شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
1

حوزه/ مراسم افتتاح دفتر ارتباطات حوزوی وزارت نفت با حضور مشاور وزیر نفت و مسئول ستاد اقامه نماز وزارت نفت، رئیس دفتر ارتباطات حوزوی وزارت نفت و مدیرعامل شرکت گاز استان قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دفتر ارتباطات حوزوی وزارت نفت، هفدهم مهرماه با حضور جمعی از مقامات این وزارت‌خانه و همچنین مدیران شرکت گاز استان، در قم افتتاح شد.

در ابتدای این مراسم مرتضی خوش‌لهجه مدیرعامل شرکت گاز استان قم ضمن گرامیداشت سالروز ورود حضرت معصومه(س) به شهر قم و تقارن این روز با افتتاح دفتر ارتباطات حوزوی وزارت نفت، اظهار کرد: کار کردن در حوزه اقامه و ترویج فرهنگ نماز یکی از افتخارات بزرگ است و البته خدمت به مردم، جایگاه و لباس نمی‌شناسد.

وی با بیان اینکه شرکت گاز ویترین وزارت نفت است، تصریح کرد: مردم از طریق گازهای استانی با وزارت نفت ارتباط مستقیم دارند و این ارتباط در اغلب بخش‌ها به صورت چهره به چهره صورت می‌پذیرد.

خوش‌لهجه اضافه کرد: به همین خاطر تعامل با مردم می‌بایست آراسته، زیبنده و با اخلاق اسلامی همراه باشد که تحقق این مهم جز با رشد فرهنگی کارکنان و تمامی زیرمجموعه‌های این وزارت‌خانه امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به رسالت شرکت گاز استان قم، خاطرنشان کرد: شرکت گاز استان قم علاوه بر انجام خدمات به مردم استان، در بحث ترویج ارزش‌های دینی و حفظ ارتباطات حوزوی نیز خود را مکلف می‌داند.

بررسی آسیب‌های فرهنگی وزارت نفت در کارگروه‌های تخصصی

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین عباس ثقفی، رئیس دفتر ارتباطات حوزوی این وزارت نفت، گفت: دفتر ارتباطات حوزوی وزارت نفت از سال ۱۳۹۴ به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز و در این خصوص فعالیت بسیار گسترده‌ای برای خود ترسیم کرد.

وی از شناسایی و گزینش بیش از ۱۱۰۰ نفر از طلاب و روحانیون شاغل در صنعت نفت خبر داد و در ادامه افزود: پس از شناسایی این عده، با هماهنگی مراکز حوزوی، ارتقای سطح علمی این دوستان طرح‌ریزی شد و در این باره اقدامات شایسته‌ای صورت گرفت.

حجت‌الاسلام و المسلمین ثقفی با اشاره به برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی طلاب و روحانیون شاغل در صنعت نفت، بیان کرد: در خلال این دوره‌ها همچنین آسیب‌های فرهنگی ممکن در وزارت نفت شناسایی و راه حل‌های رفع این معضل‌ها در کارگروه‌های تخصصی برگزار شده در دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم بررسی شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در حدود ۷۰۰ امام جماعت روحانی به صورت مستقیم در شرکت‌های وابسته به وزارت نفت مشغول به فعالیت هستند، اذعان کرد: در حدود همین تعداد روحانی نیز به صورت اعزام موقت در روزهای مناسبتی سال نظیر ماه رمضان و ماه محرم با وزارت نفت همکاری دارند.

حجت‌الاسلام و المسلمین ثقفی با بیان اینکه مجموعه شرکت گاز استان قم، مجموعه بسیار پویا و فعالی است، ابراز کرد: به تعبیر جناب آقای حائری‌زاده، جناب آقای خوش‌لهجه، مدیرعامل این شرکت هم در مباحث فنی و هم در مباحث فرهنگی توانمند هستند.

وی در پایان یادآور شد: به همین دلیل آقای حاجی کمالی امروز نیز در مجموعه جدید اشاره کردند که آقای خوش‌لهجه به عنوان اولین مدیر استانی وزارت نفت به عنوان عضو شورای عالی اقامه نماز وزارت نفت شرف حضور خواهند داشت و از فرمایشات و نظرات ایشان در مجموعه‌های ستادی استفاده خواهد شد.

بدون فرهنگ‌سازی و تقویت ارزش‌های معنوی نمی‌شود امور صنعت نفت را جلو برد

در این مراسم همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین امیر حاجی‌کمالی، مشاور وزیر نفت و مسئول ستاد اقامه نماز این وزارت‌خانه، ضمن تبریک افتتاح دفتر جدید ارتباطات حوزوی وزارت نفت، اظهار کرد: این دفتر به همت مدیرعامل محترم شرکت گاز استان قم جناب آقای مهندس خوش لهجه و همکارانشان افتتاح شد و امید است که در این دفتر جدید، اقدامات سازنده و موثری در جهت تعامل هرچه بیشتر وزارت نفت و حوزه علمیه قم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در دولت آقای رئیسی شاخص‌های فرهنگی، دینی و قرآنی کشور متحول شد، تصریح کرد: هدف ما نیز در وزارت نفت تحول این شاخص‌ها در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری است.

حجت‌الاسلام و المسلمین حاجی‌کمالی با بیان اینکه رسالت وزارت نفت ارزآوری، تقویت تولید و اقتصاد است، خاطرنشان کرد: بدون فرهنگ‌سازی و تقویت ارزش‌های معنوی نمی‌شود امور صنعت نفت را جلو برد.

وی با بیان اینکه سیستم جدید وزارت نفت با رویکرد متعالی فعالیت خود را در دولت سیزدهم آغاز کرد، توضیح داد: دغدغه آقای اوجی این است که روح معنویت در کل صنعت نفت و گاز کشور نهادینه شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین حاجی‌کمالی با بیان اینکه در جهت گرامیداشت نماز و توجه به این فریضه مهم، فعالیت‌هایی ویژه‌ای در خصوص ترویج و تعمیم انجام شده است، عنوان کرد: با کمک کارشناسان زبده، اندیشمندان برجسته، مشاوران کاردان و مدیران کارآمد، یک برنامه تخصصی برای نهادینه‌سازی هرچه بیشتر فرهنگ نماز و ارزش‌های دینی برای چهار شرکت اصلی تدوین شده است که به زودی در کل صنعت عملیاتی خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha