چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تصاویر/ جشن عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع)تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه پوشیدن لباس روحانیت، مسئولیت بزرگی خواهد داشت، گفت: رفتار روحانی در معرض دید عموم است و باید به یاد داشته باشد که این لباس به تعبیر قرآن، لباس تقوا، علم و دین و شرافت است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی روز گذشته در مراسم عمامه‌گذاری طلاب مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) تبریز در تالار همایش‌های مصلی امام خمینی(ره) تبریز، ضمن تبریک ایام مبارک ۱۷ ربیع الاول سالروز ولادت با سعادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) و سالروز ولادت امام جعفر صادق(ع)، با اشاره به حضور آیت الله اراکی در این مراسم، اظهار داشت: آیت الله اراکی در دوران جنگ تحمیلی در شهر دزفول و بعد از مرحوم آیت الله قاضی نقش بسیار ارزشمندی در هدایت رزمندگان اسلام در شهر مقاوم دزفول داشت.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه نقش برجسته آیت الله اراکی در مرکز اسلامی لندن برای کسی پوشیده نیست، افزود: آیت الله اراکی خدمات ارزشمندی را در جهان اسلام در دوره‌ای که رئیس مرکز و مجمع تقریب مذاهب اسلام بود در کشورهای اسلامی و نسبت به کسانی که در عرصه تبلیغ فعال بودند، ارائه کرد.

وی افزود: از مهمترین نیازهای طلبگی از منظر امام صادق(ع)، عقل محوری، عمل گرایی در امور دینی، اهل افراط و تفریط نبودن، اخلاق محوری، اولویت سنجی، آزاد اندیشی، تواضع و فروتنی داشتن است.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم یادآور شد: کسانی که امروز مفتخر به لباس روحانیت می‌شوند، مراقب باشند تا عمل و رفتار آنها جنبه الگویی داشته باشد.

وی با بیان اینکه پوشیدن لباس روحانیت، مسئولیت بزرگی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: رفتار روحانی در معرض دید عموم است و باید به یاد داشته باشند که این لباس به تعبیر قرآن، لباس تقوا، علم و دین و شرافت است.

امام جمعه تبریز با اشاره به ارزش و جایگاه روحانیت در بین مردم، تصریح کرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، لباس روحانیت یک نماد است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha