سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
مریم حسنپور

معاون حوزه علمیه خواهران استان یزد از برگزاری رویداد ملی بینات یکی از سه رویداد ملی کانون های هنری و رسانه ای رضوان حوزه های علمیه خواهران کشور برای اولین بار با پیشتازی استان یزد خبر داد.

خانم مریم حسن پور درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، اظهار کرد: تشکیل کانون های هنری و رسانه ای در مدارس علمیه خواهران کشور که از ابتدای سال تحصیلی جاری به مدارس ابلاغ شد؛ بانوان طلبه یزدی توانستند به عنوان پیشتاز در این طرح برای راه اندازی آن اقدام کنند.

وی افزود: رویداد های ملی کانون های هنری و رسانه ای رضوان شامل «بینات»، «روشنا» و «رضوان» به شمار می رود که یزد رویداد ملی آن را برگزار می کند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد ادامه داد: ۲۰ مدرسه علمیه از سراسر استان یزد کانون های هنری و رسانه ای رضوان را از ابتدای مهر تا کنون تشکیل داده اند.

حسن پور ابراز کرد: به دلیل استقبال خوب بانوان طلبه یزدی از تشکیل کانون های هنری و رسانه ای، رویداد ملی بینات در حوزه علمیه خواهران استان یزد باتقسیم بندی مدارس در قالب دو دوره جداگانه در چهار روز متوالی برگزار می شود.

وی ادامه داد: اولین دوره آن صبح سه شنبه و چهار شنبه نهم و دهم مهر ماه با حضور ۱۰ مدرسه علمیه برگزار می شود و مدیران این مدارس، سفیران کانون های رضوان و سه نفر از رابطان گفتمانی حضور می یابند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد از سفر حجت الاسلام بهشتی پور مدیر روابط عمومی حوزه های علمیه خواهران کشور به استان یزد برای آغاز به کار طرح بینات خبر داد و گفت: دوره دوم این طرح پنج شنبه و جمعه یازدهم و دوازدهم مهر ماه با حضور ۱۰ مدرسه علمیه خواهران دیگر استان برگزار خواهد شد.

حسن پور، هدف از اجرای این طرح در کشور را عملیاتی سازی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با همکاری مدارس علمیه خواهران کشور و قرارگاه بقیة الله سپاه پاسداران بیان کرد.

وی از دیگر اهداف راه اندازی کانون های هنری و رسانه ای رضوان را نظم بخشیدن به برنامه های رسانه ای و فضای مجازی در سطح مدارس و ایجاد زمینه نقش آفرینی مؤثر حلقه های میانی در سرعت بخشی به حرکت عمومی برای تحقق تمدن نوین اسلامی برشمرد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد، مخاطبان خاص این طرح را بانوان طلبه در حال تحصیل، دانش آموختگان، اساتید و کادر مدارس و دیگر مخاطبان این طرح را عموم جامعه به ویژه بانوان به عنوان بهره بردار نهایی بیان کرد.

حسن پور خاطرنشان کرد: رویداد ملی بینات با کمک بانوان طلبه عضو کانون های هنری و رسانه ای رضوان و با هدف گفتمان سازی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در تلاش است نسبت به گسترش گفتمان حرکت عمومی، از طریق تشکیل گروه های کوچک مردمی خودجوش مبادرت ورزد.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha