یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: در دوران دفاع مقدس شهدایی از قشر دانش آموز به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند که امروز باید زندگی این قشر در دوران هشت سال دفاع مقدس در جامعه تبیین و اهداف این شهدا به نسل فعلی ابلاغ شود.

حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، ضمن تبریک فرارسیدن روز نوجوان و بسیج دانش آموزی و گرامیداشت یاد و خاطره شهید دانش آموز محمد حسین فهمیده، اظهار داشت: شهدا اهل دیانت و دینداری بودند و اگر می‌خواهیم شهدا از ما راضی باشند، باید سبک زندگی آنان را سرلوحه قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی خاطرنشان کرد: دانش آموزان انقلابی در طول دوران انقلاب اسلامی حماسه‌های بزرگی را خلق کردند که نمونه بارز آن دانش آموز بسیجی ١٣ساله انقلاب، شهید حسین فهمیده بود که الگوی همه دانش آموزان کشور است.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: جوانان و نوجوانان دانش آموز در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس نقش برجسته و تعیین کننده‌ای داشته و با طلایه داری در جبهه و در دوران جنگ تحمیلی دین خود را به اسلام و انقلاب اسلامی ادا نمودند.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: حضور حماسی دانش آموزان در سال‌های جنگ تحمیلی عراق علیه ایران نه تنها موجب گرمی و موفقیت جبهه شد، بلکه شور و نشاط ویژه‌ای در داخل مدارس به وجود آورد و در مدت کوتاهی تبدیل به گسترده‌ترین تشکل دانش آموزی کشور شد.

وی ادامه داد: شهدا در همه زمینه‌ها اخلاق عالی داشتند و دانش آموزان باید شهدا را الگوی خود قرار دهند.

وی اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس شهدایی از قشر دانش آموزان به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند که امروز باید زندگی قشر دانش آموز در دوران هشت سال دفاع مقدس در جامعه تبیین و اهداف این شهدا به نسل فعلی ابلاغ شود.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: شهدا در مسیر الهی گام برداشتند و چون نیت خالصانه داشتند جاودانه شدند و اگر بتوانیم ما نیز در این مسیر گام برداریم به سعادت خواهیم رسید.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: باید بتوانیم در شرایط حساس کنونی دانش آموزان را با فرهنگ شهادت، فعالیت‌های جهادی آشنا کنیم تا بتوانیم جوانانی بصیر و آگاه و متعهد برای آینده تربیت کرده و تحویل جامعه دهیم.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین با تأکید بر اینکه دانش آموزان باید شهید فهمیده‌ها را الگوی خود قرار دهند تا در مسیر درست قرار گیرند و به کشور خدمت کنند، گفت: امروز می‌توان ولایتمداری، امام شناسی و تشخیص درک زمان در جامعه را از شاخصه‌های اصلی دانش آموزان دانست.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب، فرموده‌اند «زنده نگه‌داشتن یاد حادثه شهادت دانش‌آموز بسیجی شهید محمد حسین فهمیده از اصالت‌های دفاع مقدس بوده» و در جای دیگر فرموده‌اند، «نوجوانی دوره‌ای است که برای رقم زدن آینده هر فرد نقش حساس و تعیین‌کننده‌ای دارد و کسانی که به این رشد معنوی، علمی و فکری و کارایی و قوت جسمی برسند، آینده درخشانی را برای خود تضمین خواهند کرد.»

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha