاسلام مجیدی خاطرنشان کرد: واقفان و خیرین فعال در این عرصه با حرکت ماندگار خود نامشان را در تقویم درخشان وقف ثبت و ضبط کرده‌اند.

وی ادامه داد: با درک درست از نیازهای جامعه امروز شاهد فعالیت واقفان در حوزه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، بهداشتی، بهداشت و درمان، ورزش، تحصیل و امور دانش بنیان هستیم که این رویکرد بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها باید آحاد جامعه را نسبت به مسئله وقف به‌خوبی آگاه کنند، اظهار کرد: اگر امروز از طریق شما صاحبان تریبون موضوع وقف به‌خوبی برای مردم تبیین شود بسیاری از گره‌ها و مشکلات برای مردم حل و فصل می‌شود.

حجت الاسلام مجیدی بیان کرد: برخی از مردم با موضوع وقف آشنایی ندارند و لذا رسالت شما اصحاب رسانه در تبیین وقف بسیار ضروری است.

حجت الاسلام مجیدی تصریح کرد: اوقاف و امور خیریه وظیفه تهیه زیرساخت‌های فیزیکی شهرک تولید و محتوا را داشته و مدیریت و تأمین زیرساخت فنی به عهده یکی از اپراتورهای تلفن همراه خواهد بود.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان قزوین ادامه داد: این شهرک ظرفیت خوبی برای تولید محتوای تمام فعالان رسانه‌ای در حوزه‌ها و قالب‌های مختلف رسانه‌ای است.

وی اظهار کرد: ۲۵۰۰ هکتار از اراضی وقفی روستا و شهرهای استان برای ساخت مسکن در نظر گرفته شده و به زودی ۸۰۰ هکتار از این اراضی برای ساخت مسکن ۴۰ هزار خانواده در استان قزوین به شهروندان واگذار خواهد شد.

حجت الاسلام مجیدی اظهار کرد: یک طرح از سال قبل به‌نام امام زمان (عج) کلید خورد با عنوان «قرار دوازدهم» که روز ۱۲ هر ماه بسته معیشتی تهیه و توزیع می‌شود و در یک سال اخیر در ۷۰ بقعه تعداد ۳۵۰۰ بسته توزیع شد که در این راستا ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان جهیزیه و لوازم خانگی و بسته معیشتی میان نیازمندان توزیع کردیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: در یک سال گذشته برای آزاد سازی زندانیان اقدام شد و ۲۷ نفر با کمک خیرین مشمول آزادی قرار گرفتند که ۱۰ نفر آنها در ماه‌های اخیر آزاد شدند و فردا نیز ۱۶ نفر از این افراد از بند رها خواهند شد.

حجت الاسلام مجیدی عنوان کرد: کار مرمت گنبد امام زاده حسین(ع) پایان یافته و مراسم رونمایی از گنبد و سرداب امام زاده حسین(ع) در روز سه شنبه هفته جاری مصادف با ولادت حضرت محمد(ص) ساعت ۱۷ برگزار می‌شود.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha