یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
14020730000041_Test_PhotoN.jpg

حوزه / معاون امور جوانان، اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان از برگزاری هفتمین دوره تخصصی تربیت راهنمای خانواده تحت عنوان حدیث زندگی در بندرعباس خبر داد.

مجتبی عامری سیاهویی معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان از برگزاری هفتمین دوره تخصصی تربیت راهنمای خانواده تحت عنوان حدیث زندگی در بندرعباس خبر داد و اظهار داشت: این دوره دانش افزایی ویژه کارشناسان و مشاوران خانواده، با حضور اساتید کشوری و با هماهنگی و حمایت‌های وزارت ورزش و جوانان و سازمان تبلیغات کشور برگزار شد.

وی افزود: با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت خانواده و فرزندآوری که فرمودند: «هر کشوری که در آن بنیان خانواده مستحکم باشد بسیاری از مشکلات آن کشور به‌خصوص مشکلات اخلاقی و معنوی آن بر طرف می‌شود و یا اصلا به‌وجود نمی‌آید))، یکی از ماموریت‌های اداره ورزش و جوانان هرمزگان در امور جوانان، تربیت راهنمای خانواده است.

وی همسان گزینی، مشاوره رایگان در جهت تحکیم و تشکیل خانواده و پیشگیری از طلاق و فرزند آوری را از جمله موارد مطروحه در کارگاه‌های پیش از ازدواج عنوان کرد و گفت: در دوره آموزشی تربیت راهنمای خانواده، بیش از ۱۱۰ نفر از مشاورین و کارشناسان دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی و مراکز مشاوره حضور داشتند که از تجارب و آموزش‌های اساتید مجرب بهره‌مند شدند.

عامری، تصریح کرد: کارگاه بحران تجرد توسط حجت الاسلام ابوترابی، کارگاه جمعیت و فرزندآوری توسط حجت الاسلام علوی، کارگاه روابط کلامی زوجین توسط حجت الاسلام دکتر جدیری و کارگاه روابط ویژه همسری توسط دکتر مهکام، خانم دکتر رفیعی و حجت الاسلام لطفی از جمله جلسات برگزار شده در این دوره آموزشی است.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان، برگزاری این دوره با محوریت مباحث کاربردی در حوزه خانواده را حاصل تجربه و دانش استادهای مجرب این حوزه عنوان کرد و یادآور شد: اصول و فنون مشاوره روابط زوجین، روش‌های حل تعارض زوجین و فرزند آوری از جمله سرفصل‌های آموزشی بود که توسط اساتید حاضر ارائه شد.

عامری سیاهویی، با بیان اینکه دوره تربیت راهنمای خانواده شامل ۱۳۰ ساعت آموزش حضوری و مجازی می‌باشد، خاطرنشان کرد: ۱۱۰ ساعت از این دوره به صورت مجازی برگزار می‌شود و افرادی که در این دوره ثبت نام کرده و در مصاحبه قبول شدند نیز می‌توانند علاوه بر دوره‌های حضوری، در دوره‌های مجازی نیز شرکت کنند.

وی با بیان اینکه هرمزگان هفتمین استان کشور بود که میزبانی این دوره را به‌عهده داشت، با تقدیر از همکاری مدیر کل ورزش و جوانان، سازمان تبلیغات، جهاد دانشگاهی و نماینده وزارت ورزش و جوانان، ابراز کرد: در پایان این دوره از شرکت کنندگان آزمون گرفته خواهد شد و در صورت قبولی به نفرات برتر گواهی مدرسی دوره تربیت راهنمای خانواده اعطا خواهد شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha