چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان قم

حوزه/ شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان قم در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد و طی این نشست مصوبات نشست پیشین این شورا دررابطه‌ با تنظیم سند راهبردی توسعه فرهنگ قرآنی استان قم، برپایی اجتماع بزرگ قرآنی در اعتراض به هتک حرمت قرآن در کشورهای غربی، تشکیل انجمن خیّرین قرآنی استان قم، اجرای طرح تبلیغ چهره‌به‌چهره قرآنی و احداث مجتمع گردشگری نجوم قرآن در استان قم پیگیری شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان قم با حضور آیت‌الله سید محمد سعیدی و جمعی از مدیران و فعالان فرهنگی استان قم در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

در این نشست گزارشی از مصوبات نشست پیشین این شورا در رابطه‌ با تنظیم سند راهبردی توسعه فرهنگ قرآنی استان قم، برپایی اجتماع بزرگ قرآنی در اعتراض به هتک حرمت قران در کشورهای غربی، تشکیل انجمن خیرین قرآنی استان قم، اجرای طرح تبلیغ چهره‌به‌چهره قرآنی و احداث مجتمع گردشگری نجوم قرآن در استان قم ارائه شد.

همچنین حجت‌الاسلام شعبان زاده مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قم در این نشست گزارشی از برنامه‌های انجام شده و در دست انجام این نهاد دررابطه‌با فعالیت‌های قرآنی ارائه کرد و گفت: ما در استان قم ۱۱ ظرفیت قرآنی داریم که از آن جمله می‌توان به ۱۵۰ خانه قرآنی فعال و ۱۴ هزار نوآموز ۴ الی ۶ ساله با حضور ۵۰۰ مربی آموزشی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه ۵۰ مؤسسه قرآنی نیز برای جامعه هدف نوجوان، جوان و بزرگسال در استان قم مجوز گرفته‌اند، گفت: مرکز قرآن و حدیث حرم مطهر بانوی کرامت، ۱۶ کانون قرآن در آموزش‌وپرورش، واحد قرآن و عترت بسیج، دانشگاه شهید محلاتی سپاه، آموزش سالانه ۴۰۰ نفر از کارکنان فراجا، تعداد ۲ هزار هیئت مذهبی و بیش از ۷۰۰ مسجد فعال و فعالیت قرآنی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه برای آموزش ۲۳ هزار خانواده طلاب مقیم قم از جمله ظرفیت‌های قرانی استان قم هستند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به لزوم توزیع عادلانه ظرفیت‌ها توسط نهادهای حاکمیتی در استان گفت: ما طرح‌هایی را برای نهاد تعلیم‌وتربیت در آموزش‌وپرورش، نهاد خانواده با آموزش مادران به‌عنوان مربی قرآنی در منازل، نهاد مساجد و نهاد حوزه‌های علمیه داریم که در حال اجرا است.

وی افزود: همچنین از جمله اقداماتی که در راستای ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی توسط سازمان تبلیغات اسلامی استان قم صورت‌گرفته است می‌توان به ساماندهی حافظان قرآن و اعطای مدارک علمی به آنان، عمومی‌سازی آموزش‌های قرآنی، برپایی کرسی‌های تلاوت در مساجد و هیئت‌ها و استعدادیابی قرآنی اشاره کرد.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام یوسفی مدیر حوزه علمیه امام کاظم علیه‌السلام و مؤسسه قرآنی اهل‌بیت گزارشی از فعالیت‌های قرآنی این مجموعه ارائه و ابراز کرد که بیشترین فعالیت این مجموعه در مناطق مرزی و محروم کشور انجام می‌شود و ۱۲۰ حوزه علمیه خواهران در مناطق مرزی فعالیت‌های قرانی این مؤسسه را دنبال می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha