دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
نشست مشترک نمایندگان طلاب و فضلا با بسیج اساتید حوزه علمیه قم

حوزه/ سردار اسدی گفت: باید قدر این مکتب را دانسته و بدانیم در کجای عالم قرار داشته و چه عزتی داریم و همه این دستاوردها را مدیون ولی فقیه هستیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سردار محمد جعفر اسدی در نشست مشترک نمایندگان طلاب و فضلا با بسیج اساتید حوزه علمیه قم که در دارالقرآن علامه طباطبایی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: ما در زمان جنگ تحمیلی، وضعیتی را مشاهده کرده ایم که اگر امروز برای جوانان و نوجوانان بیان کنیم، آن را باور نخواهند کرد و متأسفانه حتی گاهی می بینیم که برخی از افراد، دین را نیز مناسب برای این روزها ندانسته و زمان آن را گذشته می دانند.

وی با اشاره به حضور پرقدرت امام خمینی(ره)، ابراز داشت: امام راحل در مقابل ظالم ایستاد و انقلاب اسلامی ایران معجزه بود و کسی باور نمی کرد در آن عصر و زمان، چنین شخصیتی وارد عرصه شده و با ظالمین مبارزه نماید.

این فرمانده دفاع مقدس خاطرنشان ساخت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، عراق هشت لشکر زرهی مکانیزه پیاده داشت و ظرف کمتر از یکسال آن را به ۱۲ لشکر زرهی مکانیزه پیاده تبدیل کرد و با آن به پنج استان ما حمله نمود و بیش از ۱۷ هزار کیلومتر آن را اشغال کرد که بیش از یک و نیم برابر مساحت کشور لبنان است.

رئیس بازرسی قرارگاه خاتم الانبیاء بیان داشت: ما در جنگ تحمیلی به نحوی با دست های خالی جنگیدیم که تعجب همگان را به دنبال داشت و سوال می کردند که با چه ابزاری می‌جنگید و روش جنگیدن را از کجا یاد گرفته اید؟.

سردار اسدی اظهار داشت: با شروع جنگ تحمیلی، تیپ های گوناگون ایران اسلامی برای مقابله با دشمن بعثی ایجاد و پس از آن تبدیل به لشگر شد که متأسفانه با فرماندهی بنی صدر در سال اول جنگ، پیروزی های آنچنانی به دست نیاوردیم و دشمن هم با تمام توان به میدان آمد و بهترین امکانات به آنان داده شده بود؛ اما از سال دوم، پیروزی های ما آغاز شد.

عزت جمهوری اسلامی ایران را مدیون ولی فقیه هستیم


وی ابراز داشت: نقش امام راحل در پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی، انکار نشدنی است و ایشان الگوها را تغییر داد و الگوهای جدیدی ساخت و معرفی کرد.

این فرمانده دفاع مقدس خاطرنشان ساخت: مسیر انقلاب اسلامی مشخص است و ما در مقابل تمام ظالمین دنیا خواهیم ایستاد و یکی از مثال های آن، داستان سوریه است که جمهوری اسلامی پرقدرت ایستاد و نگذاشت بشار اسد کنار برود و داعش را به خاک مذلت نشاند.

همرزم سردار شهید همدانی با اشاره به جایگاه امنیتی ایران، بیان داشت: امروز امنیت جمهوری اسلامی ایران به جایی رسیده که اگر ناو هواپیمابر آمریکا هم به نزدیک آب های ما بیاید، تفاوتی برای مردم ما ندارد و این هنر امام راحل است که ما را به این جایگاه پر امنیت رسانده است.

سردار اسدی اظهار داشت: امروز نور انقلاب اسلامی در سرزمین های اشغالی تجلی کرده و قدرت این انقلاب، پیام پیروزی بر تمام جنایتکاران تاریخ است.

رئیس بازرسی قرارگاه خاتم الانبیاء ابراز داشت: در گذشته، کسی در فلسطین حق سخن گفتن نداشت و حتی برخی فلسطینیان برای یهودیان کار کرده و دستمزد پایین می گرفتند و کسی جرأت نگاه چپ نداشت؛ اما پیروزی انقلاب اسلامی ایران سبب شد که در آن زمان، سنگ به دست شده و امروز به این جایگاه رسیده اند که می توانند به داخل اسرائیل نفوذ کنند.

این فرمانده دفاع مقدس خاطرنشان ساخت: باید قدر این مکتب را دانسته و بدانیم در کجای عالم قرار داشته و چه عزتی داریم و همه این دستاوردها را مدیون ولی فقیه هستیم.

همرزم سردار شهید همدانی بیان داشت: بنابر فرموده رهبر معظم انقلاب، ما هر روز به قله نزدیک تر می شویم و به صورت حتمی، وضعیت ایران، منطقه و کشورهای استکباری اینگونه نمی ماند و هر روز به پیروزی جبهه حق علیه باطل نزدیک تر خواهیم شد.

عزت جمهوری اسلامی ایران را مدیون ولی فقیه هستیم

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر نیز به ایراد سخن پرداخت و با اشاره به آیه هفتم سوره محمد، گفت: خداوند متعال در این آیه فرموده است: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ / ای مؤمنان! اگر خدا را یاری کنید، خدا هم شما را یاری می کند و گام هایتان را محکم و استوار می سازد».

وی ابراز داشت: مشیت خداوند متعال بر این است که در قرنی زندگی کنیم که قرن غلبه مستضعفین بر مستکبران است.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب اظهار داشت: ما امروز پیش‌بینی سکاندار انقلاب اسلامی ایران، امام خامنه ای را محقق الوقوع می بینیم؛ چراکه فلسطینی ها دریافته اند که تنها مقاومت است که می تواند استکبار، صهیونیزم و مرتجعین مذبذب را سر جای خود بنشاند و در این راه خون می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر خاطرنشان ساخت: اگر مشاهده می کنیم که صهیونیست ها به زن، مرد، کودک، پیر و جوان فلسطینی رحم نکرده و آنان را به خاک و خون می نشانند، بر اثر شکست آنان در ابعاد امنیتی و اطلاعاتی است و این شکست، آنان را زبون تر از قبل نموده است.

عزت جمهوری اسلامی ایران را مدیون ولی فقیه هستیم

وی بیان داشت: امروز متأسفانه شاهد هستیم که برخی از افراد، سخن صهیونیست ها و استکبار را تکرار کرده و برای این اراذل و اوباش، عزای عمومی اعلام کرده اند؛ اما در مقابل کشتار این همه زن و کودک فلسطینی، سکوت کرده اند؛ زبان تان لال باد؛ آیا شما مدعیان مولوی، واقعا مولوی هستید؟ آیا وضعیت دنیای اسلام را نمی بینید؟.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب اظهار داشت: مفتخریم در حوزه ای حضور داریم که امام آن، امام روح الله بوده و افتخار داریم قرائت از دین را از امامی آموخته ایم که در فقه، فقاهت، اصول، فلسفه، کلام و سایر علوم حوزوی سرآمد بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر در پایان ابراز داشت: مبانی امام و قرائت ایشان از دین، حجت برای ماست و مفتخریم دو فقیه مجاهد، آیت الله حسینی بوشهری و آیت الله اعرافی در شورای عالی و مدیریت حوزه های علمیه کوشیده اند که حوزه انقلابی مطلوب رهبر معظم انقلاب و سایر مراجع بزرگوار، محفوظ بماند و کسانی که خواب حوزه سکولار را دیده اند، این خواب را با خود به گور خواهند برد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha