دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
قوی تن

حوزه / یک کارگردان سینمای کودک گفت: سینمای کودک اگر به درستی مورد توجه قرار گیرد می‌تواند محلی برای ترویج اندیشه‌های دینی باشد.

علی قوی‌تن، کارگردان سینما در حاشیه برگزاری سی‌وپنجمین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، گفت: سینمای کودک به واسطه بی‌مهری‌هایی که نسبت به آن صورت می‌گیرد دیگر رونق گذشته را ندارد به‌نحوی‌که به صورت نیمه جان به حیات خود ادامه می‌دهد. برای همین برگزاری جشنواره کودک به خودی خود می‌تواند قدمی مثمر ثمر برای حیات این شکل از سینما باشد.

وی افزود: سینمای کودک تنها نباید شکل سرگرم کننده داشته باشد بلکه به واسطه آن می‌توان کارکرد تربیتی نیز داشت. یعنی مفاهیم در بردارنده آموزه‌های اخلاقی بوده بدون اینکه بخواهد شعار دهد یا اینکه بخواهد به صورت مستقیم به آموزه‌های دینی توجه کند.

این فیلمساز ادامه داد؛ سینمای کودک نیازمند به حمایت است. مسئولان فرهنگی اگر در پی ترویج اخلاقیات در جامعه هستند از سینمای کودک می‌توانند برای رسیدن به خواسته‌شان کمک گیرند البته حمایت مدیریت نباید تنها شکل فرمایشی یا کلامی داشته باشد بلکه باید در عمل نیز از سینمای کودک حمایت شود.

قوی‌تن تصریح کرد: سینمای کودک در بحث اکران نیز بسیار مهجور واقع شده است در حالی‌که در دهه ۶۰ و ۷۰ سینماهای مستقلی برای نمایش فیلم‌های کودک وجود داشت بنابراین تاکید می‌کنم اگر در پی دیده شدن فیلم‌های کودک هستیم حتماً باید سالن‌هایی به صورت مجزا برای آن در نظر گیریم. برای مثال در تهران می‌توان با اختصاص ۳ سالن نمایش مشکل اکران فیلم‌های کودک را برطرف کرد.

وی با بیان اینکه با فیلم «یک تکه ابر» در سی‌وپنجمین جشنواره فیلم کودک حضور دارد، تصریح کرد: این فیلم نیز همانند آثار قبلی‌ام به مفاهیم تربیتی و دینی نگاهی ویژه دارد البته نگاه من به موضوعات دینی در قالب داستانی کودکانه رقم می‌خورد این اتفاق این انتخاب را به مخاطب کودک می‌دهد که پیام مندرج در اثر را درک کند.

قوی‌تن در پایان این گفت‌وگو تأکید کرد: امروزه پلتفرم‌ها جایگاه بسیار مهمی در نمایش آثار سینمایی دارند برای همین دولت باید سیاستی بیندیشد تا از این عرصه نمایش، برای اعتلای سینمای کودک بهره برده شود. راهکار من این است که دولت پلتفرمی را راه اندازی کند تا در آن تنها کارهای کودک به نمایش درآید البته پر واضح است منظورم از فیلم‌های کودک تنها آثار فانتزی یا سرگرم کننده نیست بلکه کارهای تربیتی و اخلاقی را هم به صورت ویژه مد نظر قرار دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha