سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
کتاب سال عاشورا

حوزه/ کتاب پژوهشنامه عاشورا (با رویکرد تاریخی به قیام و شهادت امام‌ حسین(ع)) که از سوی انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه منتشر شده است، به‌عنوان نامزد دومین دوره جایزه عاشورا در رشته‌ مقتل و تاریخ معرفی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، هیئت داوران دومین دوسالانه جایزه کتاب عاشورا از بین بیش از ۱۷۰ کتاب منتشر شده در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با موضوع امام‌ حسین(ع) و عاشورا، ۳۲ اثر را به‌عنوان نامزدهای این دوره معرفی کرد.

کتاب پژوهشنامه عاشورا (با رویکرد تاریخی به قیام و شهادت امام‌ حسین(ع)) به قلم محمدسالم محسنی، به‌عنوان نامزد دومین دوره جایزه عاشورا در رشته مقتل و تاریخ معرفی شد؛ این کتاب از سوی انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه منتشر شده است.

مراسم اختتامیه و معرفی منتخبان دومین دوره، ۲۰ مهرماه جاری برگزار خواهد شد. در این مراسم همچنین از سه شخصیت برجسته در حوزه عاشوراپژوهی و عاشورانگاری تجلیل به عمل خواهد آمد.

جایزه دوسالانه کتاب عاشورا به‌عنوان یک جایزه مردم‌نهاد و غیردولتی در حوزه آثار عاشورایی و با هدف شناسایی، معرفی و تقدیر از کتاب‌ها و پژوهش‌های عاشورایی برتر و پدیدآورندگان‌شان فعالیت خود را از سال ۱۳۹۹ آغاز کرده است. در هر دوره از این جایزه، کتاب‌هایی که با موضوع امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) و یاران آن حضرت، تاریخ و تحلیل واقعه عاشورا، هنر و ادب عاشورایی و آیین‌ها و مناسک عزاداری در بازه دو ساله منتشر شده‌اند، شناسایی و در ۹ رشته مستقل ارزیابی می‌شوند.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha