دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
درس اخلاق طلاب خواهر نقده

حوزه/ سعیدی گفت: دین و ائمه معصومین(ع) خانواده را ستون و اساس جامعه دینی عنوان می کنند و متاسفانه امروز به دلائل متعددی این مسئله جای خود را به فخرفروشی، چشم و هم چشمی، رفاه طلبی و ... داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، شیرین سعیدی امروز در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه فاطمیه (س) نقده اظهار داشت: آیات قرآن کریم برای هدایت بشر آمده است و در بسیاری از آن ها راهکارهایی برای تربیت انسان و مسائل مربوط به زیست درست در اجتماع و خانواده بیان شده است.

وی ادامه داد: دین و ائمه معصومین(ع) خانواده را ستون و اساس جامعه دینی عنوان می کنند اما متاسفانه امروز به دلائل متعددی این مسئله جای خود را به فخرفروشی، چشم و هم چشمی، رفاه طلبی و ... داده است که این امر از جامعه سلب آرامش می کند.

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه نقده خاطرنشان کرد: امروز جامعه از آسایشی برخوردار است که در سابق وجود نداشت اما زندگی های گذشته با وجود همه سختی ها و کمبود آسایش از یک آرامش درونی برخوردار بود و دلیل آن هم اهمیت دادن به خانواده و تربیت دینی و انسانی بود.

وی افزود: یکی از مهم ترین سفارش های قرآن کریم برای مسلمانان و انسان ها این است که باید تلاش کنند فرزندان سالم تربیت کرده و تحویل جامعه دهند. امروز با همه فراغت و آسایش و امکانات زمینه های بیشتری نسبت به گذشته برای تربیت درست و دینی فرزندان فراهم شده است که گاهی این ظرفیت ها با خوشگذرانی ها و رفاه طلبی ها ضایع می شود و همین امر بر روی فرزندان و نسل جدید نیز تاثیر می گذارد.

سعیدی گفت: یکی از مهم ترین مشکلات کنونی جامعه افزایش طلاق هاست و ریشه آن هم عدم مسئولیت پدر و مادر نسبت به فرزندان است. کم توجهی به تربیت دینی فرزندان و گسترش شبکه های اجتماعی و ماهواره و ... موجب افزایش طلاق در جامعه شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha