یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
جمعیت

مدیرعامل کانون ره‌پویان کوثر فدک همدان گفت: اینکه طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با تلاش طلاب و دانش آموختگان سطح سه در همدان برگزار شد.

سیده مریم طباطبایی،مدیرعامل کانون ره‌پویان کوثر فدک همدان در گفت‌گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان با بیان اینکه طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با تلاش طلاب و دانش آموختگان سطح سه در همدان برگزار شد، اظهار کرد: طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را در ابتدای امسال به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه شد که مقرر گردید با استفاده از ظرفیت دانش‌آموختگان حوزه خواهران چند اقدام انجام شود.

وی ادامه داد: نخست برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه مادران و زوج‌های جوان با محوریت اهمیت فرزندآوری و مهارت‌های تربیت فرزند بود که دانش‌آموختگان در مجالس، هیئات مذهبی و مدارسی که فعالیت دارند کارگاه‌های آموزشی خود را ویژه والدین تشکیل دادند و به تبیین مسائل فرزندآوری پرداختند.

طباطبایی از برگزاری غرفه های تبیین مسئله‌ی جمعیت و فرزند آوری ، آسیب های تک فرزندی ، مشکلات تربیتی و تهدید نسل شیعه در هیات های حسینی خبر داد و عنوان کرد: دومین فعالیت حضور کنشگران حوزه جمعیت در هیئات مذهبی و حسینی بود که در این اقدام ۱۰۰۰ جفت جوراب نوزادی تهیه شد و همراه نامه‌ای از طرف نوزادان به پدر و مادرش که می‌گوید: "من می‌خوام به دنیا بیایم" در هیئات مذهبی به نیت نذر سربازان امام زمان به مادران جوان اهدا شد.

وی افزود: طلاب و مشاورین در غرفه‌هایی که مختص تبیین مسائل جمعیت و خانواده در ایام محرم و صفر در هیئات مذهبی برپا شده بود حضور داشتند و در کنار اهداء جوارب‌های نوزادی به مسائل فرزندآوری و اهمیت آن و همچنین به تبیین شهبات پیرامون فرزندآوری پرداختند.

مدیرعامل کانون ره‌پویان کوثر فدک همدان از تهیه و توزیع برشور خبر داد و گفت: برپایی موکب در ایام پیاده روی اربعین توزیع برشور، بادبزن‌هایی حاوی محتوای احکام سقط جنین و پاسخ به شبهات از دیگر اقداماتی است که در طرح جوانی جمعیت اجرا شد.

وی افزود: دوره تخصصی دو روزه با عنوان طراوت زندگی مختص کنشگران جمعیت با حضور حجت‌الاسلام وافی، مدیر مؤسسه اندیشه کوثر حوزه فدک همدان برگزار شد که ۸۰ نفر از طلاب، ۲۰ نفر از مربیان پرورشی مدارس و ۲۰ نفر از مشاورین مرکز بهداشت در این دوره شرکت شرکت کردند.

طباطبایی اذعان کرد: مشارکت با دانشگاه علوم پزشکی همدان جهت برگزاری برنامه جایزه جمعیت و تجلیل از مادران دارای ۳فرزند و بیشتر از دیگراقدامات کانون ره‌پویان فدک همدان است.

وی اضافه کرد: ما موفق شدیم تا اردوهای هدف‌مند ویژه مادران مدارس مقطع ابتدایی را برگزار کنیم که کارگاه‌های آموزشی ویژه مادران و برگزاری همایش خواهر و برادری برای بچه‌ها بخشی از برنامه‌های این اردو بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha