دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1112068
۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
سفر هیئتی از حوزه علمیه قم به پاکستان

حوزه/ هیئتی از حوزه علمیه برای برگزاری پیش نشست یکصدمین سالگرد باز تأسیس حوزه علمیه قم در اسلام آباد به پاکستان سفر کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، هیئتی از حوزه علمیه قم با حضور حجج اسلام والمسلمین ملکی قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در قم، حسینی کوهساری رئیس مرکز ارتباطات و بین الملل و امیرخانی مدیر آسیا و اقیانوسیه مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل در سفر به پاکستان از مراکز دینی و حوزه های علمیه این کشور بازدید کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین ملکی مقام مدیر حوزه‌های علمیه در قم در بین طلاب، اساتید، مدیران و طلاب جامعة المصطفی در کراچی با اشاره به حدیثی از حضرت امام علی علیه السلام تاکید کرد: طلبه باید حکمت و معارف الهی را دنبال کند و حکمت در جان او باید بنشیند.

وی با اشاره به حدیث العلما ورثه العلما گفت: طلاب ادامه دهنده راه پیامبران الهی هستند، بنابراین باید معرفت و منش و روش های پیامبران را بیاموزند و و همچون شمع برای امت رسول خدا (ص) بسوزند و نور بدهند.

حجت‌الاسلام و المسلمین ملکی با اشاره به سخن ارزشمند حضرت امام علی علیه السلام که می فرماید "اوصیکم بتقوی الله و نظم امرکم" در باره سه عنصر تاثیر گذار یعنی رعایت تقوا، نظم و برنامه‌ریزی در زندگی هر انسانی اشاره کرد و گفت همه این عناصر در زندگی و آینده انسان ها تاثیر گذارند.

وی در پایان ضمن ابلاغ سلام مدیر حوزه های علمیه ایران به اساتید، مدیران و طلاب حوزه های علمیه پاکستان از زحمات و خدمات آموزشی، پژوهشی، تبلیغی جامعة المصطفی تقدیر و تشکر نمود.

یاد آوری می شود که این هیئت با هدف تعامل و تبادل ظرفیت های حوزه های علمیه با حوزه های علمیه و مراکز و شخصیت های دینی کشور پاکستان و همچنین برای برگزاری پیش نشست یکصدمین سالگرد باز تأسیس حوزه علمیه قم در اسلام آباد عازم پاکستان شده اند.

سفر هیئتی از حوزه علمیه قم به پاکستان

سفر هیئتی از حوزه علمیه قم به پاکستان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha