دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دیدار با مسئول خانه فرهنگ در لاهور

حوزه/ قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در قم گفت: مدیریت حوزه‌های علمیه ایران آمادگی دارد تجربیات خود را در حوزه تربیت طلاب و ترویج فرهنگ دینی به سایر کشورها منتقل کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، هیئت اعزامی مدیرت حوزه‌های علمیه ایران با آقای جعفر روناس مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در قم در این دیدار گزارشی از سفر یک هفته‌ای این هیئت به پاکستان ارائه نمود.

وی با اشاره به برگزاری دو نشست در کراچی و اسلام آباد گفت: مدیریت حوزه‌های علمیه ایران با پیشرفتی که در طی یکصد سال اخیر در زمینه‌های مختلف داشته است می‌تواند با مسئولان فرهنگی پاکستان در صورت درخواست آنها همکاری کند.

او ادامه داد: از آنجا که بسیاری از کتب علمی و دینی به زبان فارسی نگاشته شده است، گسترش آموزش این زبان در بین مردم کشورهای دیگر ضروری است.

مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار ضمن قدردانی از هیئت اعزامی و تشکر از آنان به جهت حضور در خانه فرهنگ با اشاره به پیشرفت‌های حوزه علمیه از آمادگی خود در بهره‌مندی از طلاب در جهت گسترش فرهنگ دینی و همچنین آموزش زبان فارسی به مردم پاکستان به ویژه شهر لاهور با ایجاد بسترهای مناسب خبر داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha