دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام مهدی حیدری امام جمعه موقت کنگان

حوزه/ امام جمعه موقت کنگان گفت: ۱۳ آبان نماد استکبار ستیزی ملت بزرگ ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام مهدی حیدری، امام جمعه موقت کنگان، در خطبه های نماز جمعه، با گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار گفت: ۱۳ آباد نماد همدلی، روز تاریخ ساز در تقویم انقلاب اسلامی و نمادی برای مبارزه ملت ایران اسلامی با استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و ایادی استعمار در جهان است.

وی در ادامه با تبیین فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب در دیدار با دانش آموزان پرداخت و گفت: رهبر فرزانه انقلاب فرمودند، در میان این سه مناسبتی که در سیزدهم آبان اتّفاق افتاده، در دو مناسبت آمریکایی‌ها به ملّت ایران ضربه زدند و در یک مناسبت ملّت ایران ضربه زد به آمریکایی‌ها. آن دو مناسبتی که ضربه‌ آمریکا بود به ملّت ایران، یکی تبعید امام بود در سیزدهم آبان سال ۴۳ و علّت تبعید امام مخالفت او با کاپیتولاسیون بود.

خطیب موقت جمعه کنگان افزود: کاپیتولاسیون از ننگین ترین قراردادها در ایران بود.

حجت الاسلام حیدری به خاک و خون کشیدن دانش آموزان را دومین ضربه آمریکا به ملت ایران ذکر و در ادامه عنوان کرد: به فرموده رهبر انقلاب ، ۱۰ ماه بعد از پیروزی انقلاب، سیزدهم آبان سال ۵۸ بود که دانشجوها رفتند وارد سفارت آمریکا شدند و آن سفارت را تسخیر کردند و اسرار و اسناد پنهانی آن سفارت را افشا کردند، آبروی آمریکا رفت؛ این ضربه‌ ما بود، ضربه‌ ملّت ایران به آمریکا بود.

وی به بازخوانی فرمایشات حکیمانه رهبری فرزانه انقلاب به دانش آموزان از جمله اهل تحلیل بودن اشاره و سپس با بیان سخنان ایشان در خصوص مسئله فلسطین و جنایات هولناک در سرزمین های اشغالی بویژه غزه و به خاک و خون کشیدن هزاران انسان بی گناه بویژه کودک و زن گفت: رهبری فرمودند، دنیای اسلام این را فراموش نکند که در این قضیّه‌ مهم و تعیین‌کننده، آن کسی که در مقابل اسلام، در مقابل یک ملّت مسلمان، در مقابلِ فلسطینِ مظلوم ایستاد، آمریکا، فرانسه و انگلیس بود؛ این را دنیای اسلام فراموش نکند، این را بفهمند؛ در معاملاتشان و در تحلیل‌هایشان فراموش نکنند این را که چه کسی ایستاده است و دارد روی این مردم مظلوم و ملّت مظلوم فشار می‌آورد؛ صِرف رژیم صهیونیستی نیست.

امام جمعه موقت کنگان در پایان این موضوع با عنوان اینکه جنگ در غزه دارای دو بعد نظامی و فرهنگی است افزود: همه باید در حوزه جهاد تبیین در خصوص مسئله فلسطین و جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی اهتمام جدی ورزند و کسانی که در این زمینه روشنگری می کنند کارشان جهاد است.

حجت الاسلام حیدری در بخش دیگری از خطبه ها با استناد به آیات الهی در مورد جریان طالوت و جالوت گفت: صبر و بردباری در مسیر خدا موجب پیروزی و نصرت الهی می شود.

وی در پایان به برخی از حقوق الهی در زمینه خانواده، والدین و فرزندان اشاره و بیان کرد: از مهمترین وظایف خانواده زندگی کردن با مهر و محبت است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha