دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
صفایی بوشهری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: استان بوشهر یک استان ورزشی است و طبق آمار حدود ۸۰ درصد مردم استان ارتباط با ورزش دارند اما به خاطر چند موضوع حال ورزش استان خوب نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر امروز در دیدار مدیر کل ورزش و جوانان استان بوشهر و جمعی از کارکنان این دستگاه، اظهار داشت: استان بوشهر استانی ورزشی است و طبق آمار حدود ۸۰ درصد مردم استان ارتباط با ورزش دارند، اما به‌خاطر چند موضوع حال ورزش استان خوب نیست.

امام جمعه بوشهر به مشکلات ورزش استان اشاره کرد و گفت: کمبود اعتبارات و نبود زیرساخت به‌روز و استاندارد، عدم نهادینه شدن ورزش همگانی و عدم توجه به حوزه استعدادهای برتر و رشد و تولید شخصیت‌های بزرگ ورزشی و عدم مدیریت دانش بنیان باشگاه‌های ورزشی از مهمترین مشکلات ورزش استان است و وقتی همه اینها را کنار هم بگذاریم، می‌بینیم که استان شرایط سختی را در حوزه ورزش تجربه می‌کند.

وی با بیان اینکه بوشهر استانی است تولید ثروت برای کشور می‌کند، یادآور شد: باید مراکزی که از این استان منتفع هستند، به بسیاری از امور این استان به‌ویژه به ورزش توجه کنند و پیوست ورزشی داشته باشند و از زیر ساخت‌ها حمایت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری افزود: حمایت از استعدادها و تقسیم آنها در رشته‌های مناسب و پرورش آنها توسط مربیان درجه یک جهانی، یک موضوع ضروری و لازم است.

وی با اشاره به اهمیت توجه به ورزش همگانی، بیان کرد: به‌خاطر سکون جسمی و کمبود حرکت و عدم ورزش، مشکلات زیادی برای بسیاری از مردم استان به وجود آمده، بنابراین حمایت و مدیریت دانشی و علمی از باشگاه‌های ورزشی در کل استان باید در دستور کار قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه در دورانی به سر می‌بریم که به خاطر وجود این مشکلات ورزش استان در شرایط مناسبی قرار ندارد، اظهار کرد: بسیاری از باشگاه‌های کهن مثل ایرانجوان و شاهین در شرایط تعطیلی به سر می‌برند و فعالیت آنها متوقف شده، به همین جهت باید تدبیر اساسی پیشه کرد.

امام جمعه بوشهر، با بیان اینکه ۱۰سال قبل طرح تحول در ورزش استان را ارائه دادم، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی متوجه نشدند که چه ظرفیت‌ها و چه فرصت‌ها و چه خطراتی در ورزش استان وجود دارد، به همین جهت اکنون با پدیده‌ای به نام احتضار ورزش استان مواجه هستیم و ورزش استان گویی به‌کما رفته، حتی ورزش‌هایی که در سطح ملی صاحب مقام بودند نیز در حال حاضر دچار مشکل شدند و دلخوشی جوانان هم که با ورزش بود از بین رفته است.

وی ادامه داد: زمانی که بوشهر در لیگ برتر فوتبال تیم داشت، بسیار شور و نشاط در استان حاکم بود، بنابراین استان بوشهر نیاز به تحول بنیادین در عرصه سخت افزار و نرم افزار و حمایت از سنین مختلف دارد، بنابراین باید بودجه‌ای خوبی برای این کار در نظر گرفته شود و مسئولین نیز همت و حمایت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: امروز از ورزشگاه‌های بوشهر صدای نشاط مردم بیرون نمی‌آید و جوانی که نشاط نداشته باشد دچار افسرگی خواهد شد و به سمت امور دیگری گرایش پیدا می‌کند، پس باید ورزش استان به جایگاهی برسد که مردم دلخوش به ورزش و ورزشگاه‌ها باشند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری عنوان کرد: حداقل باید در سال ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه برای ورزش استان گذاشته شود تا بتوان تحولی را ایجاد کرد، ورزش در مدارس هم متاسفانه افت پیدا کرده و تیم‌های آموزشگاهی در شرایط خوبی به سر نمی‌برند.

وی بر تکریم و تجلیل از پیشکسوتان ورزش تأکید کرد و یادآور شد: توجه و تکریم این عزیزان مهم است، نباید این قشر احساس کنند که فراموش شدند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر خواستار توجه بیشتر مسئولان استان به اعتبارات ورزشی شد و اظهار کرد: بایستی ورزش استان بوشهر احیا شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha