دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نشست نقش حوزه علمیه دارالعلم آیت الله بهبهانی(ره) در دفاع مقدس

حوزه / مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ زرهی حضرت حجت(عج) نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه برترین ویژگی‌های نیروهای مسلح مساله معنویت است، گفت: از برترین آمادگی این نیروها بنا به فرموده رهبرمعظم انقلاب، مسأله معنویت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، نشست نقش مدرسه علمیه دارالعلم آیت الله بهبهانی(ره) در دفاع مقدس با حضور فرماندهان نظامی و شخصیت‌های حوزوی شب گذشته در این مدرسه علمیه برگزار شد.

در این نشست ابتدا آیاتی چند از کلام الله مجید قرائت شد و در ادامه حجت حجت الاسلام طباطبایی مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ زرهی حضرت حجت(عج) نیروی زمینی سپاه ضمن خیر مقدم به حاضرین، با اشاره به آیه ۱۶۹ سوره مبارکه آل عمران "وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ"، اظهار داشت: در این آیه می‌خوانیم که (ای پیامبر) هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند، بلکه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ زرهی حضرت حجت(عج) نیروی زمینی سپاه، بیان کرد: هدف از برگزاری این محفل، ترویج فرهنگ غنی شهید و شهادت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای روحانی و بیان نقش بی‌بدیل روحانیون مدرسه علمیه دارالعلم در دوران دفاع مقدس است.

حجت الاسلام طباطبایی، با بیان اینکه روحانیت نقش بی‌بدیلی در اعزام رزمندگان به جبهه‌ها داشت، ادامه داد: معنویتی که در بین رزمندگان ایجاد شده بود به برکت نصیحت‌های روحانیت بود.

وی با بیان اینکه برترین ویژگی‌های نیروهای مسلح مساله معنویت است، خاطرنشان کرد: از برترین آمادگی این نیروها بنا به فرموده رهبرمعظم انقلاب، مسأله معنویت است.

حجت الاسلام طباطبایی عنوان کرد: اگر رزمندگان در دوران دفاع مقدس و میدان نبرد به خوبی نقش آفرینی کردند به واسطه نقش بی‌بدیل روحانیت است.

همچنین امیر سرتیپ دوم محمدرضا فولادی رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش در این مراسم اظهار کرد: با رهبری حضرت امام(ره) همه کسانی که "ٱلَّذِینَ یُقَٰتِلُونَ فِی سَبِیلِهِۦ صَفّٗا" بودند کنار قرار هم قرار گرفتند تا "کَأَنَّهُم بُنۡیَٰنٞ مَّرۡصُوص" شکل بگیرد.

وی بیان کرد: باتوجه به اینکه امام راحل، شرایط واقعی کارزار را تشخیص دادند و به همین دلیل در سال ۵۸ اقداماتی را انجام دادند که آن نشان دهنده آگاه بودن ایشان از وضعیت بود.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش، خاطرنشان کرد: امام راحل علیرغم اینکه به مردم خودش به‌ویژه جوانان باور داشتند، به آنها تأکید می‌کردند که همه باید آمادگی همه جانبه داشته باشند.

امیر فولادی خاطرنشان کرد: راهبرد حضرت امام(ره) برای دفاع مقدس، دفاع همه جانبه بود که هنوز هم به قوت خود باقی است، دفاع همه جانبه یعنی یک دفاع سازش ناپذیر، با تمام قدرت و به صورت دائمی.

وی اظهار کرد: امام راحل ابهت هر دو قدرت شرق و غرب را شکست و عزت و جایگاه ملت را در بین کشورهای دیگر بازگرداند.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام سبحانی به بیان نقش مدرسه علمیه دارالعلم آیت الله بهبهانی(ره) در دوران دفاع مقدس و پیشگامی آن در هشت سال جنگ تحمیلی و بیان خاطراتی از آن روزها پرداخت.

در پایان نیز از جمعی از خانواده شهدا، ایثارگران و رزمندگان تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha