یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مومنی

حوزه / معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان گفت: در اسرائیل سالانه نزدیک به ۲۵۰ نفر در رشته شیعه شناسی در مقطع دکترا فارغ التحصیل می‌شوند، آنها تمام کتب شیعه را مطالعه کرده و اندیشه‌های شیعی را تحلیل می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی صبح امروز در همایش آموزشی مبلّغین هجرت استان اصفهان با اشاره به فعالیت گسترده و برنامه‌ریزی شده اندیشکده‌های اسرائیلی برای مقابله با مکتب شیعه، اظهار داشت: در اسرائیل سالانه نزدیک به ۲۵۰ نفر در رشته شیعه شناسی در مقطع دکترا فارغ التحصیل می‌شوند و یکی از بزرگ‌ترین کتابخانه‌های شیعی در اسرائیل مستقر است.

وی افزود: آنها تمام کتب شیعه را مطالعه کرده و اندیشه‌های شیعی را تحلیل می‌کنند و حتی اکنون درباره زیارت، زیارت سیدالشهدا و زیارت اربعین و پیرامون موضوعاتی مانند رابطه نجف و قم، رابطه علما و مراجع نجف و قم و ایجاد دو دستگی بین نجف و قم کار کرده و برنامه ریزی می‌کنند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان، با بیان اینکه یکی از کارهای تبلیغ، شناسایی موقعیت طرف مقابل است، گفت: اگر ندانیم صحنه بازی چیست، نمی‌توانیم بازیگردان خوبی باشیم و امروز صحنه بازی را اندیشکده‌های غربی برنامه ریزی می‌کنند.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب مخاطب شناسی، شناخت ظرفیت و رصد فعالیت‌های طرف مقابل و موضع تهاجمی در حوزه تبلیغ را مطرح می‌کنند و این به این معنا است که ما نیز باید اندیشکده‌هایی داشته باشیم که در آن طلبه هجرت به‌عنوان سرباز کف میدان، دستورالعمل‌ها را از آن اندیشکده‌ها دریافت کند.

حجت الاسلام و المسلمین مومنی تأکید کرد: امروز تبلیغ یعنی باید اتاق فکر داشته باشید که بتوان با استفاده از آن دنیا را اداره کرد و به تعبیر رهبر معظم انقلاب ما حرف اول و پیش قدم را بیان کنیم.

وی با اشاره به لزوم تدبیر مسئولان کلان حوزه و کشور برای پیشبرد امر تبلیغ، اظهار کرد: طلاب و روحانیون طرح هجرت باید سعی کنند مباحث روز را برای افراد تحلیل و مسائل روز و فضای جدید دنیا را معرفی کنند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان، خاطرنشان کرد: متأسفانه مطالعات برخی از طلاب در حوزه‌های جدید ضعیف است، لذا باید مطالعات خود را گسترده‌تر و عمیق کنید و سعی نمایید این مطالعات را در یک حوزه خاص قرار دهید و با نسل نوجوان و جوان در مساجد بیشتر ارتباط داشته باشید.

وی به تشریح کمّی و کیفی حمایت از طرح هجرت پرداخت و عنوان کرد: در طرح امین نیز همانند طرح هجرت به دنبال این هستیم تا با شیب ملایمی از قم مستقل شویم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha