دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
طباطبایی

امام جمعه اصفهان با بیان لزوم تفکیک خدمت رسانی کمیته امداد از بهزیستی در اقدامات حمایتی گفت: مسئله ای که در صورت تحقق انجام، خوب است این بوده که اقدامات حمایتی کمیته امداد از بهزیستی جدا شود، به این معنا که بهزیستی تنها مختص معلولین و افراد نیازمند به توانبخشی باشد. 

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد در دیدار با رئیس کمیته امداد حضرت امام(ره) کشور با اشاره به اقدامات درخور کمیته امداد در حمایت از دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش و موفقیت آنها در تحصیلات عالی اظهار داشت: یکی از اقدامات خوبی که رئیس کمیته امداد حضرت امام(ره)انجام داده است ونسبت به افراد تحت پوشش عنایت داشته، این بوده است که آنها به جایی برسند و ده ها دکتر و مهندس در این راستا تربیت شده است.

وی با بیان لزوم تفکیک خدمت رسانی کمیته امداد از بهزیستی در اقدامات حمایتی گفت: مسئله ای که از ابتدا در ذهن ما بوده و خوب است که بتوانید این کار را انجام دهید این است که کمیته امداد را از بهزیستی جدا نمایید ، به این معنا که بهزیستی تنها مختص معلولین و افراد نیازمند به توانبخشی باشد و همه سرمایه ها و امکانات بهزیستی مختص معلولین هزینه شود، معلول را باید بیش از همه مورد رسیدگی قرار داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در حوزه علمیه هم همین گونه است یعنی اعزام مبلّغ با سازمان تبلیغات اسلامی و تربیت مبلّغ با دفتر تبلیغات اسلامی باشد.

وی در ادامه هم چنین به دغدغه های مددجویان کمیته امداد در زمینه فروش تولیدات خود اشاره کرد و گفت: تولیدکننده فرش های دستباف بیشتر از هر چیز ترس فروش محصول خود را دارد اما اگر بانی برای فروش داشته باشد می تواند محصول خود را به فروش برساند.

در ابتدای این دیدار سید مرتضی بختیاری ضمن تقدیر از حمایت های آیت الله طباطبایی نژاد از کمیته امداد با اشاره به روند درخور توانمندسازی مددجویان کمیته امداد حضرت امام(ره) اظهار کرد: در زمینه توانمند سازی با دستور رهبر انقلاب ، کارهای خوبی در کمیته امداد انجام شد، به گونه ای که اکنون در این باره از حوزه حمایت عبور کرده و وارد حوزه توانمندسازی شده ایم.

رئیس کمیته امداد همچنین به استفاده از زکات برای تهیه جهیزیه نوعروسان اشاره کرد و افزود: در خصوص بحث زکات سعی شده است بیشتر جهت تهیه جهیزیه صرف شود و این مسئله در دستور کار کمیته امداد است.

وی اضافه کرد: در حوزه اشتغالزایی ۸هزار و ۶۳۰ نفر در اصفهان از تحت پوشش کمیته امداد خارج شده اند و در برنامه کمیته امداد است که ۱۰۰ هزار نفر از تحت پوشش خارج شده و بر اساس این برنامه، جدولی برای هر استان تعیین شده است و سهم استان اصفهان ۸ هزار نفر می باشد.

بختیاری عنوان کرد: در سال قبل برای ۴ هزار و ۸۰۰ نفر اشتغال ایجاد شد که ۷۰ درصد آنها مددجو و ۳۰ درصد غیرمددجو بودند و امسال نیز سهمیه اشتغال ۵۰۰ هزار نفر می باشد.

وی همچنین به آمار بالای قبولی مددجویان کمیته امداد در کنکور نیز اشاره کرد و گفت: در بحث قبولی کنکور نیز مددجویان کمیته امداد توفیقات بسیار خوبی داشته اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha