یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تبریز

حوزه/ امام جمعه شهرستان سلطانیه گفت: حتما در گزینش افراد برای شغل مقدس معلمی دقت شود چرا که معلمی شغل حساسی است و معلم با ذهن و فکر دانش آموزان سر و کار دارد و بخشی از تربیت فرزندان در دست معلمان است.  

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام حسینی نسب امام جمعه شهرستان سلطانیه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با بیان اینکه آموزش و پرورش برای تأمین معلمِ مدارس، از بین دانشجویان و طلاب بعد از آزمون کتبی، مصاحبه و تحقیقات جذب می‌کند، اظهار داشت: حتما در گزینش افراد برای شغل مقدس معلمی دقت شود، چرا که معلمی شغل حساسی است و معلم با ذهن و فکر دانش آموزان سر و کار دارد و بخشی از تربیت فرزندان در دست معلمان است.

حجت الاسلام حسینی نسب گفت: معلمی شغل انبیاست و معلم باید مثل پیامبر(ص) در تربیت و هدایت دلسوز باشد و لذا اینکه در گزینش به تقیّد داوطلب به واجبات از جمله نماز و روزه و پایبندی به ارزش‌ها و آرمان‌ها و حضور در راهپیمایی‌ها و انتخابات توجه می‌شود قابل تحسین است.

وی ادامه داد: کمبود معلم باید جبران و معلمان مدارس باید تأمین شود، ولی نباید دقت در گزینش تحت الشعاع این مسئله قرار گیرد، زیرا کسی که خود به واجبات تقیّد ندارد و به ارزش‌ها و آرمان‌ها و حضور در صحنه‌های انقلاب پایبند نیست، قطعا اگر معلم بشود دانش آموزان را هم مثل خود تربیت خواهد کرد.

امام جمعه سلطانیه، با انتقاد از حرمت شکنی‌ها در مراسم اختتامیه جشنواره ملی سُنت‌های ترک زبانان در زنجان که با استفاده از دختران نوجوان انجام شد، اظهار کرد: اینگونه اقدامات قابل اغماض نیست و نمی‌شود از یک طرف با بی‌بند و باری برخورد شود و از طرف دیگر در یک مراسم رسمی چنین اتفاقی بیفتد، ما شنیدیم قبلا تذکر داده شده بود که رعایت شود ولی توجه نشده، حال سوال این است چه کسی به تذکرات توجه نکرده است؟

وی با اشاره به پایان تحریم‌های موشکی، گفت: بر اساس بندی از توافق برجام، ۲۶ مهر شورای امنیت سازمان ملل پایان تحریم‌های تسلیحاتی و موشکی ایران از جمله آزمایش موشک، محدودیت صادرات و واردات اقلام موشکی و پایان تحریم‌های مربوط به توقیف اموال و ارائه خدمات مالی به افراد و نهادهای ایران را اعلام کرد.

وی تصریح کرد: ایران امروز در نقطه‌ای قرار دارد که ۲۲ کشور جهان متقاضی خرید هواپیمای بدون سرنشین از ایران هستند و این یک شکست دیگر برای جبهه استکبار است.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه آمریکا و غرب همانطور که در اجرای برجام بدعهدی کردند، با پایان تحریم‌های تسلیحاتی هم اعلام کردند به تحریم‌های خود ادامه خواهند داد که این نشانه بدعهدی آمریکاست، خاطرنشان کرد: آمریکا در حالی موشک‌های ایران را تهدیدی برای اسرائیل می‌داند که جنگ غزه اثبات کرد منشأ همه بی‌ثباتی‌ها در منطقه آمریکاست که از نسل کشی و جنایات سگ‌هار خود حمایت می‌کند.

وی با اشاره به مسائل غزه و تأکید بر تداوم شور استکبارستیزی و اسرائیل ستیزی، ابراز کرد: نبرد و مقاومت مردم فلسطین یک دفاع مشروع و مطابق با قوانین بین المللی است که ۷۵ سال است دشمن وطن آنها را غصب و ۱۸ سال است در محاصره کامل قرار داده است.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه حماسه طوفان الاقصی همینه پوشالی رژیم صهیونیستی را آشکار کرد و باید گفت، نابودی رژیم صهیونیستی وعده حتمی خداوند است، اظهار کرد: اگر اسرائیل به بیمارستان حمله می‌کند و کودکان و زنان و بیماران را به شهادت می‌رساند، نشانه قدرت نیست بلکه اوج ضعف و درماندگی است چرا که از روبرو شدن با جوانان مقاوم و شجاع غزه ترس دارد.

وی با گرامیداشت ۸ آبان سالروز شهادت شهید فهمیده و روز نوجوان و بسیج دانش آموزی، با بیان اینکه شهید فهمیده از پرورش یافتگان مکتب نورانی اهل‌بیت(ع) و انقلاب اسلامی است، یادآور شد: کودکی و نوجوانی بهترین سن تربیت و تربیت پذیری است که خانواده‌ها می‌توانند با تربیت صحیح فرزندان خود را مثل شهید فهمیده تربیت کنند.

حجت الاسلام حسینی نسب، با گرامیداشت یاد شهدای امنیت و با بیان اینکه شهیدان آرمان علی وردی و روح اله عجمیان نمونه امروزی شهید فهمیده هستند، خاطرنشان کرد: امنیت ایران اسلامی دستاورد نیست بلکه خون آورد است و استقلال، آزادی و امنیت کنونی، خون آورد صدها هزار جوان شجاع و فداکار است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha