دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تبریز

حوزه/ امام جمعه ابهر گفت: امسال چهره واقعی استکبار جهانی از همیشه آشکارتر شد و مسئولیت مستقیم کودک‌کشی و نسل‌کشی در غزه و فلسطین امروز با آمریکاست.

به گزارش خبرگزاری حوزه در زنجان، حجت‌الاسلام سعید مرادپور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ابهر با توضیح اینکه واجبات بر اساس عقل واجب شده است، اظهار داشت: باید از واجبات دفاع عقلانی داشت و همچنین فهم فرائض جز بر عاقل غیر ممکن است.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه اگر عقل نباشد انسان ارزش، جایگاه، اهمیت و حدود الهی را نمی‌تواند درک کند، ادامه داد: از آنجایی که خداوند متعال را نمی‌توان با چشم دید پس جز با عقل و دلالت عقلی هم نمی‌توان پروردگار عالم را شناخت.

وی با بیان این مطلب که نمی‌توان به خدا توسل جُست مگر با عقل، اضافه کرد: اگر انسان عقل نداشته باشد، نمی‌تواند راه رسیدن به خدا را طی کند.

حجت‌الاسلام مرادپور با بیان اینکه انسان عاقل از جمیع جهات به خداوند متعال نزدیک‌تر است، توضیح داد: فعالیت هیچکدام از فعالان عرصه سلوک، رسیدن به خدا و تقرب الی الله به اندازه فعالیت انسان عاقل نتیجه نمی‌دهد و عاقل نردیک‌ترین فرد به خداوند متعال در بین همه فعالین است.

وی با یادآوری اینکه عمل نیک انسان عاقل بیشتر از هزار سال عبادت انسان جاهل ارزش دارد، گفت: با توجه به موضوعات بیان شده و طبق توضیحات درباره روایت بیان شده انسان باید تمام کارهای خود را از روی عقل انجام دهد و تمام جوانب را بسنجد.

حجت‌الاسلام مرادپور با اشاره به استقبال پرشور مردم کردستان از رئیس جمهور، اظهار کرد: این استقبال نشان می‌دهد توده مردم با انقلاب و اسلام بوده و همراه نظام هستند که این موضوع واقعیت کشور ما است.

وی با تأکید بر اینکه به رخ کشیدن امنیت، وحدت طوایف، قبایل و مذاهب مختلف در این سفر خود یک جنگ رسانه‌ای بود که ما از شجاعت رئیس جمهور، مردم‌داری و انقلابی کشورمان تشکر می‌کنیم، گفت: بسیاری حتی توان انجام همین کار را نیز نداشتند.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه مردم از برخی مشکلات گله دارند، خطرنشان کرد: این قبیل موضوعات مانند مشکلات خانوادگی است، همانطور که ممکن است انسان در خانواده با اعضای آن دچار مشکل شود در جامعه نیز همینطور است.

وی با اشاره به وضعیت مردم سالاری و دموکراسی در دنیا، توضیح داد: حتی اگر در برخی از نقاط دنیا سیاستمداران با فلسطین همراه نباشند اما امروز شاهد هستیم که اکثر مردم دنیا همراه و طرفدار فلسطین هستند.

حجت‌الاسلام مرادپور با اشاره به اینکه در برهه فعلی بنا بر تأکیدات مقام معظم رهبری تقابل بین حق و باطل وجود دارد، تصریح کرد: اگر یک رأی‌گیری آزاد بدون دخالت رسانه‌ها و قدرت‌ها شکل گیرد، شاهد خواهیم بود که دل مردم دنیا با حق است.

وی با اشاره به فرا رسیدن ۱۳ آبان ماه و دعوت از آحاد مردم ایران برای شرکت در راهپیمایی باشکوه ۱۳ آبان، ابراز کرد: مردم با حضور حداکثری خود در این راهپیمایی بار دیگر اتحاد خود را به رخ جهانیان خواهند کشید و نشان خواهند داد ملت ایران همواره ضد استکبار بوده و در مقابل آنان می‌ایستند.

حجت‌الاسلام مرادپور با یادآوری اینکه امسال چهره واقعی استکبار جهانی از همیشه آشکارتر شد، بیان کرد: مسئولیت مستقیم کودک‌کشی و نسل‌کشی در غزه و فلسطین امروز با آمریکاست، زیرا آنها هم سلاح مورد نیاز رژیم صهیونیستی را تأمین می‌کنند و هم در مجامع بین‌المللی از آنها حمایت‌های لازم را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه راهپیمایی ۱۳ آبان سیلی محکمی بر دهان آمریکا و یاوه‌گویان خواهد بود، گفت: جبهه مقاومت نیز ساکت نخواهد نشست و این صبر استراتژیکی که جبهه مقاومت دارد قطعاً و یقیناً برای اتمام حجت است تا کاملاً دنیا بفهمد که جنایت را چه کسی انجام می‌دهد.

حجت‌الاسلام مرادپور با تقدیر از وزیر امور خارجه که طی ۴ هفته گذشته مرد اول میدان دیپلماسی مقاومت بود، توضیح داد: همه این تلاش‌ها حقیقتا ستودنی است که بدون لکنت و بدون ترس، سیاست‌های محور مقاومت را بیان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز می‌بینیم هماهنگی میدان و دیپلماسی چه موفقیتی برای کشور و محور مقاومت به دست آورده است، خاطرنشان کرد: زمانی شاهد بودیم کسانی می‌گفتند میدان اجازه موفقیت در دیپلماسی را نمی‌هد.

وی با تقدیر از شورای اسلامی و شهرداری ابهر برای ایجاد سرویس‌های ایاب و ذهاب برای نمازگزاران، خاطرنشان کرد: این کار خیلی اقدام پسندیده‌ای بود که امیدواریم مومنان از آن استقبال کنند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha