یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حیدر راهب

حوزه/ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر گفت: در اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر سه کار اساسی را در جهت جذب مخاطب به کتابخانه‌ها و کتابخوان کردن مردم دنبال می‌کنیم که شامل تزریق کتاب‌های خوب و ارزشمند به کتابخانه‌ها، اهتمام و توجه به فعالیت‌های فرهنگی، تبلیغی و ترویجی در کتابخانه‌ها و زیبا سازی و باز طراحی کتابخانه‌ها می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی بخش بوشکان امروز با حضور حیدر راهب مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر در محل کتابخانه عمومی ثامن الائمه(ع) شهرستان دشتستان برگزار شد.

حیدر راهب مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر در این جلسه، اظهار داشت: در اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر سه کار اساسی را در جهت جذب مخاطب به کتابخانه‌ها و کتابخوان کردن مردم دنبال می‌کنیم که شامل تزریق کتاب‌های خوب و ارزشمند به کتابخانه‌ها، اهتمام و توجه به فعالیت‌های فرهنگی، تبلیغی و ترویجی در کتابخانه‌ها و زیبا سازی و باز طراحی کتابخانه‌ها می‌شود.

حیدر راهب ادامه داد: تزریق کتاب‌های ارزشمند به کتابخانه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی در کتابخانه‌ها نیازمند صرف هزینه‌های بالایی نیست، ولی حوزه ساخت، بازطراحی و تعمیرات اساسی کتابخانه‌ها بسیار هزینه بر است و لذا در این زمینه لازم است شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها توجه بیشتری به کتابخانه‌های عمومی داشته باشند و بخشی از هزینه‌های مربوطه را تأمین کنند.

در ادامه جلسه در رابطه با اهمیت پرداخت نیم درصد از درآمد شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی، ساخت کتابخانه بوشکان، باز طراحی کتابخانه شهر کلمه و ساخت کتابخانه جدید روستای فاریاب با توجه با فضای نامناسب کتابخانه فعلی آن، بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha