چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تصاویر/ تجمع محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در مرکز علمی فرهنگی امام حسین(ع) اهواز

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد:حقیقت این است که رژیم صهیونیستی با بمب‌های آمریکایی به فرماندهی آمریکا و اجازه ی بایدن کشتار وحشیانه را در بیمارستان غزه انجام داد و ما معتقدیم که آمریکا نه تنها شریک جرم صهیونیست ها بلکه فرمانده ی این کشتار وحشیانه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله عباس کعبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شامگاه گذشته در تجمع محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی که در مرکز علمی فرهنگی امام حسین(ع) اهواز برگزار شد، اظهار داشت: عملیات طوفان الاقصی یوم الله و نقطه ی عطف تاریخی در مقاومت مردم فلسطین است. این عملیات یک شکست سنگین و کامل اطلاعاتی، امنیتی، نظامی، سیاسی و در کل همه ی ابعاد برای صهیونیست ها بود به طوری که خودشان اعتراف کردند در ۷۵ سال گذشته عملیاتی به این سنگینی که موجب تحقیر صهیونیست ها شود اتفاق نیافتاده است.

وی افزود: عملیات طوفان الاقصی آغاز تحولات بزرگی در منطقه و در سطح روابط بین الملل بوده و یقین بدانید که این عملیات به نابودی رژیم صهیونیستی که از درون متلاشی است منجر خواهد شد. این عملیات قابل مقایسه با عملیات طریق القدس(عملیاتی که منجر به فتح بستان شد) بوده که امام راحل(ره) آن را فتح الفتوح نامیدند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اینکه مقام معظم رهبری فرموده بودند به قله نزدیک می شویم یکی از نشانه هایش همین تحولات فلسطین و غزه است.

وی افزود: بعضی می گویند که در عملیات طوفان الاقصی حماس آغازگر عملیات و مهاجم بوده و رژیم صهیونیستی در حال دفاع از خود است در جواب باید گفت که کشتار وحشیانه ای که در بیمارستان غزه اتفاق افتاد تابلویی است که ۷۵ سال در فلسطین اشغالی در حال تکرار شدن است. ملت مظلوم فلسطین ۷۵ سال است که در حال دفاع مشروع از خود است چرا که فلسطین از لحاظ فقهی و حقوقی جزء دارالاسلام بوده و رژیم اشغالگر صهیونیستی سرزمین، ملت و حاکمیت فلسطین را از بین برده و این ملت را آواره کرده است.

آیت الله کعبی، تصریح کرد: از لحاظ فقهی، حقوقی، قانونی، اخلاقی و انسانی حق مردم فلسطین است که عملیات دفاعی خود را به عملیات هجومی تبدیل کند.

وی گفت: رژیم صهیونیستی از کشتار وحشیانه ی مردم بی گناه غزه سه هدف را دنبال می کرد که اولین آنها وادار کردن مردم غزه به کوچ اجباری به صحرای سینا و از آنجا به لبنان، اردن و دیگر کشورها و پاک کردن مسئله ای به نام غزه بود. دومین هدف آن ها تبدیل کردن تحقیر تاریخی خود به یک پیروزی نسبی و جبران شکست غیرقابل ترمیم خود و سومین هدفشان از بین بردن امنیت در غزه و وادار کردن حمای و مردم غزه به تسلیم بود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: رژیم صهیونیستی به هیچ یک از اهداف خود نرسید چرا که نه مردم غزه راضی به کوچ اجباری شدند و نه افکار عمومی جهانی با آنها همراهی کرد و امروز می بینید که فریاد خشم آزادگان جهان رژیم صهیونیستی را تحت فشار شدید قرار داده است.

وی گفت: حقیقت این است که رژیم صهیونیستی با بمب های آمریکایی به فرماندهی آمریکا و اجازه ی بایدن این کشتار وحشیانه را انجام داده و ما معتقدیم که آمریکا نه تنها شریک جرم صهیونیست ها بلکه فرمانده ی این کشتار وحشیانه است از این رو راه حل این است که امت اسلامی و کشورهای منطقه فریاد خشم خود را علیه پایگاه ها و لانه های جاسوسی آمریکا و سفارت های رژیم صهیونیستی در منطقه نشان داده و ملت ها دولت های منطقه را تحت فشار قرار داده تا آمریکا را از منطقه بیرون کنند.

آیت الله کعبی، ابراز داشت: قطعا نتانیاهو و ماشین جنگی اش جنایتکاران جنگی هستند چرا که برخلاف انسانیت، اخلاق و همه ی موازین حقوق بشر رفتار کرده اند.

وی ادامه داد: در موازین جنگ و حقوق بشر دوستانه چهار قاعده وجود دارد؛ اول جداسازی نظامیان از غیرنظامیان دوم ممنوعیت ضربه زدن به غیرنظامیان سوم به کار بردن سلاح متناسب با هدف و چهارم ایجاد بستر برای مداوای مجروحان و رسیدن کمک های مردمی که رژیم صهیونیستی همه ی این قواعد را نقض کرده و اخلاق، قانون و سازمان های بین المللی را به سخره گرفته است.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: حماس و جهاد اسلامی تربیت شده ی حزب الله لبنانی است که فرمانده ی کل قوای آن آیت الله العظمی امام خامنه ای(مدظله العالی) است از این رو این مجاهدان، مجاهدان راه سیدالشهدا هستند و موشک هایی که امروز به سمت مناطق اشغالی شلیک می شود در واقع عزت، افتخار، صلابت و قدرت ولایت فقیه است.

وی گفت: ایران اسلامی تماشاچی صحنه نیست و هوشمندانه در متن میدان حضور دارد. ان شاء الله بعد از گذشتن از مرحله ی اول عملیات طوفان الاقصی عملیات و ضربه ی دوم سخت تر از ضربه ی اول بر صهیونیست ها وارد خواهد شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان بیان کرد: ملت ها باید دولت های خود را تحت فشار قرار دهند. خشم از رژیم صهیونیستی نباید فقط در حد تجمع و سخنرانی باشد بلکه باید در حد اعلام آمادگی برای حضور در میدان جهاد، فداکاری و شهادت باشد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha