یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تبریز

امام جمعه سلطانیه به مسأله کشف حجاب مسافران و گردشگران در محوطه گنبد سلطانیه اشاره کرد و گفت: مردم با عمل به فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر یاور فراجا در مقابله با مسأله کشف حجاب باشند.

یه گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام حسینی نسب امام جمعه شهرستان سلطانیه در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: یکی از حقوق مشترک زوجین، اهمیت به دین و ارزشها در زندگی مشترک است و زندگی خوب بدون دینداری ممکن نیست.

وی افزود: همه انسانها همیشه به دنبال دنیایی سراسر صلح و آرامش و امنیت هستند ولی با همه تلاش‌ها کاملا محقق نشده چرا که عده ای با زیر پا گذاشتن ارزشها، هنجارها، رسوم اجتماعی و قوانین و مقررات، آرامش و امنیت جامعه را خدشه دار می کنند.

حسینی نسب با گرامیداشت یاد و خاطره ۱۳ هزار شهید فراجا خصوصا شهید مهدی هادی و با بیان اینکه اگر نام پلیس در هر جامعه برای قانون شکنان و هنجارشکنان وحشت آفرین است، برای مردم آرامش زا و نشاط آفرین است و قطعا پلیس در عین اقتدار، باید رأفت نیز داشته باشد، گفت: حمایت از حافظان امنیت حمایت از امنیت است و فراجا نباید در میدان تنها بماند.

امام جمعه سلطانیه به مسأله کشف حجاب مسافران و گردشگران در محوطه گنبد سلطانیه اشاره کرد و افزود: مردم با عمل به فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر یاور فراجا در مقابله با مسأله کشف حجاب باشند.

وی با بیان اینکه ذهن کودک و نوجوان مثل زمین شخم زده شده آماده پذیرش بذر معارف و اعتقادات است و در این باره خانه، مسجد و مدرسه باید به نقش تربیتی خود عمل کنند و خانه اولین مدرسه فرزند است و این خانواده است که فرزند سالم یا ناسالم به جامعه روانه می کند و جامعه و فضای مجازی نیز قطعا در تربیت کودک و نوجوان تاثیر گذار است، گفت: همانطور که نیروهای مقتدر نظامی توطئه ها و بمب گذاری های دشمنان را خنثی می کنند، نهادهای فرهنگی و شورای فضای مجازی تهاجم فرهنگی را و مسئولان اقتصادی گرانی و تورم خنثی کنند.

خطیب جمعه سلطانیه با اشاره به فراهم شدن زمینه برقراری ارتباط مصر و ایران و با بیان اینکه مصر در جهان اسلام یک کشور راهبردی است و روابط مصر و ایران با به رأس کار آمدن جریان سازش توسط انور سادات که در آستانه انقلاب و دهه های بعد از آن بود، قطع شد ولی اکنون از سرگیری روابط بین مصر و ایران خصوصا بعد از موافقت مقام معظم رهبری و پیگیری‌های دولت فراهم شده، افزود: در ادامه سیاست تنش زدایی گسترده منطقه ای میان کشورهای رقیب تحرکات در روابط مصر و ایران بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه اگر برقراری روابط مصر و ایران نهایی شود در تنش زدایی در منطقه مؤثر خواهد بود و بعد از برقراری روابط با عربستان، روابط با مصر که دروازه ورود به آفریقاست نیز منافع سیاسی و اقتصادی خوبی برای دو کشور خواهد داشت، گفت: توسعه روابط با کشورهای جهان و تمایل کشورها به توسعه روابط با ایران نشانگر این است که ما قله نزدیک شده ایم.

حسینی نسب با اشاره به هفته وقف و با بیان اینکه همه افراد جامعه به نوعی از موقوفات استفاده می کنند، وقف را از آموزه های علمی اسلام برای انفاق ماندگار دانست و با تاکید بر اینکه موقوفات باید طبق نیّات واقف استفاده شود و در غیر این صورت مُتولّی ضامن است، اظهار کرد: وقف جمعی و چند نفره بهترین نوع وقف است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha