یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تبریز

حوزه/ نشست هم‌اندیشی مسئولین دارالقرآن‌های مدارس علمیه استان آذربایجان شرقی در اتاق جلسات مرکز مدیریت حوزه علمیه استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، نشست هم اندیشی مسئولین دارالقرآن‌های مدارس علمیه استان آذربایجان شرقی روز گذشته در اتاق جلسات مرکز مدیریت حوزه علمیه استان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل روشن تن مدیر حوزه علمیه استان، در این نشست، پیرامون اهمیت انس با قرآن برای طلاب و ارزش و جایگاه فعالیت‌های قرآنی مدارس نکاتی ذکر کرد.

حجت الاسلام کاظم علی محمدی معاون تهذیب استان آذربایجان شرقی نیز خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این نشست، ارائه گزارشی از فعالیت‌های قرآنی از سوی مدارس، بررسی وضعیت قرآنی مدارس و توجیه برنامه‌های قرآنی و حدیثی در سال تحصیلی جدید می‌باشد.

وی ضمن تأکید بر اهمیت تسریع در پاسخگویی به نامه‌ها و ابلاغیه‌های ستادی، در رابطه با پایش مستمر قرآنی طلاب به‌ویژه طلاب جدید الورود، تشکیل شورای قرآنی مدرسه، تهیه شناسنامه قرآنی برای طلاب مدرسه و فعالان قرآنی شهرستان، برگزاری کلاس تجوید و روانخوانی در مدرسه، آمادگی مدارس برای مسابقات قرآنی مرحله استانی، لزوم خلاقیت در ارائه و اجرای برنامه‌های قرآنی، تشویق چهره به چهره طلاب برای مشارکت در برنامه‌های قرآنی و حدیثی، لزوم ارائه برنامه‌های پیشنهادی قرآنی به شورای تهذیب مدرسه، تأکید بر تلاش مضاعف مدارس قرآنی، اهمیت و ثبت و ضبط و مستندسازی فعالیت‌ها، توضیحاتی ارائه کرد.

در بخش پایانی نشست هر کدام از مسئولین دارالقرآن‌های مدارس علمیه استان هم گزارش یکساله از فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی و حدیثی مدرسه خود را ارائه نموده و برنامه‌های آینده را توضیح دادند و به سؤالات و ابهامات موجود پاسخ داده شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha