شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دبیر جامعه روحانیت شیراز

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین طاهری گفت: مرحوم آیت الله حاج سید عبدالله شیرازی در خدمت مردم بود و هرکاری که مردم داشتند شبانه روز مخلصانه انجام می دادند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین سید محی الدین طاهری شیرازی پیش از ظهر امروز در دومین پیش همایش بزرگداشت آیت الله حاج سید عبدالله شیرازی(ره) با عنوان «مرجع مجاهد» که با حضور علما، روحانیون، ائمه جمعه استان، فارس، استاندار، فرمانده انتظامی، فرمانده سپاه فجر فارس، رئیس کل دادگستری، مدیرکل اوقاف، مدیر حوزه علمیه فارس و جمعی از مدیران استانی در دارالعباده حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب درباره درک مطالب و شخصیت پیامبر(ص) فرمودند سخن گفتن از نبی مکرم اسلام(ص) ممکن نیست از این رو برای شناخت شخصیت پیامبر(ص) باید به سراغ مراجع، علما و و بزرگان حوزه برویم.

وی اظهار کرد: در مدت عمرم از ابتدا طلبگی که به دست ایشان و آیت الله والد ملبس شدم در شخصیت ایشان چیزی جز عالمی مهذّب نفوس و خودساخته ندیدم؛ مرحوم آیت الله حاج سیدعبدالله شیرازی در خدمت مردم بود و هرکاری که مردم داشتند شبانه روز مخلصانه انجام می دادند.

تولیت آستان مقدس سید علاالدین حسین(ع) تصریح کرد: مرحوم آیت الله شیرازی در بُعد علمی شخصیتی قوی بود، در بین مراجع عظام تقلید پس از حضرت امام ایشان شخصیت بزرگی در بعد مبارزه و جهاد بود.

مسئول مدرسه علمیه محمودیه شیراز خاطرنشان کرد: مرحوم آیت الله شیرازی در بُعد علمی شاگردان بسیاری را تربیت کردند و اولین شخصیتی که خطاب مرجعیت امام داشتند ایشان بود، همچنین حمایت از امام را داشتند و برای حمایت از امام از مشهد به تهران آمدند.

وی به بُعد اجتماعی خدمات آیت الله شیرازی اشاره کرد و یادآور شد: ایشان در حمایت از روحانیت محرومین و رزمندگان در خط نخست بود، بنابراین باید برای اینگونه شخصیت های بزرگ که الگویی برای جامعه هستند جلسات متعددی برگزار شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha