سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر/  آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ماکو

حوزه/ حجت الاسلام هاشمی گفت: اگر مسئولین امر سد بدلو را راه اندازی کنند و آب غار یاریم قیه را نیز به تصفیه خانه شماره دو منتقل کنند خواهند توانست، جلوی بحران آبی که مردم منطقه را در آینده تهدید می‌کند بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام سید محمد هاشمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان ماکو که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، با گرامیداشت و یاد و خاطره شهدای دانش آموز، اظهار داشت: شهید محمد حسین فهمیده از همان اولین روزهای دفاع مقدس به پیام حضرت امام(ره) لبیک گفته و در جبهه‌های نبرد حق علی باطل حضور یافت و در ولایتمداری، حضرت قاسم بن الحسن(ع) را برای خود الگو قرار داد و در هشتم آبان ماه ۱۳۵۹ نیز تعدادی نارنجک به کمر خود بسته و به زیر تانک رفت و با شهادت خود جان سایر رزمندگان را نجات داد.

وی ادامه داد: حضرت امام خمینی(ره) پس از شهادت شهید فهمیده فرمودند، رهبر ما آن طفل ۱۳ ساله‌ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صدها زبان و قلم ما بزرگتر است، با نارنجک خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم نمود و خود نیز شربت شهادت نوشید.

امام جمعه ماکو تصریح کرد: شهدا در وصایای خودشان خانواده، مردم و مسئولین را به عمل به آیات قرآن کریم، انجام فرائض دینی، حضور در نماز جمعه و تبعیت از ولایت سفارش می‌کردند و امروز مردم و مسئولین که به طور مستمر در نماز جمعه و جماعات شرکت می‌کنند، نگذاشتند وصیت شهدا در زمین بماند، اما متأسفانه برخی مسئولین نسبت به پیام شهدا دهن‌کجی می‌کنند و حضورشان در نمازهای جمعه و جماعات کم‌رنگ است.

امام جمعه ماکو در ادامه به روز پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: نکته‌ای که در پدافند غیرعامل حائز اهمیت است، تأمین امنیت تأسیسات، تجهیزات و شریان‌های کشور در مقابل عملیات خصمانه و مخرب دشمن است و از جمله این مراکز حساس، سدهای موجود در منطقه است.

حجت الاسلام هاشمی بیان کرد: از جمله راهبردهای پیشگیری از بحران آب در منطقه، احداث هشت حلقه چاه و ایجاد شبکه، بین این چاه‌ها تا تصفیه خانه‌ شماره دوم است و البته به همت سازمان آب و فاضلاب شهری و روستایی یکی از این چاه‌ها احداث شد.

وی اضافه کرد: اگر مسئولین امر بخواهند تمامی این چاه‌ها احداث شده و آب آنها به تصفیه‌خانه‌ شماره دو انتقال یابد، باید منطقه آزاد و سازمان آب و فاضلاب شهری و روستایی به تفاهم‌نامه‌ای که فیمابین خود امضاء کرده‌اند، به مفاد آن عمل نمایند.

امام جمعه ماکو گفت: اگر مسئولین امر سد بدلو را راه اندازی کنند و آب غار یاریم قیه را نیز به تصفیه خانه‌ شماره دو منتقل کنند، خواهند توانست که جلوی بحران آبی که مردم منطقه را در آینده تهدید می‌کند بگیرند.

وی در ادامه با اشاره به حوادث فلسطین، اظهار کرد: اندیشه مقاومت، تفکر مقابله‌ با ظلم، فرهنگ دفاع از مظلوم، آرمان عدم همکاری با ظالم، الهام گرفته از تفکر امیرمؤمنان(ع) و فرهنگ آیات وحیانی قرآن کریم است.

حجت الاسلام هاشمی اضافه کرد: از منظر قرآن تنها راه مقابله با زیاده خواهی، زورگیری و باج‌خواهی دشمن، مقاومت است و این امر برخلاف تسلیم، باعث می‌شود دشمن عقب‌نشینی کند.

وی بیان کرد: امروز ‌نبردی ‌که مردم‌ مظلوم فلسطین در مقابل رژیم اشغالگر قدس انجام می‌دهد، یک دفاع مشروع و منطبق با قوانین بین‌المللی است و آن‌ها می‌خواهند اشغالگری که ۷۵ سال است سرزمینشان را از آن گرفته از خانه خود بیرون کنند.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha