یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تبریز

حوزه/ سردار کرمی گفت: تداوم انقلاب در گرو تلاش دانش‌آموزان به عنوان آینده سازان کشور است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، سردار جهانبخش کرمی فرمانده سپاه استان زنجان امروز در تجمع بزرگ دانش آموزان شهر زنجان در محکومیت جنایت‌های رژیم کودک کش اسرائیل، اظهار داشت: تداوم انقلاب در گرو تلاش دانش‌آموزان به عنوان آینده سازان کشور است.

وی گفت: در دوران جنگ بسیاری از رسته‌های تخصصی نظامی در دست نیروهای وظیفه و جوان بود که خدمات بزرگی را برای کشور انجام دادند.

فرمانده سپاه استان زنجان، با تأکید بر اینکه جوانان باید تاریخ انقلاب اسلامی را بخوانند، افزود: نسل جوان با بررسی فضای کنونی، آینده را درست ترسیم کنند که با تلاش آنها بدون شک آینده‌ای درخشان پیش روی ملت ایران خواهد بود.

وی با بیان اینکه در جنگ تحمیلی، ‌ ایران هیچگاه آغاز کننده جنگ نبود، یادآور شد: آمریکا و ابرقدرت‌های جهان به جنگ با انقلاب اسلامی پرداختند و هر جنایتی را انجام دادند و جنگ را به ایران تحمیل کردند.

سردار کرمی خاطرنشان کرد: از جنگ جهانی دوم تا پیروزی انقلاب اسلامی، دنیا به دو قطب شرق و غرب تقسیم شده بود و بخشی از نظامات سیاسی در اردوگاه شرق و برخی در اردوگاه غرب قرار می‌گرفت.

وی تصریح کرد: در این بازه زمانی هیچ نظام سیاسی جرئت ایده‌پردازی خارج از نگاه این دو ابرقدرت جهانی را نداشت اما به برکت اسلام و با مجاهدت ویژه حضرت امام خمینی(ره) و مردم ایران اسلامی، ندای آزادی خواهی و استقلال طلبی ملت قهرمان ایران در اوایل دهه ۴۰ هجری شمسی آغاز شد و در سال ۵۷ به پیروزی رسید.

فرمانده سپاه استان زنجان اظهار کرد: زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، هم نظام لیبرالیستی غرب به سردمداری آمریکا و هم نظامی کمونیستی شرق به سردمداری شوروی سابق احساس خطر کردند، برآورد آنها این بود که اگر این ندای استقلال طلبی به سایر کشورها سرایت کند منافع آنها در سراسر جهان به خطر خواهد افتاد.

سردار کرمی ابراز کرد: با همین نگاه، به رغم همه اختلافات شدیدی که بین آنها بود، در کنار هم قرار گرفتند و برای مقابل با اراده و خواست ملت ایران فتنه‌های قومی و مذهبی را در اقصی نقاط کشور راه اندازی و با تطمیع و تهدید تلاش کردند تا حرکت طوفانی انقلاب را در نطفه خفه کنند.

فرمانده سپاه استان زنجان بیان کرد: آنها تمامی امکانات و ظرفیت‌های موجود را در اختیار صدام گذاشتند تا او بتواند در جنگ موفق شود و به وسیله صدام، انقلاب را متوقف و به اهداف پلید خود برسند اما با شکست مواجه شدند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha