یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آئین خوانش کتاب هزارچم در مشهد

 حوزه/ به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی آیین معرفی و خوانش کتاب «هزار چم» به قلم حجت الاسلام محمد کردبچه در استودیو کتاب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام محمد کُردبچه نویسنده کتاب «هزار چم» ظهر امروز در استودیو کتاب اظهار داشت: خاطرات نویسی نقل بیان فرهنگ‌ها و شیوه‌های زندگی برای نسل حاضر و الگو سازی برای نسل آینده است.

وی افزود: مشوق من برای نوشتن این اثر، کتاب «سیاحت شرق» اثر آقا نجفی قوچانی بود که بارها و بارها آن را خوانده‌ام.

وی با اشاره به اینکه در این کتاب تلاش کرده‌ام تجربیات ۶۰ ساله خود را در حد توان به تصویر بکشم، خاطرنشان کرد: یکی از مولفه‌های مهم در این کتاب، خاطرات کودکی است، خاطراتی که تا ابد از ذهن انسان پاک نمی‌شود.

حجت الاسلام کُردبچه با بیان برخی از خاطرات دوران کودکی خود، اظهار کرد: ۲۰۰ صفحه این کتاب به وضعیت شهر تهران در دوران کودکی من اختصاص دارد، در واقع این کتاب به نوعی بیانگر وضعیت اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی شهر تهران در زمان‌های دور است.

وی در خصوص انتخاب نام کتاب، بیان کرد: «چَم» به معنای پیچ و خم است و اشاره به این دارد که برای پیشرفت در زندگی باید از «هزار چم» عبور کرد.

نویسنده کتاب «هزار چم» به ارائه بیوگرافی خود پرداخت و گفت: «هزار چم» چهارمین تألیف من است که کتاب‌های دیگر من عبارتند از «عبد شکور»، «گناه، هبوط از انسانیت»، «ازدواج پیوند دلها، بایدها و نبایدها» و یک رمان به نام «تونل هشتم».

وی با اشاره به نقش مؤثر یکی از آثار نویسندگان در مسیر نویسندگی خود، خاطرنشان کرد: خوانش بارها و بارها کتاب «مادام بوواری» اثر گوستاو فلوبر است، برای نویسندگان باعث می‌شود تا به پختگی و تجربه دست پیدا کنند.

گفتنی است کتاب «هزار چم» اثر حجت الاسلام محمد کُردبچه توسط انتشارات پیام آزادی تهران در سال ۱۳۹۵ و در ۳۳۸ صفحه به چاپ رسیده است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha