یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ دیدار جمعی از رایزنان فرهنگی و مدیران سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ رئیس جامعه مدرسین حوزه‌ علمیه قم با اشاره به اینکه نمی‌توان تبلیغ را به همان شیوه‌های سنتی ادامه داد، گفت: اگر سال گذشته نیز تبلیغ را انجام می‌دادیم، امسال باید محتوا و شیوه تبلیغی را به روز کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در اولین روز از اجلاسیه مدیران حوزه‌های علمیه استان‌ها، معاونان و مدیران ستادی که در سالن جلسات جامعةالمصطفی در قم برگزار شد، اظهار کرد: موضوع این اجلاسیه اولویت نخست حوزه‌های علمیه یعنی تبلیغ است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بیانات راهگشایی در این راستا داشتند، مطرح کرد: دین به عنوان یک وظیفه و تکلیف را نمی‌توان رها کرد و پیام‌رسانی نسبت به این دین که دو هدف اصلی و اساسی دارد را نباید رها کرد.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با بیان اینکه تاکنون اقدامات مؤثری در عرصه تبلیغ انجام شده است، عنوان کرد: مقام معظم رهبری نیز نسبت به این اقدامات بی‌توجه نبودند ولی تأکید ایشان به سمت قله‌ها بوده است.

وی با اشاره به اهمیت موضوع تبلیغ در این زمان، خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه و سایر نهادهایی که نام تبلیغ را تابلوهای خود دارند در راستای نگرانی‌های مقام معظم رهبری در عرصه تبلیغ مسئول هستند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه علما و فقهای گذشته حوزه نیز در کنار تمام مسائل، تبلیغ را یک اولویت می‌دانستند، تصریح کرد: تمام درجات حوزوی حتی مرجعیت نیز به نوعی با تبلیغ در ارتباط هستند چراکه فتوایی که مرجع می‌دهد نیز در مقام تبلیغ است.

وی با اشاره به اینکه تبلیغ دارای مراتب و شعاع‌های مختلف است، یادآور شد: فرمایشات مقام معظم رهبری مسئولیت جدیدی را متوجه حوزه‌های علمیه کرده است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان اینکه امروز دشمن با قدرت‌های جمهوری اسلامی و حوزه‌های علمیه آشنا شده‌اند و ما نیز باید منتظر فتنه‌های آن‌ها باشیم، ابراز کرد: در طول عمر انقلاب اسلامی با دشمنی‌هایی مواجه شدیم که هرکدام قابل پیش‌بینی بودند اما شکل آن‌ها در هر دوره متفاوت بود.

وی با اشاره به اینکه نمی‌توان تبلیغ را به همان شیوه‌های سنتی ادامه داد، بیان کرد: اگر سال گذشته نیز تبلیغ را انجام می‌دادیم، امسال باید محتوا و شیوه تبلیغی را به روز کنیم.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری، تبلیغ نیازمند کار جهادی است، اظهار داشت: در عرصه تبلیغی نباید تنها به دنبال دفاع باشیم بلکه باید ۱۰ گام از دشمن جلوتر باشیم.

وی با اشاره به اینکه نباید منتظر ایجاد شبهه و شبهه پراکنی دشمنان باشیم، مطرح کرد: فهرست نقاط ضعف دشمنان بسیار بلند است و ما باید از این فرصت استفاده کنیم.

" خبر تفصیلی سخنان آیت الله حسینی بوشهری به زودی منتشر خواهد شد."

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha