شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1116642
۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
طلیعه حضور

حوزه/ معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان مرکزی گفت: در مسیر طلبگی و پیمودن راه تبلیغ دین باید حتما" نقشه راه داشته و مهندسی ذهن خیلی صحیحی را برای خود ترسیم کرده باشیم .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، اردوی طلیعه حضور طلاب جدید الورود مدرسه علمیه معصومیه تفرش و مدرسه علمیه امام خمینی (ره) آشتیان امروز در امامزاده علی اصغر(ع) شهراب تفرش با حضور حجت الاسلام و المسلمین مجتبی گودرزی مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی و فاطمه امانی معاون فرهنگی حوزه خواهران استان و مدیران، کادر و طلاب این مدارس برگزار شد.

خانم امانی در ابتدا گفت: در مسیر طلبگی و پیمودن راه تبلیغ دین باید حتما" نقشه راه داشته و مهندسی ذهن خیلی صحیحی را برای خود ترسیم کرده باشیم و برای اینکه این راه را به درستی طی کنیم اولا باید با نفس خود بجنگیم و خود را تربیت کنیم و نفس خود را تهذیب و مراقبت کنیم و ثانیا در زمینه خودشناسی و دین شناسی عمیقا" مطالعه نمائیم و سپس وارد میدان تبلیغ دین و پرورش انسانهای الهی دیگر شویم و چنین افرادی بدون هیچ شک و شبهه ای اجر شهید را دارند.

نقشه راه در مسیر طلبگی ضروری است

سپس حجت الاسلام و المسلمین گودرزی با توجه به آیه ۱۰۰ سوره نساء «وَمَنْ یَخْرُجْ مِنْ بَیْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَی اللَّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَی اللَّهِ ۗ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِیمًا»بیان کرد : این آیه بُعد نفسانی دارد و منظور روح و اصالت انسان هست و کسانی که برای تعلیم و تبلیغ دین خدا از خانه خارج می‌شوند اگر در بین راه گرفتار و مرگ شوند اجر شهید را دارد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی تصریح کرد: در ابتدای راه باید با نفس خودمان بجنگیم و اول نفس خود را تربیت کنیم یعنی در درجه اول خودشناسی و دین شناسی مهم است و سپس به تبلیغ دین بپردازیم.

در ادامه خانم دریایی با اشاره به سوره شمس گفت : در سوره شمس پس از بیان چندین سوگند متفاوت در ابتدای سوره و بیان عظمت خلقت الهی در کائنات و آفاق و انفس جهان به آیه فألهمها فجورها وتقویها میرسیم که خداوند میفرمایند : خوبیها و بدیها با نهایت درجه به انسان الهام گردیده است ، که در این آیات قسمت جواب سوگند اصالت داشته و از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی افزود: در تفسیر این آیات گفته می شود که نفس در هنگام خطا و اشتباه برای اولین بار حساسیت و هشدار بیشتری نشان داده و به انسان اخطار خواهد داد و در صورت تکرار خطا و استمرار گناه این حساسیت ها از بین رفته و هشدار کمتری از سوی نفس اماره و وجدان بیدار انسان دریافت خواهد شد و به فرد بی تفاوت و خنثی تبدیل می شود که به این مسئله دسّ نفس میگویند و مؤمنین از پیروی خطوات شیاطین باید حذر کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha