چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
1

حوزه/ جمعی از استادان و دانشجویان دانشگاه طلوع مهرقم، امروز در این دانشگاه با تعطیل کردن دروس خود تجمعی در حمایت از جریان مقاومت فلسطین و محکومیت جنایت هولناک رژیم صهیونیستی و حامیان آن برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محسن مهاجرنیا در این تجمع در سخنانی با اشاره به جنایات اسرائیل دربمباران غزه به ویژه بیمارستان المعمدانی به بخشی از آثار و نتایج عملیات تهاجمی حماس و بازتاب‌های آن پرداخت و گفت: حوادث اخیر فلسطین ضمن همه تلخی‌هایش آثار بسیار مهمی داشته است.

وی افزود: اولین پیامد این حادثه شکستن اقتدار افسانه‌ای اسرائیل بود، حماس به نمایندگی از جبهه مقاومت به جای انفعال و دفاع به صورت تهاجمی حمله کرد، هفت شهرک را تصرف کرد و پادگان‌های نظامی را اشغال و نظامیان فراوانی از آنها را اسیر کرد و به هلاکت رساند.

استاد فلسفه سیاسی حوزه و دانشگاه افزود: برای اولین بار با یک برنامه‌ریزی، حماس توانست گنبد آهنین که کار مشترک اسرائیل و آمریکاست را از کار بیندازد. در کمتر از یک ساعت سه هزار موشک و راکت اسرائیل که قیمت بالایی هم دارد تخلیه شد تا حماس توانست در ادامه دوهزار موشک را به راحتی به هدف بزند.با اسارت این همه نیروی جنایتکار حماس توانست با دست بالا زمینه آزادی هزاران زندانی خود را فراهم کند.

وی افزود: اسرائیل درمانده و تشنه‌خون، جنگ نظامی با رزمندگان حماس را به جنگ شهری آن هم بمباران زن و بچه‌ها و بیمارستان‌ها تبدیل کرد تا شکست نظامی و اطلاعاتی خود را به همه دنیا نشان بدهد. برای اولین بار تانک‌های اسرائیل با هشدار جبهه مقاومت در پشت جبهه زمینگیر شد و وارد شهر نشد.

حجت الاسلام والمسلمین مهاجرنیا با اشاره به اینکه دومین پیامد بسیار مهم به هم زدن موازنه قوا بود که در معادلات جنگی یک پارامتر اساسی است، افزود: سومین اثرمثبت این حادثه این بود که نظم نوین خاورمیانه مورد انتظار آمریکا را به هم زد و خبر از یک نظم نوین جهانی می‌دهد. شیطنت‌هایی که در پشت صحنه برای برقراری روابط کشورهای عربی و مخصوصاً عربستان در جریان بود و با برنامه‌ریزی تصمیم داشتند که از طریق برقراری رابطه عربستان و جمهوری اسلامی ایران، ما را در کار انجام شده قرار دهند که نتوانیم اعتراض کنیم اما خداوند صحنه را تغییر داد. مقام معظم رهبری هوشمندانه در یک جمله کوتاه قبل از حادثه پیام دادند که روی اسب بازنده قمار نکنید.

وی افزود: جالب است عملیات حماس و جنایت‌های اسرائیل سبب شد تا عربستان بلافاصله به آمریکا پیام داد که ما از ادامه برقراری رابطه با اسرائیل منصرف شدیم و بعد از جنایت بیمارستان المعمدانی اعلام شد عربستان سفیر اسرائیل را اخراج کرد معلوم شد آنها تا حد پذیرش غیررسمی سفیر هم پیش رفته بودند. تقریباً همه کشورهای عربی علیه جنایات اسرائیل اعلام موضوع کردند حتی آنهایی هم که ارتباط برقرار کرده بودند مجبور به محکومیت شدند.

وی افزود: چهارمین پیامد این حمله شجاعانه این بود که چهره جبهه مقاومت به رهبری انقلاب اسلامی را برجسته کرد. همه کشورهای عربی و اسلامی متوجه شدند که آنکه در خط مقدم مبارزه با استعمار و اشغال‌گری است اندیشه انقلاب است.

رئیس اندیشکده مطالعات انقلاب اسلامی طلوع مهر در بیان پنجمین اثر مثبت عملیات انقلابی حماس گفت: رسانه‌ها اعلام کردند همین امروز رهبران و جانیان و بانیان و شرکای جنایت‌پیشه غربی از جمله رئیس‌جمهور آمریکا، صدراعظم آلمان و رئیس‌جمهور فرانسه و مسئولان انگلیسی برای حمایت از ظلم وارد اسرائیل شده‌اند. سلاح‌ها و بمب‌های چند تنی ناتو که هنوز امتحان نشده را به اسرائیل دادند.

وی افزود: ماجرای دو طرف میدان به تعبیر مقام معظم رهبری دارد گفتمانی می‌شود؛ گفتمان اسلام و استکبار را به صورت علنی در مقابل هم قرار می‌دهد و این از آثار مهم این پدیده است. لازم است نخبگان فکری و اصحاب اندیشه و رسانه به میدان بیایند و جهاد تبیین کنند تا جبهه اسلام تقویت شود .

استاد فلسفه سیاسی حوزه و دانشگاه در ششمین پیامد این حادثه گفت: ملت ایران با همه مشکلات اقتصادی و سیاسی و بین‌المللی وقتی خبر عملیات مقتدرانه حماس را شنید به صورت خود جوش به میدان آمد و با ملت فلسطین همنوایی کرد و نشان داد که ملت ایران تشنه پیروزی، موفقیت، سربلندی و اقتدار است و انتظارش از دولتمردان این است که زمینه‌های این اقتدار را در همه عرصه‌ها فراهم کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مهاجرنیا در ادامۀ پیامدهای مثبت عملیات انقلابی حماس به تحرک سیاست خارجی کشور اشاره کرد و گفت: در این مدت کوتاه وزارت خارجه جنب و جوش خوبی داشت اما انتظار این است که به صورت ساختاری و نظام‌مند ارتباطات و تحرکات دیپلماتیک فعال شود. آمریکائی‌ها در همین چندروز با همه کشورهای دنیا تماس داشتند و از آنها خواستند که حماس را محکوم و با اسرائیل همدردی کنند. لازم است ما هم به موازات شیطنت‌های آنها با همه سران و وزرای خارجه همه کشورها ارتباط داشته باشیم و مواضع انقلابی و ظلم‌ستیز جبهه مقاومت را اعلام کنیم. از میان کشورهایی که جنایات اسرائیل را محکوم می‌کنند یارگیری کنیم.

وی در پایان گفت: صدر اعظم آلمان به ایران هشدار داده که دخالت نکند؛ خوب بود ریاست‌جمهور ما هم به او هشدار می‌داد که آلمان هم نباید مانند دوران جنگ تحمیلی صدام، به اسرائیل هم بمب‌های شیمیایی و فسفری بدهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha