شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله عاملی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین عاملی با تاکید بر این که هر کسی نباید در صندلی های مجلس بنشیند، گفت: دلال‌هایی که ممکن است وسط کارزارهای انتخابات ظاهر شوند خیلی برای جمهوری اسلامی جلوه منفی دارد و دادستانی و نیروهای امنیتی باید با هرگونه ظهور احتمالی این ناهنجاری برخورد قاطع قانونی داشته باشند.

به گزارش خبرنگاری خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی امروز در دیدار اعضای هیئت اجرایی انتخابات اردبیل که در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد، با تاکید بر اینکه اصل انتخابات نشانگر حاکمیت ملی ما می‌باشد اظهار کرد: انتخابات محصول و برکت جمهوری اسلامی است. قبل از انقلاب انتخابات توسط دربار، ساواک و اشرف اجرا می‌شد یعنی نمایندگان توسط این سه تعیین می شد اشرف سه کار مهم داشت سفارت فروشی ، وکالت فروشی و وزارت فروشی شاه یک مصاحبه دارد که می‌گوید مجلس‌هایی که تشکیل یافت آمریکا لیست های آن را به من می‌داد و من در اداره کشور با چنین مجلس‌هایی مواجه بودم همه آنها برای من تحمیل بود او با این سخنان می‌خواست خود را تبرئه کند!

وی ادامه داد: ما خون‌های زیادی داده‌ایم تا ملت ما در حساس‌ترین مرکز تصمیم گیری حضور داشته باشد و اهمیت این موضوع بایستی به خوبی برای ملت عزیز تبیین شود.

امام جمعه اردبیل گفت: خوشبختی بزرگ یک ملت این است که انسان های بزرگ در جایگاه‌های بزرگ قرار بگیرند یعنی مراکز حساس تصمیم گیری در تولیت انسان‌های لایق باشد ملت ما با حضور حساب شده در مجلس می تواند حاد ترین مشکل کشور را حل کند، همه ملت عزیز شایسته است توجه کنند که کمیسیون‌های مجلس موتور محرکه کشور است در این کمیسیون‌ها باید افرادی حضور داشته باشند که بتوانند در بحران های حساس و در بزنگاه ها تصمیم سرنوشت ساز بگیرند یک نماینده مجلس باید این توان را داشته باشد که بفهمد خروجی و نتیجه یک رای او بعد از ۶ ماه یا فرضاً یک سال چه تاثیری در اقتصاد و سرنوشت کشور خواهد داشت؟

وی ادامه داد: بالاترین ثروت در یک کشور حاکمیت ملی است ملت ما از این طریق وارد مدیریت کلان کشور می شود به همین جهت مسئله انتخابات بسیار حساس است و ما باید این حساسیت را تبیین کنیم و صدا و سیما بایستی در این باب بسیار تلاش نماید و همکاری خوبی داشته باشد و ملت بزرگ ما دقت کنند که اگر فرضاً امروز یک معضل اقتصادی داریم بخشی از این معضل به دوش مردم است چون مجلس را ملت عزیز تعیین کرده است طبعاً یک مجلس مقتدر در کنار لوایح دولتی می تواند طرح های بسیار قوی ، کارشناسی شده و آینده نگر و متناسب با بن بست های احتمالی در آینده ارائه نماید.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تصریح کرد: هر کسی نباید در صندلی های مجلس بنشیند، کشور ما احتیاج به مقاصد بزرگ اقتصادی دارد، راهکار مشخص است اما یک راهکار آرمانی ساختار آرمانی لازم دارد؛ معماری اقتصادی یعنی آماده کردن ساختارهای لازم برای عملیاتی کردن اهداف بزرگ اقتصادی، به عنوان مثال اگر می خواهیم رشد اقتصادی سالانه ما هشت درصد باشد در وهله اول باید توجه کنیم آیا با ساختار فعلی امکان رسیدن به آن وجود دارد؟

وی با تاکید بر لزوم مشارکت حداکثری و وثوق مردم به انتخابات اظهار کرد: مشارکت حداکثری در انتخابات اصلی ترین عامل امنیت و اقتدار کشور ماست و قطعاً دشمن را در برنامه های خطرناکی که برای کشور ما تدارک دیده مأیوس می کند و صد البته مشارکت حداکثری منوط به مقدمات خاص است یکی از این مقدمات وثوق ملی است. سیستم انتخاباتی ایران به نحوی است که امکان تخطی، خیانت، تضییع حق و جابجایی آرا در آن وجود ندارد، البته در خارج از صندوق رای گاهی تلاش های غیرقانونی برای جلب آرا وجود دارد. خرید آرا توسط دلالان رای یکی از این تلاش های احتمالی نامبارک است.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی ادامه داد: دلال‌هایی که ممکن است وسط کارزارهای انتخابات ظاهر شوند خیلی برای جمهوری اسلامی جلوه منفی دارد و دادستانی و نیروهای امنیتی باید با هرگونه ظهور احتمالی این ناهنجاری برخورد قاطع قانونی داشته باشند.

وی ادامه داد: با کاندیداها صحبت شود که آنها نخواهند از هر طریقی برای خود رای جمع کنند؛ متاسفانه بعضی از کاندیداها مطالبی برخلاف امنیت ملی مطرح می کنند و برخی‌هم که می‌بینند رای نخواهند آورد دعوای قومی راه می اندازند و موجب انشقاق دائمی در محیط استان می شوند. تمام کاندیداها صرفاً باید به معرفی خود و برنامه‌ها اقدام کنند.

امام جمعه اردبیل با تاکید بر ضرورت حفظ آبروی افراد در فضای مجازی در موسوم انتخابات تصریح کرد: با افرادی که در فضای مجازی در قبال پول به تخریب و هتک حیثیت کاندیداهای رقیب اقدام می‌کنند باید برخورد قانونی صورت بگیرد؛ متاسفانه افرادی در موسم انتخابات برای این ناهنجاری اجیر می شوند اگر با این بیماری برخورد نشود زبان های اجاره ای و قلم های تسخیری مثل قارچ خواهد رویید.

وی افزود: آبرو چیزی است که قطره قطره جمع می‌شود ولی به یک باره از بین می‌رود. در قیامت خداوند کسانی را که بهتان زده‌اند به آتش خواهد انداخت و می فرماید بهتان‌هایی را که زده‌ای اثبات کن سپس از آتش بیرون بیا، او خواهد گفت شنیده بودم، خداوند خواهد فرمود شنیدن مساوی با وقوع نیست خواهد گفت همه می‌گفتند خداوند خواهد فرمود که گفتن همه هم مساوی با وقوع نیست باید اثبات کنی و این گونه او در آتش غضب خداوند گرفتار می شود!

نماینده ولی فقیه در اردبیل با تاکید بر کار اقناعی و فرهنگی در جهت تشریح شیوه های اجرایی انتخابات، گفت: لازم است به نوعی در صدا و سیما مطرح بشود که ترکیب داخل حوزه انتخابیه به گونه‌ای است که آرای کسی ضایع نمی‌شود و امکان جابجایی یا اضافه کردن آرا و تضییع حق الناس وجود ندارد و از طرفی باید به محوطه بیرونی محل‌های حوزه انتخابیه نیز توجه شود در اطراف حوزه های انتخابیه خلاف های خاصی صورت می گیرد گاهی نیروی انتظامی هم می گوید که ما مسئول خود حوزه هستیم.

وی ادامه داد: تاکید ما بر این است که مبادا مدیران به سمت داوطلب خاصی گرایش پیدا کنند تا شبهه حمایت خاصی ایجاد نشود.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی در خاتمه افزود: ضرورت دارد که همه دست به دست هم بدهیم و با یک خرد و تلاش جمعی آرمانی ترین انتخابات را جهت پیشرفت کشور انجام دهیم.

انتهای خبر

منبع: پایگاه دفتر امام جمعه اردبیل

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha