شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی موسوی رئیس پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی

حوزه/ رئیس پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم(ع) گفت: طبق آخرین نظرسنجی‌ها ۸۴ درصد مردم غزه از جریان مقاومت حمایت می‌کنند و بیش از ۷۰ درصد جمعیت کرانه باختری نیز به دنبال تشکیل حکومت مقاومت اسلامی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام سیدعلی موسوی در نشست «انسان جدید فلسطین» که با موضوع تاملی بر حماسه شگفت‌انگیز فلسطین در سالن همایش‌های اداره‌کل تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، اظهار کرد: در اتفاقات اخیر دو شگفتی که توسط جنبش مقاومت اسلامی فلسطین و مردم غزه رقم خورده است را شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه در حالت طبیعی باید شاهد فرار جمعیت پس از بمباران‌ها به سمت مرزهای غزه بودیم، مطرح کرد: امروز چنین حرکتی را از مردم غزه نمی‌بینیم و این موضوع در نوع خود یک نوع حماسه است.

رئیس پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم(ع) ادامه داد: از طرف دیگر جریان مقاومت برای مردم شرایط جنگ را رقم زده است و درحالت طبیعی باید مردم از جریان مقاومت گلایه داشته باشند، ولی طبق آخرین نظرسنجی‌ها ۸۴ درصد مردم غزه از جریان مقاومت حمایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد جمعیت کرانه باختری نیز به دنبال تشکیل حکومت مقاومت اسلامی هستند، عنوان کرد: از روز نخست حمایت از جریان اسلامی مقاومت وجود نداشت ولی به تدریج تجربه‌های جریان مقاومت منجر به این حمایت‌ها شد.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه پایه‌گذار اصلی رژیم جعلی اسرائیل از فرماندهان یک گروه تروریستی بوده است، خاطرنشان کرد: نخستین ترور این گروه نیز نابودی هتل محل اقامت فرماندهان انگلیسی در منطقه اشغالی فلسطین بوده است.

وی با بیان اینکه امروز مقاومت حتی به مردم لبنان نیز رسیده است، تصریح کرد: حتی مردم غیر از مسلمان لبنان نیز امروز طرفدار مقاومت شده‌اند.

رئیس پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم(ع) با اشاره به اینکه با ظهور عنصر اسلامی قدرت یک بعد معنوی پیدا می‌کند، یادآور شد: بلند شدن پرچم اسلام تاثیر بسیار زیادی در اتفاقات اخیر دارد.

وی با بیان اینکه ارتباط جریان مقاومت برپایه پول و سلاح نیست، ابراز کرد: این ارتباط بر اساس انسانیت شکل گرفته است و ارتباط انسانی در مرحله نخست نیازمند عده‌ای انسان انقلابی و واقعی است.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه انسان جدید مقاومت هوشمند است، بیان کرد: این انسان طبق برنامه‌ریزی‌های خود کمر دشمن را خواهد شکست و با هیچ بمبارانی جریان عوض نخواهد شد.

وی تأکید کرد: جریان مقاومت از قوه عقلانی برخاسته است و دارای یک رشد ذهنی است در نتیجه از رفتارهای ابلهانه مانند داعش دور است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha