یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1114955
۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
سنجان

حوزه/ کارشناس مامایی گفت: اسلام مانع مشارکت زنان در فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی نیست، بلکه برای این کار ارزش قائل است، زن از نگاه قرآن عضوی موثر در اجتماع است و باید مانند مردان در مسائل مهم اجتماعی نقش آفرینی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، عصر امروز اولین نشست از سلسله نشست‌های سلامت اجتماعی بانوان با همکاری مرکز خدمات حوزه علمیه استان مرکزی با حضور خانم خاکشور، کارشناس مامایی استان در این مدرسه برگزار شد.

خانم خاکشور با بیان اینکه سلامت اجتماعی موضوعی در حال تکمیل و نسبتا نو است، اظهار داشت: انسان سالم، محور توسعه اجتماعی است و فرایند توسعه بدون توجه به سلامت، ناممکن است.

خاکشور تصریح کرد: زن زیباترین واژه آفرینش است و مؤثرترین عامل تربیت و نگهبان سلامت روحی، روانی و اجتماعی می‌باشد.

این کارشناس مامایی خاطرنشان کرد: اسلام مانع مشارکت زنان در فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی نیست، بلکه برای این کار ارزش قائل است، زن از نگاه قرآن، عضوی مؤثر در اجتماع است و باید مانند مردان در مسائل مهم اجتماعی نقش آفرینی کند.

وی افزود: اسلام جامع‌ترین و کامل‌ترین نگرش را نسبت به شخصیت زن دارد.

خاکشور به موضوع فرزندآوری و افزایش جمعیت اشاره کرد و یادآور شد: باید با نظام آفرینش همگام باشیم، همانطور که خداوند فرمود، وقتی انسانی را می‌آفریند، روزی‌اش هم با او است، پس مبانی دینی ما این را می‌گوید و ما باید خوشبینانه به قضیه نگاه کنیم.

وی تصریح کرد : زاد و ولد و افزایش جمعیت، مسائل روزی را هماهنگ می‌کند و این‌ها به صورت خودکار همدیگر را پوشش می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن اشاره می‌کند که شما از ترس فقر فرزندانتان را نکُشید، ما روزی شما و آن‌ها را می‌رسانیم، یا در جایی دیگر فرموده که از ترس فقر زوجیت را به تأخیر نیندازید، ما از جاهایی به شما می‌دهیم که اصلاً شما نمی‌توانید حساب کنید، ما از فضل خودمان شما را غنی می‌کنیم، بنابراین امیدواری، توکل به خداوند متعال و دید مثبت نسبت به نظام آفرینش و جهان هستی باعث می‌شود ما تشویق شویم که از عهده‌ فرزندان بیشتری بربیاییم و این را باید در جامعه نهادینه کنیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha