دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
علی خیاط

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان به کسانی اشاره کرد که در فتنه سل ۱۴۰۱ حاضر بودند و امروز در ماجرای غزه سکوت کرده اند که این امر نشان می دهد هر چه در این یک سال فریاد مزورانه زده اند، جز تزویرشان نیست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین علی خیاط در ادامه بازدید از مدارس علمیه، امروز در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه حضرت خدیجه سلام الله علیها مشهد به حدیثی از امام عسکری علیه السلام که می فرمایند: «ما تَرَکَ الْحَقَّ عَزیزٌ إِلاّ ذَلَّ وَ لا أَخَذَ بِهِ ذ لیلٌ إِلاّ عَزَّ»، اشاره و ابراز کرد: همه انسان ها دنبال عزیز بودن هستند و این جایگاه در مفاهیم اسلامی نیز بسیار بلند است. در روایات داریم که عزت مومن باید حفظ شود و بماند.

مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه امام حسین علیه السلام نیز با شعار «هیهات مناالذله» بر این امر تاکید داشتند، گفت: این مسئله بدان معنی است که هر چه انسان در راه عزت خود، جامعه و اسلام در طبق اخلاص بگذارد، جا دارد.

وی با بیان اینکه جایگاه عزت بسیار والاست، از جانفشانی های فراوان شهدا گفت که موجب سربلندی کشور شده و دشمن دیگر نمی تواند هر کاری بخواهد و هر تصرفی در منابع و تصمیم گیری درباره ما انجام دهد.

حجت الاسلام و المسلمین خیاط افزود: استکبار نه تنها نمی تواند اقدامی در کشور ما داشته باشد بلکه در منطقه هم هیچ قدمی نمی تواند بردارد؛ مگر اینکه منافع جمهوری اسلامی را مدنظر قرار دهد و در دیپلماسی آن نیز به ایران توجه کند.

مدیر حوزه علمیه خراسان به جنایت های اسرائیل نیز اشاره و اظهار کرد: وقتی ملتی عزیز باشد فجایعی مانند آنکه امروز در غزه رخ داده، تحمل می کند اما ذلیل نمی شود.

وی با بیان اینکه عزت از آنِ پروردگار است و کسی که دنبال حق را بگیرد به طور حتم عزیز خواهد شد، به باطل جلوه دادن حق از سوی برخی افراد و کشورها در ماجرای هجوم به غزه و جنایت های رژیم صهیونیستی اشاره و ابراز کرد: آنچه رخ داده، پرده را کنار می زند و آنهایی که در کنار مردم غزه می ایستند، عزیز می شوند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان به کسانی اشاره کرد که در فتنه سل ۱۴۰۱ حاضر بودند و حتی برای آزار یک حیوان، واکنش نشان می دهند اما امروز در قضیه غزه، سکوت کرده اند؛ این امر نشان می دهد هر چه در این یک سال فریاد مزورانه زده اند، جز تزویر، ریا و دورویی شان نیست.

وی به شهادت کودکان بی گناه و سکوت کسانی که در فتنه سال گذشته فریاد داشتند، اشاره کرد و از آن سو از افرادی گفت که در برابر جنایت های اسرائیل، عزتمندانه مقابله می کنند و واکنش نشان می دهند.

حجت الاسلام و المسلمین خیاط، ارزش حق طلبی را در آنجا مثال زد که غرب منتظر واکنش حزب الله لبنان در قضیه غزه است و عزت این حزب را به دلیل حق طلبی شان عنوان کرد.

وی به تسهیل ارتباطات در دنیا و شکسته شدن انحصار رسانه ای غرب اشاره و ابراز کرد: امروز دیگر مانند گذشته نیست که امپراطوری رسانه ای با اسرائیل باشد بلکه فضای مجازی پر از واکنش ها در حمایت از فلسطین است.

مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: در طول بیش از ۴۳ سال انقلاب به رغم گرفتاری ها و مشکلات در مقابل زورگویان و کسانی که حق را پایمال می کردند، محکم ایستادیم و خداوند نیز پاداش آن یعنی عزت را به ما داد.

وی در ادامه از برنامه های مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد گفت و طرح «سابقون» را که در ادامه داشتن ارتباط با فارغ التحصیلان طلبه این مدرسه است که در کنار تعاملات اجتماعی محله صورت می گیرد، ارزشمند خواند.

حجت الاسلام و المسلمین خیاط بر گسترش و تداوم برنامه ارتباط با بانوان محله تاکید و آن را ارزشمند توصیف کرد زیرا موجب افزایش سطح معارف آنان و آشنایی بیشتر با حوزه علمیه می شود.

وی توجه به اندیشه و افق جهانی در رسالت حوزویان را ارزشمند دانست و اهتمام به زبان خارجی را از نکاتی برشمرد که در دنیای امروز می بایست مدنظر باشد.

مدیر حوزه علمیه خراسان بر حضور موفق اجتماعی بانوان تاکید کرد و اهتمام به این ظرفیت را از ماموریت های دفتر خواهران حوزه علمیه خراسان برشمرد تا در جریان تبیین اقدام های خوبی انجام دهند.

حجت الاسلام و المسلمین خیاط هم افزایی های میان مدارس علمیه خواهران را برای انجام کارهای بزرگ در ادامه رسالت حوزوی آنان با اهمیت دانست و مورد تاکید قرار داد.

وی از توجه حوزه علمیه خراسان به امور بین المللی گفت و رصد فعالیت ها و تعاملات مربوطه را از ماموریت های این واحد دانست.

مدیر حوزه علمیه خراسان توسعه، تأسیس و توجه به مراکز تخصصی را امری ضروری دانست که البته باید با توازن همراه باشد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha