دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
محمد قائنی نجفی

حوزه/ استاد حوزه علمیه گفت: در روایات آمده است که اگر سارقی نیت سرقت از مال شما داشت، شما باید از مال خود حفاظت کنید، حتی اگر منجر به قتل سارق شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمد قائنی نجفی در همایش فقه مقاومت بزرگداشت علامه سید جعفر مرتضی العاملی که در سالن همایش‌های دار الشفاء برگزار شد، اظهار کرد: در روایات آمده است که در زمان ظهور، اسلام به واسطه ظلم ظالمین مندرس می‌شود و از دین حضرت حجت(عج) به عنوان دین جدید یاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در روایات آمده است که جنگ برای مسلمین در دفع ظلم مستحب است، مطرح کرد: در روایات آمده است که اگر سارقی نیت سرقت از مال شما داشت، شما باید از مال خود حفاظت کنید، حتی اگر منجر به قتل سارق شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه از نظر شرع خرید و فروش با ظالم نیز حرام است، عنوان کرد: در روایات آمده است که فردی به هارون شتر کرایه می‌داد و امام کاظم(ع) به او فرمودند: «کسی که دوست داشته باشد بقای آنها را، از آنان خواهد بود و هر کس از آنان (دشمنان خدا) باشد، جایگاهش جهنم خواهد بود.»

وی اضافه کرد: تجاری که با افرادی که در جنگ با مسلمین هستند معامله می‌کنید، باید بدانید اگر به اندازه پرداخت وجه معامله می‌خواهید این ظالمان زنده بمانند، در ظلم آن‌ها شریک هستید.

حجت الاسلام والمسلمین قائنی نجفی با اشاره به اینکه تمام مشکلات پیش آمده ان‌شاءالله به نفع مسلمین خاتمه پیدا خواهد کرد، خاطرنشان کرد: امام زمان(عج) برای رفع مشکلات از مسلمانان دعا خواهند کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha