دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1111302
۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۵
تصاویر/ آیین عمامه گذاری جمعی از طلاب خوزستان

حوزه/ آیین عمامه گذاری جمعی از طلاب حوزه علمیه خوزستان با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، آیین عمامه گذاری جمعی از طلاب حوزه علمیه خوزستان با حضور حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین بلادیان مدیر حوزه علمیه استان، حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور امام جمعه دزفول، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی قاضی دزفولی مسئول مدرسه علمیه آیت الله قاضی(ره) دزفول، مدیریت، کادر اساتید و طلاب مدرسه و جمعی از مردم شب گذشته در آستان مقدس سبزقبا دزفول برگزار شد.

در این مراسم ابتدا آیاتی چند از کلام الله مجید قرائت و در ادامه به ذکر و ثنای اهل بیت(ع) پرداخته شد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور ضمن خوش آمدگویی به حاضرین و تبریک به طلابی که ملبس به لباس روحانیت می شوند، ابراز داشت: ملبس شدن به لباس روحانیت افتخار و توفیق بزرگی است که خداوند نصیب طلبه هایی می کند که بعد از چند سال تحصیل دوره ی جدیدی از عمر خود را شروع کنند.

وی افزود: ما با امام زمان(عج) عهد می بندیم که خدمتگزار، تلاشگر و سرباز خوبی برای آن حضرت باشیم.

در بخش دیگر این مراسم حجت الاسلام و المسلمین قاضی ضمن بیان تاریخچه و گزارشی از فعالیت های مدرسه علمیه آیت الله قاضی دزفول(ره) بیان کرد: مدرسه آیت الله قاضی(ره) منشا خیرات و برکات فراوانی بوده و توانسته عناصر و نیروهای عالم و فرهیخته ای را تربیت و تحویل جامعه دهد و این مهم نتیجه ی زحمات مدیریت، اساتید و کادر محترم و زحمتکش این مدرسه بوده است.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد با سعادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) با اشاره به آیه ی ۴ سوره قلم«وَإِنَّکَ لَعَلَیٰ خُلُقٍ عَظِیمٍ»، بیان داشت: اخلاق و رفتار نیکوی پیغمبر مکرم اسلام در دوران جاهلیت اولی که اخلاق و خوی انسان ها در آن کمتر به انسانیت شباهت داشت کار را به جایی رسانده بود که از همین انسانها یک بانوی مکرمه که در جنگ احد شوهر، پدر و برادر خود را از دست داده بود در جواب شخصی که می خواست به او زخم زبان بزند و او را از پیروی از پیامبر مکرم اسلام(ص) منصرف کند گفته بود که همه ی عزیزان به فدای پیامبر و کافی است که ایشان سالم باشند.

وی افزود: اگر پیامبر مکرم اسلام(ص) کاری کردند که تمام انبیای قبل از ایشان نتوانستند انجام دهند به خاطر اخلاق و رفتای نیکو و قرآنی ایشان بود که خداوند متعال در قرآن نیز آن را ستوده است(انک لعلی خلق عظیم).

امام جمعه اهواز خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) وقتی به ایران بازگشتند ۸ میلیون نفر از ایشان استقبال کردند بعد از گذشت ده سال از امامت و حکومت ایشان با اینکه طبیعی است که شخصی که زمام امور را به دست می گیرد بعد از مدتی طرفدارانش کمتر می شوند ولی بعد از ده سال ۱۲ میلیون نفر پیکر مطهر ایشان را تشییع کردند و این به خاطر اخلاق و رفتار این بزرگوار بود.

وی در پایان تصریح کرد: آن چیزی که می تواند مردم را به دین جذب کند اخلاق و رفتار نیکو است از این رو باید ما نیز مانند پیغمبر اخلاق و رفتارمان با مردم نیکو باشد.

در بخش پایانی این مراسم ۱۵ نفر از طلاب مدارس علمیه آیت الله قاضی(ره) دزفول، امام جعفر صادق(ع) آلوان و امام محمد باقر(ع) شوش به دست حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد ملبس به لباس روحانیت شدند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha