یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
جلسه طلاب ایذه

حوزه/ حجت الاسلام موسوی با بیان این مطلب که جذب نوجوانان از ضروریات است، گفت: اگر بتوانیم نوجوانان را جذب کنیم، حتما در آینده او اثرگذار است و نمی گذارد از مسیر خارج شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام سید میثم موسوی در جلسه طلاب و فضلای ایذه ای مقیم قم که در مسجد پیامبر اعظم (ص) شهرک مهدیه قم برگزار شد، خداباوری را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: اگر در جنگ نامتقارن با دشمن داخلی و خارجی، سمت خدا بودیم، پیروزی با ماست و جنگ امروز ما با آمریکا نامتقارن است؛ چراکه آمریکا چیزهایی دارد که ما نداریم؛ اما ما چیزی داریم که آمریکا ندارد و آن خداست.

وی ابراز داشت: با معادلات روی کاغذ نمی توان به پیروزی رسید؛ بلکه باید با خداباوری و اعتماد به حضرت حق، معادلات را بهم زد و در جنگ نامتقارن پیروز شد.

امام جمعه ایذه خاطرنشان ساخت: امام سجاد علیه السلام در روایتی فرمودند: نزدیک ترین حالت انسان به خدای متعال، حالتی است که انسان در سجده به سر می برد و اگر اهل سجده باشیم، بدانیم که در مسیریم و اگر این سجده ها هر روز با کیفیت تر می شود، بدانیم که خدا ما را خریده است.

سخنران این جلسه بیان داشت: دشمن با بودجه های کلان در زمینه های گوناگون نظامی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... وارد میدان شده و پرقدرت مشغول به کار است؛ اما نسبت به هزینه ای که کرده، اصلا نتیجه نگرفته و شکست خورده است.

نوجوانان ایذه‌ای را دریابیم / فضا برای حضور روحانیون فراهم است

حجت الاسلام موسوی اظهار داشت: دشمن در ایام فتنه برنامه زیادی برای کشف حجاب سراسری در کشور داشت و شاهد برخی کشف حجاب ها در سطح شهرستان ها بودیم؛ اما کم کم بساط این فتنه جمع شد و بحمدالله شاهد بهتر شدن اوضاع هستیم و همه باید در میدان حضور پیدا کرده و با امر به معروف و نهی از منکر، می توانیم با برخی از این شیطنت ها و فتنه گری ها مقابله کنیم.

وی در بخش دیگر از سخنان خود از طلاب و فضلای مبلغ تشکر کرد و ابراز داشت: در کنار مبلغان بومی، قریب به ۸۰ نفر از فضلا و روحانیون برای تبلیغ در ماه محرم در ایذه حضور پیدا کردند که جای تقدیر و تشکر دارد.

امام جمعه ایذه خاطرنشان ساخت: ایذه باید همیشه در اولویت باشد و در ابتدا خودمان باید این اولویت را داشته باشیم و در ایام تبلیغی برنامه داشته باشیم که بحمدالله مبلغان متفاوت تر از سال های گذشته به صورت پررنگ حضور داشتند.

سخنران این جلسه بیان داشت: بحمدالله قرارگاهی در ایذه راه اندازی شده که در موضوعات «عفاف و حجاب»، «مدارس و دانشگاه ها»، «خانواده»، «ادیان، مذاهب و اقوام» و «مساجد و هیئات مذهبی» مشغول به فعالیت است.

نوجوانان ایذه‌ای را دریابیم / فضا برای حضور روحانیون فراهم است

حجت الاسلام موسوی اظهار داشت: امروز حضور مبلغین در روستاها بسیار ضروری است و باید فعالیت های فرهنگی مناسبی در روستاها از سوی فضلا و روحانیون انجام شود.

وی با بیان این مطلب که جذب نوجوانان از ضروریات است، ابراز داشت: اگر بتوانیم نوجوانان را جذب کنیم، حتما در آینده او اثرگذار است و نمی گذارد از مسیر خارج شود.

امام جمعه ایذه خاطرنشان ساخت: استقرار فضلا در ایذه از ضروریات منطقه ماست و ما امروز حداقل یکصد طلبه ملبس نیاز داریم تا در سطح شهرستان حضور پیدا نمایند و حضور هر طلبه، چراغی است که آن منطقه را روشن خواهد کرد.

در این جلسه طلاب و فضلای ایذه ای نیز به بیان نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha