دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
فلسطین

حوزه/ اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

سرکرده داعش به دام الحشدالشعبی افتاد

نیروهای سازمان الحشدالشعبی عراق موفق شدند یکی از سرکردگان گروه تروریستی داعش را که پیش از این تحت تعقیب بود، در مرز این کشور با سوریه دستگیر کنند.یک منبع امنیتی در گفت وگو با خبرگزاری المعلومه اظهار داشت: نیروهای سازمان الحشدالشعبی عراق موفق شدند یکی از سرکردگان گروه تروریستی داعش را که پیش از این تحت تعقیب نیروهای امنیتی بود، در نزدیکی نوار مرزی با سوریه در غرب الانبار دستگیر کنند. وی افزود: نیروهای الحشدالشعبی عراق توانستند با انجام یک عملیات کمین، وی را در حالی که در مناطق بیابانی منطقه القائم در نزدیکی نوار مرزی با سوریه در غرب الانبار در حرکت بود، دستگیر کنند. به گفته وی، دستگیری این فرد تحت تعقیب بر اساس حکم صادره توسط یکی از دادگاههای صالحه عراق، طبق ماده چهارم مبارزه با تروریسم این کشور انجام شده است. عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی «داعش» را اعلام کرد، اما عناصر و هسته‌های خفته این گروه تروریستی همچنان توسط نیروهای امنیتی و الحشدالشعبی عراق تحت تعقیب هستند. پیشتر «یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق با تاکید بر ادامه همکاری‌های اطلاعاتی با سوریه جهت مبارزه با داعش گفته بود: ما در جنگ با تروریست‌ها نیازی به نیروهای خارجی نداریم. نخست‌وزیر عراق نیز بارها در سخنان خود بر ضرورت پایان یافتن هرگونه حضور نیروهای رزمی خارجی و در راس آن‌ها نظامیان اشغالگر آمریکا در کشورش تاکید کرده و گفته که گروه تروریستی داعش امروز دیگر تهدیدی برای این کشور نیست و به ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا که برای مقابله با آن تشکیل شده است، نیازی وجود ندارد. همچنین فرمانده عملیات مشترک نیروهای مسلح عراق گفته که این کشور از قدرت لازم برای مبارزه با تروریست‌ها برخوردار است و به وجود نظامیان خارجی نیازی ندارد. برخی منابع آگاه در الحشدالشعبی می‌گویند آمریکا سال‌هاست نه تنها هیچ اقدامی درباره مبارزه با داعش انجام نداده بلکه تروریست‌های داعش را در برخی نقاط کشور با بالگرد جا به جا می‌کند.

منبع: ایرنا

شاخص بورس تل‌آویو سقوط کرد

تداوم درگیری بین نیروهای مقاومت فلسطین و نظامیان صهیونیست موجب سقوط حدود ۶ درصدی شاخص سهام بورس تل‌آویو شد.در پی حمله مقاومت فلسطین به سرزمین های اشغالی، شاخص بورس تل‌آویو نیز حدود ۶ درصد سقوط کرد. «الی لوی» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از حضور نیروهای مقاومت فلسطین در جاده های سرزمین های اشغالی خبر داد و از رانندگان صهیونیست خواست، از سفرهای غیرضروری خودداری کنند. دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم از برگزاری نشستی تازه با حضور وی و مقامات امنیتی این رژیم در مقرهای وزارت جنگ در تل آویو، برای ارزیابی تحولات خبر داد. براساس گزارش روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، چهار صهیونیست نیز در آخرین حمله موشکی مقاومت فلسطین به شهرک صهیونیست‌نشین «سدیروت» زخمی شدند که حال یکی از آنها وخیم گزارش شده است. شورای منطقه ای سدیروت-نقب از صهیونیست ها خواست تا اطلاع ثانونی در پناهگاه‌ها بمانند. وزارت خارجه تایلند نیز اعلام کرد که ۱۱ نفر از اتباع این کشور در میان اسرای بازداشت شده توسط نیروهای مقاومت فلسطین هستند. براساس گزارش «تایمز اسرائیل»، ارتش رژیم صهیونیستی از شلیک هشدار به نیروهای حزب الله لبنان که قصد بازسازی چادر تخریب شده در مرز با سرزمین های اشغالی را داشتند، خبر داد. در پی تبادل آتش بین حزب الله لبنان و نظامیان صهیونیست، چادر دیده بانی حزب الله لبنان در مرز سرزمین های اشغالی امروز هدف حمله صهیونیست ها قرار گرفته و تخریب شد. نیروهای مقاومت فلسطین از صبح دیروز (شنبه) عملیات همه جانبه و بی نظیر خود با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی آغاز کرده اند؛ عملیاتی که در عمر ۷۵ ساله اشغالگران غاصب نظیر نداشته و صهیونیست ها را در شوک فرو برده است. این عملیات پیچیده مقاومت فلسطین که از طریق تونل ها، روی زمین، دریا و هوا به همراه شلیک هزاران راکت و موشک به سرزمین های اشغالی صورت گرفته تاکنون موجب هلاکت حداقل ۳۵۰ صهیونیست و زخمی شدن بیش از یکهزارو ۸۰۰ صهیونیست دیگر شده است. این عملیات با پیوستن رزمندگان جنبش جهاد اسلامی، وارد دومین روز خود شده و با شدت تمام ادامه دارد. عملیات طوفان الاقصی آنقدر برای صهیونیست ها سهمگین بوده که روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» صبح (یکشنبه) اعلام کرده که حداقل ۷۵۰ اسرائیلی نیز طی آن مفقود شده اند.

منبع: ایرنا

تلفات زمین‌لرزه مرگبار افغانستان به ۲۰۰۰ نفر رسید

سخنگوی طالبان افغانستان اعلام کرد، تعداد تلفات زمین لرزه قدرتمند در غرب این کشور به ۲۰۰۰ نفر رسیده و نزدیک ۹۰۰۰ نفر هم زخمی شده‌اند.اداره بلایای طبیعی افغانستان اعلام کرد، زمین لرزه قدرتمند ۶.۳ ریشتری روز شنبه با پس لرزه‌هایی قدرتمند باعث کشته شدن ده‌ها تن در غرب افغانستان شده است. سازمان ملل آمار اولیه کشته‌ها را ۳۲۰ نفر اعلام کرد اما بعد گفت که آمار هنوز تایید نشده است. همچنین بر اساس به‌روز رسانی دفتر هماهنگی امور بشری سازمان ملل، مقام‌های محلی افغانستان کشته شدن ۱۰۰ نفر و زخمی شدن ۵۰۰ نفر را تخمین زده بودند. در به‌روز رسانی آمار آمده که ۴۶۵ منزل مسکونی تخریب شده و به ۱۳۵ منزل دیگر نیز آسیب وارد آمده است. سازمان ملل همچنین اعلام کرد: مقام‌های محلی پیش بینی می‌کنند که تعداد تلفات با انجام جست‌وجوها و اقدامات امداد رسانی افزایش یابد چون گزارش‌هایی در به دام افتادن مردم در زیر آوار وجود دارد. "محمد عبدالله جان"، سخنگوی اداره بلایای طبیعی افغانستان نیز اعلام کرد، چهار روستا در منطقه "زنده جان" در ولایت هرات به دلیل زمین لرزه و پس‌لرزه‌ها متحمل خسارت شده‌اند. سازمان زمین شناسی آمریکا اعلام کرد که مرکز این زمین لرزه در ۴۰ کیلومتری شمال غرب هرات بوده است. سه پس لرزه قدرتمند دیگر ۶.۳، ۵.۹ و ۵.۵ ریشتری هم رخ داد. سازمان بهداشت جهانی در افغانستان نیز اعلام کرد که ۱۲ آمبولانس به سمت زنده‌جان برای انتقال مجروحان به بیمارستان‌ها اعزام کرده است. این آژانس سازمان ملل در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر) اعلام کرد: همزمان با اعلام تلفات و زخمی‌های ناشی از این زمین لرزه، تیم‌هایی در بیمارستان‌ها به امداد رسانی زخمی‌ها و ارزیابی نیازهای ضروری می‌پردازند. آمبولانس‌های سازمان بهداشت جهانی نیز در حال انتقال مجروحان به بیمارستان‌ها هستند که بیشترشان کودک و زن هستند. ارتباطات تلفنی در هرات قطع است و کار را برای ارزیابی و ارسال خبر درباره جزئیات مناطق تحت تاثیر قرار داده است. ویدئوهایی در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد صدها تن در خیابان‌های هرات به سر می‌برند و حاضر نیستند به مغازه‌ها یا خانه‌های خود برگردند. ولایت هرات هم مرز با ایران است. این زمین لرزه همچنین در ولایات فراه و بادغیس هم احساس شد. عبدالغنی برادر، معاون نخست وزیر طالبان افغانستان در امور اقتصادی بابت کشته‌ها و زخمی‌های هرات و بادغیس تسلیت گفت. طالبان افغانستان همچنین به سازمان‌های محلی تاکید کرده‌اند که هر چه سریعتر به مناطق تحت تاثیر برون تا به ارسال و انتقال زخمی‌ها به بیمارستان‌ها کمک کنند، برای مردم زلزله زده سرپناه تامین کرده و به بازماندگان غذارسانی کنند. آنها همچنین گفته‌اند که آژانس‌های امنیی باید از تمامی منابع و تسهیلات خود برای تضمین امنیت افراد گرفتار در زیر آوار استفاده کنند. طالبان در ایکس نوشت: از هموطنان ثروتمند خود می‌خواهیم تا به برادران زلزله خود کمک کنند. در ژوئن ۲۰۲۲ یک زمین لرزه قدرتمند در مناطق کوهستانی شرق افغانستان رخ داد که در نتیجه آن خانه‌های خشت و گلی را از بین برد. این زمین لرزه مرگبارترین در طول دو دهه در افغانستان بود که به کشته شدن بیش از یکهراز نفر و زخمی شدن ۱۵۰۰ تن منجر شد.

منبع: ایسنا

کردستان در حمایت از فلسطین به پا خاست

عملیات مردم غیور فلسطین با عنوان توفان الاقصی علیه رژیم منحوس صهیونیستی انجام شد و کردستانی‌ها در حمایت از مظلومان عالم به پا خواستند.کردستانی‌ها نیز برای حمایت از فلسطینی‌ها به خیابان‌ها آمدند و با اجرای رژه موتوری و خودرویی در شادی مردمان غیور فلسطین شادی کردند و امروز استان کردستان نیز صحنه حمایت همه جانبه مردم در مقاومت فلسطین شد مردم انقلابی استان کردستان از ساعتی قبل با تجمع در میادین اصلی شهر حمایت خود از مردم مظلوم سرزمین‌های اشغالی را اعلام کردند و پیروزی امروز فلسطینیان در عملیات طوفان‌الاقصی را جشن گرفتند. این جشن از سمت ورزشگاه ۲۲ گولان به سمت میدان آزادی برگزار شد و در این جشن بزرگ پیر و جوان، کودک و خردسال حضور داشتند. بسیاری از شرکت کنندگان در مراسم‌ها سطح استان کردستان، در حالی که در دستان خود پلاکاردهایی با مضامین دفاع از قدس شریف، پرچم فلسطین و انصار حزب الله در دست داشتند، با آتش زدن پرچم اسرائیل انزجار خود را از این رژیم کودک کش ابراز کردند. در شهر سنندج جشن بزرگداشت قیام تاریخی جوانان فلسطینی با رژه خودرویی و موتوری صدها کُرد سنندجی از ورزشگاه ۲۲ گولان آغاز و تا میدان آزادی سنندج استمرار یافت. در سایر شهرهای استان نیز این جشن با حضور اقشار مختلف مردم تا غروب امشب ادامه داشت و مردم حمایت خود را از فلسطین اعلام کردند. از زیبایی‌های این جشن مردمی حضور نوجوانان و جوانان بود که با در دست داشتن پرچم فلسطین و ایران در این شور و نشاط حاضر شدند و حمایت خود را از همسن و سالان فلسطینی اعلام داشتند.

منبع: مهر

واشنگتن دستور حمایت از اسرائیل را صادر کرد

کاخ‌سفید اعلام کرد که در رایزنی تلفنی امروز با «نتانیاهو»، «بایدن» دستور حمایت بیشتر از صهیونیست ها را صادر کرده است.خبرگزاری رویترز به نقل از شبکه تلویزیونی «سی ان ان» از رایزنی امروز یکشنبه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی خبر داد. خبرگزاری اسپوتنیک هم گزارش داد که کاخ سفید درباره این رایزنی تلفنی گفته است که رئیس جمهور آمریکا دستور حمایت بیشتر از صهیونیست‌ها را صادر کرد. این در حالیست که دیروز هم بایدن با نتانیاهو به صورت تلفنی رایزنی کرده بود. «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا دیروز شنبه و به دنبال اجرای غرورآفرین عملیات مقاومت فلسطین با نام «طوفان الاقصی» در جریان تماس تلفنی به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اشغالگران قدس اطمینان داد که واشنگتن از رژیم اسرائیل حمایت خواهد کرد. به گزارش فلسطین الیوم، در جریان این رایزنی تلفنی دولت آمریکا به صهیونیست‌ها برای تجاوز به نوار غزه چراغ سبز نشان داد. بر اساس ادعای دفتر نتانیاهو، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با نخست وزیر این رژیم مدعی شده بود که واشنگتن «کنار اسرائیل می ایستد»! نخست وزیر صهیونیست‌ها هم از حمایت بی قید و شرط رئیس جمهور آمریکا تشکر کرده بود. در همین ارتباط، پیشتر هم «آدرین واتسون» (Adrienne Watson) سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای گفته بود که واشنگتن این حمله را محکوم می‌کند! از سوی دیگر، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا با «زاچی هانگبی» مشاور امنیت اشغالگران قدس گفتگو کرد.

منبع: مهر

خشونت گواتمالایی ها ۸ کشته برجای گذاشت

۵ مرد و ۳ زن در تیراندازی توسط یک باند تبهکاری در فروشگاهی در حومه پایتخت گواتمالا، جان باختند. طبق گزارش روز یکشنبه آتش نشانی، در داخل یک فروشگاه، سه زن و پنج مرد مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و جان باختند. به گفته خدمات اورژانس، این حمله در منطقه ۶ واقع در حومه شمالی پایتخت گواتمالا رخ داده است. رئیس ارتباطات پلیس مدنی ملی، بازرس ادوین مونروی، گفت که دو قاتل مظنون از باند Barrio ۱۸ توسط پلیس دستگیر شدند. او گفت که این دو مرد اسلحه گرم از جمله یک «تفنگ تهاجمی» در اختیار داشتند. بر اساس گزارش مؤسسه ملی علوم پزشکی قانونی، در سال ۲۰۲۲، ۴۲۶۳ قتل در گواتمالا ثبت شده است که ۴.۵ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۱ است.

منبع: مهر

ناو آمریکا راهی آب‌های فلسطین شد

منابع عبری زبان اعلام کردند که آمریکا قصد اعزام کشتی‌های جنگی و ناو هواپیمابر خود به نزدیکی فلسطین اشغالی را دارد. همچنین برخی منابع به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کردند که ناو هواپیمابر این کشور در حال اعزام به شرق دریای مدیترانه برای کمک به تل آویو است. همزمان، جنبش مقاومت حماس در واکنش به برخی خبرها درباره اعزام ناو هواپیمابر آمریکایی اعلام کرد که حرکت ناو هواپیمابر آمریکا ما را نمی‌ترساند، واشنگتن باید عواقب چنین اقدامی را درک کند. همزمان خبرگزاری رویترز به نقل از شبکه تلویزیونی «سی ان ان» از رایزنی روز یکشنبه «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی خبر داد. خبرگزاری اسپوتنیک هم گزارش داد که کاخ سفید درباره این رایزنی تلفنی گفته است که رئیس جمهور آمریکا دستور حمایت بیشتر از صهیونیست‌ها را صادر کرد. این در حالیست که دیروز هم بایدن با نتانیاهو به صورت تلفنی رایزنی کرده بود. «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا دیروز شنبه و به دنبال اجرای غرورآفرین عملیات مقاومت فلسطین با نام «طوفان الاقصی» در جریان تماس تلفنی به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اشغالگران قدس اطمینان داد که واشنگتن از رژیم اسرائیل حمایت خواهد کرد. به گزارش فلسطین الیوم، در جریان این رایزنی تلفنی دولت آمریکا به صهیونیست‌ها برای تجاوز به نوار غزه چراغ سبز نشان داد. بر اساس ادعای دفتر نتانیاهو، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با نخست وزیر این رژیم مدعی شده بود که واشنگتن «کنار اسرائیل می‌ایستد!» نخست وزیر صهیونیست‌ها هم از حمایت بی قید و شرط رئیس جمهور آمریکا تشکر کرده بود.

منبع: مهر

یمن برای گزینه نظامی علیه اسرائیل اعلام آمادگی کرد

مردم یمن با برگزاری راهپیمایی در شهرهای مختلف این کشور حمایت خود از مقاومت فلسطین و عملیات «طوفان الاقصی» را اعلام کردند. بر این اساس صعده، تعز، ریمه و حجه شاهد برگزاری راهپیمایی حمایتی مردم این کشور از مقاومت فلسطین بودند. در این راهپیمایی‌ها مردم یمن پلاکاردهای حاوی پیام‌های حمایت‌آمیز و پیام‌های تبریک به مناسبت پیروزی‌های مبارزان قهرمان مقاومت فلسطین را در دست گرفته بودند. در شهر صعده راهپیمایان یمنی با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که عملیات طوفان الاقصی نبرد تمامی امت اسلام و نبرد آزادگان جهان است و خفت و خواری دشمن صهیونیستی را محقق نموده است. مردم صعده در این بیانیه آمادگی ملت یمن برای هرگونه تحول نظامی یا میدانی مورد نیاز برای مقابله با دشمن صهیونیستی را اعلام کردند و به عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر انصارالله یمن اختیار کامل دادند تا هرگونه تصمیم راهبردی برای مقابله با دشمن در هر زمان و هر مکانی را اتخاذ کند. مردم صعده از امت اسلامی خواستند که تا زمان تحقق پیروزی با هرچیزی که ممکن است به حمایت از مقاومت فلسطین بپردازند. آنان اعلام کردند که قبل از آن که طوفان الاقصی یا طوفان خشم امت اسلامی، رژیم صهیونیستی را از بین ببرد، آمریکا خود نسبت به فروپاشی آن اقدام کند. مردم دیگر شهرها و استان‌های یمن نیز با برگزاری راهپیمایی از مقاومت فلسطین و عملیات طوفان الاقصی حمایت کردند و بیانیه‌هایی با مضمون مشابه را صادر کردند.

منبع: مهر

وزرای اسرائیلی به جان هم افتادند

روزنامه صهیونیستی معاریو خبر داد که در واکنش به عملیات طوفان الاقصی، کابینه این رژیم جلسه‌ای برگزار کرد که در پی آن، درگیری شدیدی بین شماری از وزرا به وجود آمد.نیروهای مقاومت فلسطین از روز گذشته عملیات بزرگی تحت عنوان طوفان الاقصی را آغاز کردند که تا کنون به هلاکت بیش از ۷۰۰ اسرائیلی و زخمی شدن نزدیک به دو هزار نفر دیگر منجر شده است.درگیری شدید وزرای اسرائیلی در جلسه کابینهروزنامه صهیونیستی معاریو گزارش داد، در واکنش به این حملات، کابینه رژیم صهیونیستی امروز جلسه‌ای برگزار کرد که در پی آن، درگیری شدیدی بین شماری از وزرای اسرائیلی به وجود آمد. به گزارش این روزنامه، این درگیری به خاطر اطلاعات حساسی بود که جنبش حماس به دست آورده بود که بر اساس آن، موفق شد این عملیات بزرگ را آغاز و هدایت کند؛ عملیاتی که به اذعان صهیونیستها، بزرگترین و فاجعه‌بارترین عملیات علیه آنان به شمار می‌رود. در جریان نشست کابینه صهیونیستی، اوفیر آکونیس وزیر علوم رژیم اشغالگر گفت: هر اسرائیلی امروز می‌پرسد که چه اتفاقی برای سرویس اطلاعات (جاسوسی) اسرائیل رخ داده است؟».«عمیحای شیکلی» وزیر امور اجتماعی رژیم صهیونیستی از آکونیس می‌خواهد ساکت باشد. یک وزیر دیگر در پاسخ به شیکلی می‌گوید: به ما نگویید ساکت باشیم. یوآو گالانت وزیر جنگ صهیونیست هم در توجیه غیبت رؤسای موساد و رئیس ستاد مشترک ارتش این رژیم در این جلسه گفت: آنان نمی‌توانند در طول روز، گزارش ارائه کنند. وزیر علوم هم در پاسخ به وی (گالانت) گفت که شکست اطلاعاتی واضحی صورت گرفته است و باید برای همه اسرائیلیها توضیح داده شود».وزیر جنگ صهیونیستی بعد از ظهر امروز دستور داد که شهرکهای اسرائیلی واقع در شمال فلسطین اشغالی را که نزدیک به لبنان است، تخلیه کنند. رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که به دنبال تبادل آتش بین ارتش صهیونیستی و حزب الله لبنان، گالانت دستور تخلیه این شهرکها را صادر کرده است. ارتش لبنان هم امروز خبر داد که پس از بمباران شماری از شهرکهای این کشور توسط توپخانه رژیم صهیونیستی، چند نفر زخمی شده‌اند. ارتش رژیم صهیونیستی هم ظهر امروز اعلام کرد که ۲۰ شهرک مسکونی نزدیک مرز غزه در حال تخلیه است.

منبع: شبکه خبر

سامانه بارشی راهی کشور شد

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی، دوشنبه سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود که بارش‌های آن حداقل تا پنجشنبه ادامه دارد. این سامانه مخاطراتی نظیر رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، کاهش محسوس دما در پی دارد و دوشنبه در استان‌های اردبیل، گیلان، غرب مازندران، شمال آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی فعالیت می‌کند. برای سه شنبه منطقه اثر سامانه با سطح هشدار زرد رنگ استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، کردستان، کرمانشاه، همدان، نیمه شمالی مرکزی، زنجان، قزوین و ارتفاعات در البرز و تهران است. فعالیت این سامانه چهارشنبه در استان‌های «اردبیل، گیلان، مازندران، غرب گلستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، شمال کردستان، زنجان، قزوین و دامنه و ارتفاعات البرز، تهران و سمنان» خواهد بود. برای پنجشنبه نیز پیش بینی می‌شود بارش‌ها در استان‌های «اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، دامنه جنوب کردستان، همدان، لرستان، شمال ایلام، مرکزی، قم، نیمه شمالی اصفهان، تهران، سمنان، البرز، قزوین و شمال زنجان» ادامه یابد. فعالیت این سامانه اثرات مخاطره آمیزی همچون «احتمال لغزندگی جاده‌ها، احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، وزش باد شدید موقتی، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان کهن‌سال و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی» در پی دارد. توصیه می‌شود در زمان فعالیت سامانه نسبت به «عدم برپا کردن چادرهای مسافرتی در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و تسریع در برداشت محصولات کشاورزی و انتقال به مکان‌های مسقف» اقدام شود.

منبع: شبکه خبر

ایران به داروی سرطان لنفوم دست یافت

پژوهشگران یکی از شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس ؛ موفق شدند قرص درمان سرطان‌های لنفوم را تولید کنند.قرص ایبروتینیب برای درمان سرطان لنفوم در کشور در یکی از شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس تولید شد. مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به مطالعات انجام شده در درمان سرطان لنفوم، گفت: در سال‌های اخیر قرص ایبروتینیب به عنوان جایگزین درمان‌های ناموفق بیماران مبتلا به لنفوم معرفی شده است و این نوع درمان، در داخل کشور هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. سحر بهمنی افزود: با توجه به اینکه این قرص به صورت تک نسخه‌ای و با صرف هزینه‌های بالا در سبد دارویی کشور قرار داشت، این شرکت از سال‌ها قبل تحقیقات برای تولید این محصول در داخل کشور را آغاز کرد و پس از تحقیقات صورت گرفته، قرص ایبروتینیب در این شرکت تولید شد. در واقع عملکرد این قرص منجر به پاکسازی سلول‌های سرطانی از بدن بیمار خواهد شد. وی گفت : علاوه بر تولید دارو، تولید ماده مؤثره این قرص نیز در دستور کار شرکت قرار داشت و ظرف چند ماه آینده، خط تولید ماده مؤثره این دارو نیز در این شرکت تولید خواهد شد که با این اقدام، قیمت نهایی قرص ایبروتینیب به کمتر از پنج درصد نمونه خارجی خواهد رسید. مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان از اخذ مجوزهای لازم از سازمان غذا و دارو و سایر نهادهای مسئول برای عرضه قرص ایبروتینیب خبر داد و گفت: مذاکراتی نیز با پزشکان متخصص در این زمینه صورت گرفته است تا پزشکان ضمن مطالعه نتایج علمی و مجوزهای قرص ایبروتینیب تولید این شرکت، این دارو را به عنوان درمان سرطان‌های لنفوم تجویز داشته باشند. سحر بهمنی افزود : با عرضه این محصول که با نام تجاری بروکا ۱۴۰ و بروکا ۴۲۰ به بازار خواهد آمد، نیاز داخل کشور به این دارو مرتفع خواهد شد و ضمن جلوگیری از خروج ارز از کشور و صرفه‌جویی حدود ۱۰ میلیون دلاری، با توجه به در دسترس بودن این قرص، امید به درمان نیز افزایش خواهد یافت.

منبع: شبکه خبر

بزرگترین نیروگاه برق اسرائیل هک شد

گروه هکری انتقام‌جویان در جدیدترین اقدام خود نیروگاه دوراد اسرائیل را مورد حمله سایبری قرار داده و چندین فاز تولیدی آن را از کار انداخته است.پس از حمله سایبری به اداره برق رژیم صهیونیستی و شرکت نوگا (پیمانکار توزیع برق) این گروه در جدیدترین اقدام خود نیروگاه دوراد اسرائیل را مورد حمله سایبری قرار داده و چندین فاز تولیدی آن را از کار انداخته است. هم‌چنین اسناد محرمانه‌ای از نقشه زیرساخت های نیروگاه و قراردادهای آن را منتشر کرده است. این سومین حمله سایبری گسترده به نیروگاه‌های برق اسرائیل از زمان شروع عملیات طوفان الاقصی می‌باشد. این گروه اعلام کرد بزودی ضربات مهلک‌تری را به زیرساخت‌های حیاتی رژیم صهیونسیتی وارد خواهد کرد.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha